Side 1 av 1

Forskjell turboer: T3, T3T4 og GT35

Legg innLagt inn:05 jul 2010 21:32
av MR2i
Jeg har fått 3 tilbud på kit til min MR2 AW11.
En som selger et kit med T3 som gir 200 til 270 hk

En annen som har en T3T4 som gir 240 til 350 hk.
Men når jeg spurte den siste som har T3T4 om hva som er best mellom T3 og T3T4, så fikk jeg GT35 til svar. :)

Så.. hva er egentlig forskjellen på de 3? GT35 er dyrere enn T3 og T3T4.

Re: Forskjell turboer: T3, T3T4 og GT35

Legg innLagt inn:05 jul 2010 22:17
av donk2k
T3 turbo vil si at eksosflensen er av type T3. Med denne infoen veit man pent lite om turboen. T3 turboer kan varriere iallefall fra 200 - 700hk

T3T4 er vel en hybrid med T3 Eksos-flens og T04 kompressor hus av noe slag. Ang hva dette sier er det samme leksa som over.

GT35 er litt mer konkret. Regner med det siktes til GT35r GT3582 eller noe lignende. Dette er uansett alt for stort for din motor med mindre du sikter mot rundt 600hk.


Som et lite tips ville jeg styrt unna de som ikke gir deg mye info om turbo de tilbyr.

Det som burde være med er

-Trim på både turbin og kompressor.
-turbinhus-type og A/R
-Compressorhus-type og A/R
- Str.mål av minste og største del av "finnine" på både turbin og kompressor blader.
- Åssen type lager det er brukt i selve turbo-kjernen
- Om den er vannkjølt eller ikke.

Mye nyttig her:
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... enter.html

Re: Forskjell turboer: T3, T3T4 og GT35

Legg innLagt inn:06 jul 2010 00:16
av MR2i
Den infoen jeg har fått er T3 T-series 60 trim 200 - 270 hk. Det er fra www.nordicautoimport.com

www.turbomotor.dk oppgir til kitet til 4AGE: T3T4 Turbo med A/R0.63 turbin 250-350 hk. Kompressor in51 ex76.
Sier meg akkurat like lite som om man hadde sagt T3T4 turbo for 250-350 hk. :)

Men de anbefalte meg "GT35 Turbo med 360 graders leje. Turbine A/R 0.63 kompressor A/R 0.70 in/ex 60/82. Denne turbo er vandkjølet. 250-450 hk"
Vannkjølt? Er vel bare oljerør/slange som går til turboen?
Men som jeg nesten tenkte.. GT35 høres ut som overkill på en stakkars 1600.

De har også en T3 turbo.. her er data "Denne T3 turbo er til extern Wastegate og er en god turbo til 1600/1800 motorer der skal yde mellem 200 og 270hk turbine A/R 0.48 og kompressor A/R 0.4"

Blir ikke T3 litt spedt? Eller mer enn nok for MR2 AW11?
Siden de selger kit med T3T4 er det nok helst den jeg heller til...