TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #465351  av ArildM
 
Skikkelig gått over, aka sjekket kompressjon og byttet regreimsett/vannpumpe? Uansett greit å sjekke over, etter det som skjedde da. Custom ledningsnett for AW11 er jo noen kroner bare det. Fjerna 20v bokstavene på plastikkdekslet på toppen av motoren med dremel i sin tid, var redd for å bli stoppet i teknisk :lol: Men lakken har holdt, ish :D


https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=292629089
Bilde
Verdt 1mill? :?
 #465354  av ArildM
 
Kjøpte motoren komplett fra David for 10 lapper for 10 år siden. + custom ledningsnett, trompeter fra SQ engineering, custom luftfilterboks osv så er det vel ikke helt urimelig. Men markedet var noe heelt annet den gang, JDM tax, og kanskje også Covid tax/inflasjon kan medregnes. Litt usikker på om det faktisk er 10k i deler lagt i den, men om det er originaldeler kjøpt hos Toytoa så kan det fort bli så mye. Dog med ukjent KM.stand så er det et sjansespill? 20V blacktoppen jeg hadde inne hos Cylmo i Trondheim så var ikke sylinderne i blokka runde lengre, så den måtte hones opp +++, så der ble lista lang før den var i god nok stand i følge Cylmo.

Hadde jeg skulle oppgradert en AW11 MR2 motormessig hadde nok ikke en uåpnet 20år ++ 20v motor blitt førstevalg, per i dag er det myye annet som er mer morsomt, særlig 2ZZ. Men lyden av en 20v motor er kanskje noe av det som veier opp for relativt lite effekt før du passerer 5-6000rpm, og selv da er det tross alt 165hk, på svinghjulet, på en veldig god dag. Men hadde jeg hatt en gammel Starlet, eller RWD corolla hadde det vært en morsom motor å sette inn :)
 #465356  av mr2pondus
 
ArildM skrev: ↑03 mar 2023 19:11 Kjøpte motoren komplett fra David for 10 lapper for 10 år siden. + custom ledningsnett, trompeter fra SQ engineering, custom luftfilterboks osv så er det vel ikke helt urimelig. Men markedet var noe heelt annet den gang, JDM tax, og kanskje også Covid tax/inflasjon kan medregnes. Litt usikker på om det faktisk er 10k i deler lagt i den, men om det er originaldeler kjøpt hos Toytoa så kan det fort bli så mye. Dog med ukjent KM.stand så er det et sjansespill? 20V blacktoppen jeg hadde inne hos Cylmo i Trondheim så var ikke sylinderne i blokka runde lengre, så den måtte hones opp +++, så der ble lista lang før den var i god nok stand i følge Cylmo.

Hadde jeg skulle oppgradert en AW11 MR2 motormessig hadde nok ikke en uåpnet 20år ++ 20v motor blitt førstevalg, per i dag er det myye annet som er mer morsomt, særlig 2ZZ. Men lyden av en 20v motor er kanskje noe av det som veier opp for relativt lite effekt før du passerer 5-6000rpm, og selv da er det tross alt 165hk, på svinghjulet, på en veldig god dag. Men hadde jeg hatt en gammel Starlet, eller RWD corolla hadde det vært en morsom motor å sette inn :)

Rimelig greit oppsumert. Jeg kan bekrefte at deleprisene stemmer. Jeg kjøpte alle sammen hos toyota. I fjor vår hadde jeg planer om å bytte regreim og slikt. Men da 4agze maskina dukket opp,var jo valget enkelt.
 #465359  av Makk
 
Bare i fjor ? :mrgreen:

Store mager i glasshus har jo terrorisert priser på bildeler i 10+ år :lol:

Det hjelper ikke å gå på bilxtra å betale 3999,- for noe som kostet 8999, hos forhandler når du kan få det på rockauto for 1199,- :lol:

Boikott glassmager å jallasjapper, dem har faen ikke livets rett.

Hvorfor i helvette skal du og jeg betale for noen som ikke gjør noe ? Den der delerfyren og hans overordnede som dobler priser (minst) på vannpumpa du skal ha.

Hvorfor???

Joda, pga staten og det her fittesamfunnet som skal skape arbeidsplasser... Dem gjør det ved å opprette bullshitjobber til mildt sagt mindre kompetente mennesker... Det er en total skam...
 #465363  av ArildM
 
Men men men, jo flere sjefer vi har jo mere kan de pønske ut for hvordan vi kan spare penger og effektivisere ved å ha færre ansatte? :lol: :lol: :lol:

https://www.nettiauto.com/en/toyota/granvia/13230074
Bilde
Så egentlig en Hiace, men med 5VZ V6 motor? Sporty, ish? :lol: Jo mer jeg leser på Toyota annonser jo flere rare modeller blir jeg klar over det finnes :D
 #465367  av ArildM
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=278849296
Bilde

Droppet 20k i pris.
Lå vel ute i høst også?

Gjentar meg selv, men spent på om vi får en bra korreksjon i prisene på hobbykjøretøy fremover.

Utrolig pen AE86, ja, men 300k? :?
 #465368  av Makk
 
Når husene tar alle pengene for å bare bo der snart, så dumoes kjøretøy en-masse, desperasjonen er ikke kommet langt nok for det er fortsatt nok folk som har råd til hobbybiler.

NÃ¥r renta bikker 5 prosent tenker jeg morroa begynner.

Vi planlegger taktisk salg av campingvogna, 3 måneder etter vi henta ut vår helt nye så ble det nye avgifter å fabrikkene jekka opp prisen, vår gikk opp med femti laken.

FÃ¥r igjen det samme som vi ga nesten lol.
 #465371  av ArildM
 
Ja det blir i alle fall spennende å følge med.

Den MR2n der har ligget leenge som du sier.
Ser pen ut, men er nok ikke like strøken som den du har :wink:

25k usd for en relativt strøken Supra er vel litt under kaoset som var midt i Covid?
https://rangecars.com/listing/1994-toyo ... a-turbo-3/
Bilde

Tenker i så fall at USA er litt givende for vårt og europeisk marked, mulig de ligger litt foran i prisutviklingen.
Mightycarmods sa også at bilene i Australia var kommet ned på "pre covid" priser.

Denne blir vel også litt morsomt å se hvor den ender:
https://bringatrailer.com/listing/1985- ... olla-13-2/

Bilde
  • 1
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • 269