TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #465277  av ArildM
 
Enig.

Kunne ha tenkt meg en ST205 cab. Sikkert vanskelig å få til integriteten i chassiet, samt hele gulvet er annerledes på fwd vs awd chassi. Men sånn, tanken er kul 8)
 #465278  av Makk
 
ArildM skrev:Enig.

Kunne ha tenkt meg en ST205 cab. Sikkert vanskelig å få til integriteten i chassiet, samt hele gulvet er annerledes på fwd vs awd chassi. Men sånn, tanken er kul 8)
Hva skal vi gjøre i livet Arild? Det er snart bare elbilhomser å se.

Tror du at våre barnebarn synes han oldefar var kul fordi han hadde 3SGTE ? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Idk, kampen mot big gay pharma må kjempes!

Beste måten? Få dem interessert i turbobensiner !

I det minste er det slik at om poden får bildilla, så har han/henne IKKE råd til noe knark :lol: :lol: :mrgreen:
 #465279  av ArildM
 
Hehe.
Vi blir sikkert like tøffe som gamliser som kjører 70talls amcar i dag og synes alle som kjører "hirosjima-sildekasser" med "symaskinmotor" er homo :lol: "Big block hurr hurr hurr, må bruke minst 2 litern på mila før det er skikkelig bil, hurr burr, alt var bedre på 70 tallet" :lol:
 #465280  av Makk
 
Jedna bra :D

Heldigvis er der ett skille i sanden som heter elektrisk bil, slik fuelium skal kun i kvinners leketøy!

Hva skal fremtidens harryungdom drive med lurer jeg på, 3x tolvere i bagasjerommet og så rakk du akkurat nedi sentrum før der ikke var mer rekkevidde :lol:
 #465281  av ArildM
 
Nerden i meg sier at de vil mikse og trikse, brute force hacke hovedkortet på teslaen, installere egen firmware, hacke driten av hele greia og finne en vakker måte å trimme den på, samt selfølgelig VIP stance bilen for rette gatekreditten.
Naturligvis bytte ut batteripakka med en liten atomreaktor når batteriene ikke lar seg overhale lengre, og sote rutene som prikken over i. Skal nok se at ungdommen finner på noe lurt i fremtiden også 8)
Evt er det jo snart en hel generasjon med folk med AmCar som dør ut, så får håpe de vil overta de bilene?

I verste fall ender vi opp i et mørkt dystopia ala Japan hvor 50% av unge folk bare mister all mening med livet, ikke gidder å gjøre noe, og setter seg i en mørk krok av et rom for å ikke gjøre noe.

Vi satser på den første varianten :wink:
 #465282  av Makk
 
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p ... domstegnet

Jada, men neida :lol:

Hva skal en si, statusjaget?

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan en fyr som jobber på Kiwi og kjerringa er delvis sykemeldt/studerer kan ha hus til 5 millioner og bil til 1,5 her i bygda :lol:

I Asia der jeg reiser på ferie titt og ofte fins det faktisk en hel masse folk som sover i bilen sin, den er helt ny å flott.

Dem kjøper heller det enn å finne seg en plass å bo, for det evige statusjaget er helt ekstremt der nede :shock:
 #465283  av ArildM
 
Statusjaget i Norge er vel ikke noe mindre? Det er bare skjult bak lånevillige banker og masse oljepenger :roll:
"– Hvor mange inkassosaker har dere for ubetalte billån?

– Av konkurransehensyn går vi ikke ut med det, men det er et betydelig antall, sier Morten Trasti.

Intrum regner med en økning fremover.

– Rentene vil ligge stabilt eller høyere fremover. Det er et stort press på bruktbilmarkedet nå og vanskelig å få solgt bilen til god pris, sier han."
Australia og flere andre land har allerede sett "kollaps" i bruktbilpriser, og er tilbake på pre 2019 nivå på biler. Er interessant som de nevner at vi har hatt en såpass forsinket effekt her i Norge, men som de sier er vel mange som har kjørt på buffere/sparing og klart å holde seg over vann, frem til nå. Også interessant at bankene har pant i noe som kan vise seg å være både tungsolgt og i verste fall relativt verdiløst i forhold til pantet de har i bilen. Men når en brikke faller er det fort at flere raser sammen :)

Jeg kjører heelt gledelig min Rav4 Mk2, den er 100% min, og uansett hva som skjer med den så kan jeg fikse den.
Enkel bensinmotor, gammeldags automat, konstant 4x4, god fremkommelighet, og 0,7-0,8 på mila. Til min situasjon akkurat nå er det 100% perfekt.
 #465284  av ArildM
 
Jeg forstår fortsatt ikke hvordan en fyr som jobber på Kiwi og kjerringa er delvis sykemeldt/studerer kan ha hus til 5 millioner og bil til 1,5 her i bygda :lol:
Ville ikke ha gått i slike folk sine sko. Det må være tøft når ting rakner og du sitter igjen med ingenting.
 #465285  av Makk
 
Vel, dem får gjøre en ting og bare en ting i livet,sitte hjemme å betale for det.

Gikk opp ett lys for meg for mange år siden hvorfor flesteparten jeg kjenner aldri reiser noen sted eller aldri skal finne på noe.

Jeg tror dem er så pipebelånte at det bare blir sånn av rent tvang, og nå som du sier det rakner alle steder, jaja.
 #465286  av ArildM
 
Min plan er ganske nært det du beskriver:
1- Bli gjeldsfri (95% der)
2- Gjøre whatever jeg har lyst til
(midt i mellom er en plan om å aldri få unger).
Så kanskje jeg en dag står relativt greit til økonomisk i forhold til veeeldig mange andre :wink:
  • 1
  • 245
  • 246
  • 247
  • 248
  • 249
  • 269