TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -tråden

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #466456  av ArildM
 
Stilig.
Ikke så heelt ille pris heller mtp alt som er lagt ned i den. Men spørs igjen om du får noe slikt registrert her da. Tviler med mindre alt er innført i vognkort.

Denne er vel en bedre kandidat om man vil ha noe på skilter:
https://www.nettiauto.com/en/toyota/celica/12833187
Bilde
Ikke så ille pris der heller :)
 #466458  av ArildM
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=301344075

Bilde

Motor går ikke, rust på bakluke og under fanger. Lå vel lenge ute i fjor også. Tror den må ytterligere ned i pris :wink:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=344643070

Bilde

Denne gikk vel på et par dager? Rett pris, hardtop og kul i gul :D Så ganske så grei ut på bildene, og mulig TTE eksos. Gule biler selger kanskje raskere før påske? :mrgreen:
 #466459  av ArildM
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=344186142

Bilde

Magne du var vel redd for litt km på 1zz? Hvis den klarer 272k km i en Celica, så bør den klare det samme lett i en Corolla :D

"Rart" at "alle" Celica T23 er gått 250k km +++, må vel være gode biler å kjøre? :)
 #466460  av ArildM
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=343688904

Bilde

Celica til salgs, rett i bygda der jeg bor :D
Når jeg ser litt dårlig bildekvalitet tenker jeg godt voksen person som har vært ute å knipsa bilder med Canon digitalkameraet fra 2002, og ført bildene over på SD kortet og inn på sin stasjonære med Windows XP på 8)

Så ut som en veldig grei bil da :)
 #466461  av Makk
 
Det var ikke alle som fikk det oljeproblemey på 1zz.

Det kom av småkjøring og om du skoftet på oljeservice og/eller brukte dårlig olje.

Toyota løste problemet i 03, halvveis ved å drille ekstra oljehull for kjøling av stempel så ringene ikke skal sette seg så lett av karbon.

Bruk av dagens høykvalitetsolje å hyppige skift gjør at 1zz er en grei motor det.

Nesten alle early 1zz ble skifta på garanti, og problemet var mye verre på corolla/avensis og andre kjerringbiler der butikk-kjøring var utført mye og ofte å aldri verden om dem ga på litt for å "blåse rent"

Ble bytta ett par slike til og med når jeg jobba på toyota verksted i 2006 ish, husker det der ja.
 #466462  av magnesmurf
 
Min 1zz er heldigvis 05 modell. Så ikke så bekymret, selv om det er greit å være litt obs.
Mk1 mr2 som ikke går og med rust er vel fortsatt ikke verdt mer enn 50k :?:
 #466468  av ArildM
 
Godt eksempel på hvordan du kan fremlegge en ganske stor skade på aller minst mulig vis :lol:
Noen har brukt ganske så ekstreme summer på den der... Ikke at det at den gjør det til noe samleobjekt for min del.
Liberty Walk kittet er vel kappa med vinkelsliper, limt igjen og skrudd med treskruer som vanlig :wink:
 #466470  av Makk
 
Med bare noen få dager mellom?

Etterkontroller kanskje der dem bare tasta inn forrige nummer?

Gjort det selv flere ganger på maskiner om jrg glemte lese av etter rep og bare la inn samme som gor noen få dager siden.

Du vet, den gode stolen på glasshuset i verkstedpalasset er nok litt for god til å reise seg ut av :lol:
 #466471  av celicat23
 
Andre gangen kan lukte litt etterkontroll og sløvhet, men første gangen så var det fra 29/6 til 8/9. En hel sommer en cab ikke ble brukt? Kan jo ha kjøpt den for å bruke den ekslusivt som vinterbil. Jeg loffer rundt i en forhjulstrekk driter på vinteren og tar kun ut turbo quattro'n når det er tørre veier på sommeren, så idioter finnes jo :lol:
 #466474  av Makk
 
Best å kjøre litt luft innpå det understellet ved godkjenning ivertfall :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

"3.2. Senking

3.2.1. Senking av bil

Dersom man ønsker å senke en bil ved bruk av såkalt senkesett, må det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikant eller fra uavhengig kompetent laboratorium i forhold til innfesting/forbindelse, styrke, kjørbarhet, egnethet, totalvekt mv. for dette settet brukt på den aktuelle biltypen. Eventuelle vilkår i dokumentasjonen i forhold til ombyggingen mv, må være oppfylt.



Det vil også kunne stilles krav til dokumentasjon/justeringer i forhold til bilens bremser i den grad disse må endres i forhold til bilens blokkeringsrekkefølge. Ved justering av bilens ALB ventil må denne være justert i henhold til fabrikantens anvisninger.



Vi vil påpeke at ombygde kjøretøy bør prøvekjøres, og at bremseegenskaper, kjøreegenskaper og selvoppretting må kontrolleres.



Det kan til orientering nevnes at det i Vegvesenets håndbok 072, ”Fartsdempende” tiltak, er et krav til fartshumpers utforming, og at det anbefales at disse har en maksimalhøyde på 10 cm. TÜV har også som hovedregel at senket bils hjuloppheng/understell skal kunne passere over en forhøyning lagt på tvers av kjøreretningen med lengde 800 mm og høyde 110 mm.



Vegdirektoratet finner ikke å kunne anbefale senking til lavere frihøyde enn dette for hjuloppheng/understell, og det presiseres at slik senking ikke skal tillates.
  • 1
  • 266
  • 267
  • 268
  • 269
  • 270
  • 271