TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #465294  av Makk
 
Vf75053 var min første mr2, når jeg solgte den var den rustfri, nytt understell pg bremser, nye dempere, firehjulskontroll og eu ok, bytta motor til en med lavere km.

Generelt veldig bra bil, så om den ikke er vanskjøtt så er det godt kjøp.

Ser den ble solgt rimelig rapido haha.
 #465296  av Makk
 
Ooog, den har fått frontrute enda en gang til siden den gang :lol:

Den jeg fikk når jeg fikk steinsprut var grønn-tint i, passet ikke overhodet siden resten er blåtintet :D

Selv om det er 10 år siden jeg eide den, så kan du fortsatt se at lakken er noenlunde rød å fin, godt utført arbeid der får en si, det er tross alt original lakken en ser der, så ikke rart den er lei av livet da det ikke var vanlig å klarlakkere på den tiden med slike farger hehe.

Motorlokket var en flere ganger årlig paint-cleaner uten abrasives for å holde rød lol.
 #465297  av ArildM
 
Morsomt :D Alltid litt rart å se biler en har eid før ligge til salgs. Var du med tur på nurburgring med denne?

Kom over denne, igjen:
Bilde
https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/13233642

Kanskje like strøken som SW20n min, og en "drømme" build hva gjelder KE20/30/70 for veldig mange? Har allerede 4age, ae86 understell, ta60 bakaksling, t50 girkasse osv osv.
"Completely overhauled KE30 Corolla with more cheerful technology. Car serviced in 2019, disassembled, body cleaned/reinforcement welded throughout. Painted by a professional.

All changes inspected. Last inspection on 2 September 2022. Next stamp no later than 27 September 2024.

The machine works and runs great. Does not take oil.

Technology from AE86 GT Corolla 1.6 4-AGE, gearbox T50 (5 years). Front brakes, hubs, posts, springs from the AE86 model. Rear axle/rear brakes from TA60 Carina. Front wheel drive Corolla clutch master cylinder, DX Corolla brake master cylinder and booster."
All changes inspected er jo den vesentlige delen for import sin del, er alt innført i vognkort har du jo ganske "grom"/morsom gammel Toyota på skilter :) Verdt 100k + mva + påskiltning + tur til Finland??? Hva tror dere? Skulle man bygge noe tilsvarede er det i alle fall klart at det fort blir myye mer kostbart, ikke minst vanskelig/umulig å skaffe alle delene.
 #465298  av Makk
 
Nei det var BP44538 :D

Avregistrert siden 2021 dog, solgte den til en fyr fra Ålesund lenge før det som skulle ordne saker å ting, endte opp som bruksbil, etter det havnet den sørpå hos noen med medeier og like navn, ser ut som ett far og sønn prosjekt, mulig det har havarert fullstendig.

Den bilen var dog klar for overhaling, verdien i den lå i vognkortet, godkjent med gen 3 turbo.
 #465299  av ArildM
 
Aha, har hatt noen Mr2er du også :D

Jalla og co er på han igjen :lol:

Bilde

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=275247155

Legg merke til vakker skjermbredding med garasjeportgummi, hoodschooop laget av koppholdere (?), 4 schvæære TOMME rallylykteholdere, og 2x skooops på bakskjermen
All the street creds 8) 8) 8) :lol:
 #465302  av Makk
 
Bra at fyren er såpass at han sier den er vinterkjørt og kommer til å ruste til døde pga det :lol: :lol:

Vi vet alle hvordan 90s japs ser ut fra innsiden og ut etter noen år i sjøen på land.

WTS : MR2 med v6 godkjent (snart) du skal få rabatt fra 2.5 million til 2 million om du fixer godkjenning selv.
 #465303  av ArildM
 
Heiheihei, du snakker tross alt om en 90talls japansk legendebil :lol:
Den fortjener jo å brukes pga sitt rally dna!
Hvem gir vel pokker om halve understellet er borte, den er lett verdt 300k anytime! :lol:
 #465346  av mr2pondus
 
Den var heldigvis ikke nevneverdig skadet. Jeg stoppa tydeligvis i tide. Jeg frykta at den var toast. Nå som den er gått skikkelig over,bør det være et flott valg til en Corolla eller Starlet.
  • 1
  • 246
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 269