Side 1 av 2
noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:15 jul 2010 13:18
av Xlr8
handlet meg e85 kitt=)
har blitt enda billigere og kjøre corollaen min nå=)
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=22437106
noen andre som har erfaring med e85 kitt? hørt de kan bli litt tungstartet om vinteren?
får min del er de verdt de uansett med så mangen km jeg kjører i året.
Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:15 jul 2010 16:25
av sleeper
hehe.. lurer veldig på hva som følger med i det settet der.. Kom gjerne med bilder når du får det.
Jeg trur det IKKE før jeg ser det..Mulig det får bilen til og gå på e85, men kan ikke helt få meg til og tru at den går like fint på forskjelige blandingsforhold med bensin og e85..
Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:15 jul 2010 16:40
av mralp
Bildet så litt så som så ut; etanol spiser både slanger, pakninger og metaller, så noe "plugg & play" er jeg skeptisk til. Men post gjerne bilder og info når du får det, så får vi se

Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:15 jul 2010 18:02
av stianøverland
greit at det koster 8kr literern. men med e85 bruker motoren nesten dobbelt så mye som vanlig drivstoff så er lite å hente på det. det spiser også opp slanger og pakninger rundt om i motoren. for ikke å snakke om bensinpumpa. for å få dette til å funke skikkelig må motoren plukkes ned og byggges opp med deler som tåler bioetanol

Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:15 jul 2010 18:09
av sleeper
stianøverland skrev:greit at det koster 8kr literern. men med e85 bruker motoren nesten dobbelt så mye som vanlig drivstoff så er lite å hente på det. det spiser også opp slanger og pakninger rundt om i motoren. for ikke å snakke om bensinpumpa. for å få dette til å funke skikkelig må motoren plukkes ned og byggges opp med deler som tåler bioetanol 
Hvis motoren er riktig juster så bruker du ca 25% mer suppe en på bensin. og ut ifra hva jeg fikk regnet meg fremt il for en stund siden så må bensinen under 10.50 før det ikek lenger er lønsomt og kjøre på e85..
( celica`n min går på ca 1.3 på mila ved langkjøring sånn som den står nå

)
Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:15 jul 2010 18:49
av ErikG
Du skal ha BRA batteri om du skal kjøre e-85 på vintern. Må jo dra greit lenge på startern på sommern for å fyre på kald motor. Blei annbefalt av crille å montere glødeplugger i innsuget for å fyre på vintern.
Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:15 jul 2010 20:49
av Xlr8
har defa varm upp så satser på de er nok om vinteren.
skal komme med bilder når jeg får kittet.
angående att e85 spiser slanger så er de bare piss:P
metanol spiser slanger så lenge di ikke er laget for og tåle de men etanol tærer ikke noe serligt på vanli bensin slanger.
så de bekymrer meg ikke
Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:15 jul 2010 20:57
av sindrejl
mralp skrev:Bildet så litt så som så ut; etanol spiser både slanger, pakninger og metaller, så noe "plugg & play" er jeg skeptisk til. Men post gjerne bilder og info når du får det, så får vi se 
om du googler litt rundt på nettet finner du ut at det er bare rykteprater fra skeptikere at e85 spiser slanger og pakninger.. de blander ethanol med methanol, det derimot eter slanger pakninger og korroderer alu så det griner etter

Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:15 jul 2010 21:27
av mralp
jeg har ikke googlet det nei, men når googlet ethanol+rubber så... mange tar isåfall feil
http://www.google.no/search?hl=no&clien ... 06%2C4%2C1
Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:16 jul 2010 06:06
av sindrejl
mralp skrev:jeg har ikke googlet det nei, men når googlet ethanol+rubber så... mange tar isåfall feil
http://www.google.no/search?hl=no&clien ... 06%2C4%2C1
sies jo der også det, nyere biler har ikke dette problemet. Det som derimot ofte er et "problem" er at ethanol renser avleiringer over hele systemet.
En brenseltrykkregulator og en forkoblingsmotstand på temperaturføleren ved kaldstart er ofte det eneste som skal til på enklere motorer. Hvis brenselslangene er gamle og morkne bør de byttes pga det økte trykket.
Er mange som skriver om emnet om man søker etter "fuelcat e85", og ingen er enige

Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:17 jul 2010 11:32
av Xlr8
da er de annkommet og montert og e85 er fylt og alt føles som de jore tiligere=) bare prisen på drivstoffet som er billigere=)
var ikke noe og ta bilder av 8stik og en bryter som var montert på 20min:P
følger videre med hvordan dette går med bensin forbruket
Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:17 jul 2010 11:49
av lexusmann
Nytter ikke hvor mye for et vidunder middel e85 er, når det fins 1 fylle stasjon...og hvor er det?jo i Oslo...

Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:17 jul 2010 12:02
av Zepticon
lexusmann skrev:Nytter ikke hvor mye for et vidunder middel e85 er, når det fins 1 fylle stasjon...og hvor er det?jo i Oslo... 
Er en i trodnheim også

Men bilen kan vell gå på vanlig 98oktan fremdeles?
Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:17 jul 2010 14:24
av Xlr8
er så heldig og har en stajson som har e 85 rett ved der som jeg jobber=)
http://www.fuelcat.de/tankstellenin-eur ... wegen.html
Re: noen som har prøvd e-85kitt?
Legg innLagt inn:17 jul 2010 14:35
av Andreazz
Ducatien min har tank laget i plast. I USA, hvor de blander sprit i vanlig bensin, er det flere med plasttank-Ducatier som har problem med at tankene "siger" å mister formen. I Europa er det ikke registrert noen slike problemer.
Så konklusjonen blir at sprit som drivstoff kan gjøre ting mot plast/gummi.