Side 1 av 1
Feilkode 54
Legg innLagt inn:19 jul 2010 09:55
av Bauf2k
har hatt en rar ulyd på bilen i de siste dagene, hørest ut som en pumpe som går og går.. så idag kom det opp feilkode 54. altså for lite kjølevæske nivå på ic eller defekt pumpe på ic.
diagnoselampa kommer og går under kjøring.. så den holder vel på å ta kveld snart? koster en sånn pumpe mye og er det eventuelt lett å finne ut om det er den som er feil med? har lite peiling på sånt..
og er det noe som kan ta skade om jeg fortsetter å kjøre med bilen om den pumpen er defekt?
Re: Feilkode 54
Legg innLagt inn:19 jul 2010 10:14
av ST205RR
har du en st185 eller st205 ?
nivå føleren for kjøleveske til ic er veldig følsom,så det er mulig det bare er lite veske
ta av lokket på ic når motor er helt kald og fyll ic helt opp med kjøleveske å se om feilkode fosvinner da

Re: Feilkode 54
Legg innLagt inn:19 jul 2010 11:52
av tojo
ST185 Carlos Saintz nr. 42XX, 93mod
Veskenivået er nok for lavt,som igjen kansje har medført gåen IC pumpe.
Men først og fremst ville jeg sjekket evnt fylt på mer veske, og sjekket anlegget for luft.
For mer info se:
http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... /EG/EG.htm
Re: Feilkode 54
Legg innLagt inn:19 jul 2010 13:09
av Bauf2k
takker for raskt svar! ops, glemte å nevne mod. men det fiksa tojo

hm.. nettopp fått byttet toppakning på et verksted,så det er dem som har fylt på. har hatt feilkode 54 før, men da var diagnoselampa på konstant. da fylte jeg på mer væske og lufta systemet. da forsvant feilkoden.. men nå så dukker den diagnoselampa opp i rykk og napp.. men skader vel ikke å fylle på litt mer og lufte litt.
Re: Feilkode 54
Legg innLagt inn:21 jul 2010 21:31
av Bauf2k
hm..har nå lufta systemet og fylt på nesten ihvertfall 2dl væske på ic'en.. virka som det var litt luft ja.. nå er faktisk ulyden borte.. og diagnoselampa har ikke lyst enda. (knock on wood)
så får håpe det bare var det som var problemet!

Re: Feilkode 54
Legg innLagt inn:22 jul 2010 09:20
av tojo
Se der ja,kjæmpegreier. Godt at du fant feilen

Re: Feilkode 54
Legg innLagt inn:23 jul 2010 10:51
av ivers
Eh, har et lite tilleggsspørsmål til denne topicen. Bruker den orange vannlampa å lyse pga feilkode 54? (dette er snakk om en st205)
Jeg har nettopp fjernet den originale CC`n til fordel for FMIC (og byttet motor+++), men motoren har fullt med vann, så kan egentlig ikke skjønne hva det er. Evt. sensoren på vannmengden som e gåen..
Re: Feilkode 54
Legg innLagt inn:23 jul 2010 11:25
av ST205RR
det er ikke oljenivå lampa di som lyser ?
om du har satt inn en jdm motor så har ikke disse oljenivå måler i bunnpanna å da vil du få dette lyset...
regner med du satser på mye hester siden har byttet til fmic ?
Re: Feilkode 54
Legg innLagt inn:23 jul 2010 17:22
av ivers
ST205RR skrev:det er ikke oljenivå lampa di som lyser ?
om du har satt inn en jdm motor så har ikke disse oljenivå måler i bunnpanna å da vil du få dette lyset...
regner med du satser på mye hester siden har byttet til fmic ?
der sa du noe, hehe

er nok det. Har satt inn en wrc-motor, uten oljenivåmåler. Så det er nok den ja, bare jeg som trodde det var vann

hehe
Ja satser på at det skal bli litt ja, skal til mapping neste torsdag så da får vi se hva det blir

Kanskje du vet hvilken motstand jeg må sette inn i kontakten til måleren for å få slukket lampen du? eller er det bare å kortslutte den kanskje?
Re: Feilkode 54
Legg innLagt inn:24 jul 2010 00:25
av ST205RR
om du skal av med bunnpanna en gang er det jo bare å bytte til den gamle panna med nivåmåleren å koble i kontakten
eller så kan du jo bare ta ut pæra

Re: Feilkode 54
Legg innLagt inn:31 jul 2010 19:13
av Bauf2k
hm.. ble vist ikke kvitt den ulyden likavell.. har kommet tilbake i ettertid, men diagnoselampa har ikke lyst enda og viser ingen feilkoder. lurer på om den ulyden er pompen? er det for eksempel bare å ta ut strømkontakten til pompa bare for å få konstantert at det er den som bråker sånn?