Hei!

Jeg føler jeg begynner å få god oversikt over AW11 nå, og har en liten "reportoar" om hva som burde sees etter
Rust
Bakskjermer:spess hjulbuer..men du må også sjekke hjørenene på skjermene som er rett over bakfangeren. Og i tilleg skjøten mellom bakskjermene og kanalene. se NØYE der, da det er et sted som blir dekt over av sideskjørtet, men burde se det greit når man åpner dørene..
Er dyrt hvis de må lappes, da bakskjermene er sveisa fast på bilen, og ikke skrudd,som forskjermene er.
På undersiden av hver bakskjerm så er det dreneringspropper, du finner dem rett bak hvert bakhjul.. Napp ut de, og sjekk om det ikke kommer vann ut.. For å være helt sikker,så tar du ut kledninga i bagasjerommet på hver side og ser etter vann..
Men sjekk generelt alle karroseri "skjøtene" ,mine erfaringer misstenker at dette generelt er en svakhet på disse..
Bakfanger: sjekk den "lista" som går på tvers av bilen rett under bakfangeren.. ja der hvor eksosanlegget går ut.
Det er også en list på som skrudd fast på undersiden av bakfangeren (ja du må bøye deg ned og se opp på undersiden av bakfangeren) Der er det en list som blir hengt fast av mange skruer.. Den har en tentens til å ruste no grasat!
Kanaler: det er jo som på alle andre biler, men disse blir jo også dekket av sideskjørta, så det kan være litt køddent å få sett skikkelig på det
Taket:sjekk ved lista som er over frontruta, der kan det nemlig samle seg litt vann og annet morro...
Forskjermer: den vanlige rusta rundt hjulbuer , no big deal med disse egentli, da disse er skrudde og enkle å bytte..
Panser: Lukk opp pansere og se etter rust på undersiden! Der er det mye rust på veldig mange Mr2`r..
Understell: Sjekk bærebruene bak nøye!Spesielt venstresida..Eksosanlegget er nok rusta i stykker hvis det ikke nylig er bytta
Mekanisk/Elektrisk
Motor: hør etter ulyder.Og pass på å at du ser på bilen når motoren er kald.Den skal starte lett ,og ikke vær redd for litt evnt høy tomgang, alle 4AGE-motorene mine har hatt temmelig høy tomgang når dem har vært kalde, og det er helt normalt.. Oljeforbruk er dog et vanlig problem, men desverre vanskelig å sjekke, der må mann evnt bare stole på selgeren. Gearkassa kan få problemer med 5.gir, at den rett og slett hopper ut av gir. Men er ikke noe jeg har opplevd på noen av mine Mr2`r
Register-reima er en forholdsvis enkel jobb!Sett bilen på bukker, av med bakhjulet,og skru løst motorfestet og la motoren hvile på jekk på den siden. så er det skammelig enkelt å komme til faktisk!: Så nei, motoren må ikke ut ved regreimbytte.( Lite tips, løsne skruene til vannpumpehjulet, før du tar av dynamoreima..

)
Spør gjerne også om dynamoen har vært bytta i det siste. Lageret i dem tar kvelden hvis bilen blir lagret ute i dårlig vær og lengre tid (Renner ofte vann ned i ventilasjons åpningen på motorroms-lokket, og da drypper det rett ned på dynamoen)
Bremser: Det eneste spesielle jeg vil påpeke der er håndbrekket. Syns Mr2 har en veldig dårlig håndbrekksløsning fra fabrikken sin side.
Ellers er det det vanlige med tanke på retnings stabilitet osv osv
Brytere/annet elektrisk.
Har enda ikke vært borti noe som helst store problemer egentli! Bortsett fra lysbryteren på venstresia, som også inkluderer dimmeren til dashbord lyset.. I disse er bare bare som oftetst en lodding som løsner der hvor ledningen går inn
Ja og økonomimeteret kan også slutte å virke, somregel sensoren baki motorrommet som tar kvelden..
Sånn rent bortsett fra dette, så er det som med alle andre biler i den alderen..
Lykke til, og gi gjerne tilbakemelding på åssen det har gått!

AW11 er en fantastisk bil å ha med å gjøre:D