lasse skrev:Sjekk innsiden av kanalen helt bakerst ved hjulbuen, her samler det seg ofte mye dritt, når man ser at det er rustbrunt på utsiden, er det ofte fordi det har rusta hele veien igjennom...
Denne er
viktig, men går ut ifra Lasse at du mener der sidekanalene ender, altså der bakrehjulbue "starter"...her er det mange som har fått seg overraskelser. Er det rust her,
FINNES det rust andre steder også...
Sjekk også for ulyder i forstilling\ understell (enkleste er å se om bilen drar rett frem)...blir for endel lapper om man må oppgradere foringer,raklestag,tårnlagre etc. Syncringene avslører du rimelig greit ved å gire og prøve å provosere dette frem.
Bremser som henger er også en liten "barnesykdom" på Mk2ene, og er bremsekaliptere oppgrader eller overhalt er dette en kjempebonus for deg. De fleste som kjører MK2 kjenner til at bremsene har blitt "hengende", dette resulterer raskt i kast i skiver og det som verre er.
Kjør en stund med bilen, brems og styr...og kjør en liten periode uten å bruke bremsene særlig (bruk handbrekk for å stoppe). Når du går ut av bilen tar du en rask runde omkring og kjenner på skivene, disse skal være slik at du kan holde pekefingeren uten å brenne deg.
Man får fort ett førsteinntrykk av bilen uansett, og har selger dokomentasjon på ting som er gjort\utbedret og bilen kjennes tight og fin tror jeg du er langt på vei. Let en stund, ikke kjøp bare for å kjøpe, markedet har mange gode Mk2ere så still høye krav, for prisene er særdeles lave om dagen...
synes jeg...
