TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Spilleren min har fÃ¥tt alzheimer?!

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #364751  av FireWalk
 
Har en Sony spiller av et slag som jeg betalte maasse penger for en gang i tiden. Fargeskjerm osv osv. I det siste er den blitt ekstremt kresen på cder! Om jeg brenner ut en mp3 cd så vil den som regel ikke lese den med mindre jeg bruker et veldig dyrt merke og brenner ut på veldig lav fart. Alle andre bilspillere leser cdene men ikke den jeg har..

Nå har den også blitt slik at om jeg f.eks står på spr 8 i mappe 1 og skrur av bilen, og skrur den på igjen, så forsøker den jo å fortsette der den slapp. Altså på spor 8 i mappe 1. Men da får jeg "error cd". Da må jeg skru helt av spilleren og på igjen slik at den begynner på mappe 01 sang 01.

Med andre ord: den vil ikke begynne å spille med mindre den begynner direkte på mappe 01 sang 01. Nekter å fortsette på noe som er midt inni, helt uavhengig av hvilken cd det er.

Vet ikke om disse to priblemene er linket opp mot hverandre men virker jo litt slik.

Noen som har vært borti noe lignende? er det mulig å fikse på en enkel måte eller betyr dette at jeg må til med ny spiller? :s
Stereoen var vel det SISTE jeg kunne tenke meg å bruke penger på nå.. etter å ha brukt en regelrett formue på understell deler nå :\
 #364753  av ArildM
 
Ikke for å skuffe deg men hadde samme problemet med min spiller etter hvert.
Det er vel slarke i mekanismen på laseren, evt kombinert med en skitten laserlinse som er årsaken til problemet.
Mulig en rens hjelper, hvis ikke er du vel strengt tatt fucked :roll:
 #364766  av predator
 
Er det ikke slikt med alle/t da? Først tar vi det vi får, men når vi har blitt mere "moden" er vi også mere kresne? :)
 #364780  av FireWalk
 
Noen som har noen spillere å anbefale da? var inne på bilradiospesialisten.no og kikket på pioner spillere nå. Trenger ikke noe sånn fancy greier med dvd skjerm og greier. Trenger en CD-spiller som ser bra ut og spiller bra og som har det som trengs av funksjoner for å tilpasse lyden i en bil der motoren overdøver stort sett det meste... Tenkte da primært på pioneer spillere siden det ifølge de med peiling skal være det argeste :D

SÃ¥.. noen tips? :)
 #364794  av Andrepedersen
 
FireWalk skrev:Noen som har noen spillere å anbefale da? var inne på bilradiospesialisten.no og kikket på pioner spillere nå. Trenger ikke noe sånn fancy greier med dvd skjerm og greier. Trenger en CD-spiller som ser bra ut og spiller bra og som har det som trengs av funksjoner for å tilpasse lyden i en bil der motoren overdøver stort sett det meste... Tenkte da primært på pioneer spillere siden det ifølge de med peiling skal være det argeste :D

SÃ¥.. noen tips? :)

Mine erfaringer med pioneer er ikke til å skryte av, har hatt 2-3 spillere der akkurat det samme problemet oppstod, signalstøy. Det som skjedde var at jordingen inni spilleren hadde "brent" seg, iflg frode på bassbrothers. (bassbrothers.no)

Alpine og kenwood er begge veldig gode spillere med god kvalitet og spiller veldig godt, med en rekke funksjoner.
eks, http://www.bassbrothers.no/display.aspx ... rodid=2128
http://www.bassbrothers.no/display.aspx ... rodid=2091
http://www.bassbrothers.no/display.aspx ... rodid=2132

André
 #364812  av inzane2012
 
jeg er veldig fornøyd med min kenwood spiller :) så kenwood kan jeg anbefale

du kan jo skrive ett lite inlegg i tråden jeg har laget for å spørre chris om div ting og tang ;)
 #364814  av FireWalk
 
inzane2012 skrev:jeg er veldig fornøyd med min kenwood spiller :) så kenwood kan jeg anbefale

du kan jo skrive ett lite inlegg i tråden jeg har laget for å spørre chris om div ting og tang ;)
Var ikke klar over den tråden.. :?
Jeg tok og blåste litt trykkluft på svak styrke inn i spilleren, og nå ser det ut til at den fungerer fint igjen. Enn så lenge.. kanskje det bare var noe støv på laseren.. lov å håpe. Får avvente å se om det faktisk var mulig å ha litt flaks for en gang skyld :D he he..
 #364816  av inzane2012
 
FireWalk skrev:
inzane2012 skrev:jeg er veldig fornøyd med min kenwood spiller :) så kenwood kan jeg anbefale

du kan jo skrive ett lite inlegg i tråden jeg har laget for å spørre chris om div ting og tang ;)
Var ikke klar over den tråden.. :?
Jeg tok og blåste litt trykkluft på svak styrke inn i spilleren, og nå ser det ut til at den fungerer fint igjen. Enn så lenge.. kanskje det bare var noe støv på laseren.. lov å håpe. Får avvente å se om det faktisk var mulig å ha litt flaks for en gang skyld :D he he..
hehe, går vel ei lita stund så begynner spilleren din å skyte ut igjen cd platene dine ;)
 #364823  av FireWalk
 
inzane2012 skrev:
FireWalk skrev:
inzane2012 skrev:jeg er veldig fornøyd med min kenwood spiller :) så kenwood kan jeg anbefale

du kan jo skrive ett lite inlegg i tråden jeg har laget for å spørre chris om div ting og tang ;)
Var ikke klar over den tråden.. :?
Jeg tok og blåste litt trykkluft på svak styrke inn i spilleren, og nå ser det ut til at den fungerer fint igjen. Enn så lenge.. kanskje det bare var noe støv på laseren.. lov å håpe. Får avvente å se om det faktisk var mulig å ha litt flaks for en gang skyld :D he he..
hehe, går vel ei lita stund så begynner spilleren din å skyte ut igjen cd platene dine ;)
har du sett på mythbusters nå........ :mrgreen:
Blir vel når du skal sitte på det. Så får du den skutt rett inn i panna. Lobotomert på første biltur. :P
 #364931  av chris
 
Andrepedersen skrev:
FireWalk skrev:Noen som har noen spillere å anbefale da? var inne på bilradiospesialisten.no og kikket på pioner spillere nå. Trenger ikke noe sånn fancy greier med dvd skjerm og greier. Trenger en CD-spiller som ser bra ut og spiller bra og som har det som trengs av funksjoner for å tilpasse lyden i en bil der motoren overdøver stort sett det meste... Tenkte da primært på pioneer spillere siden det ifølge de med peiling skal være det argeste :D

SÃ¥.. noen tips? :)

Mine erfaringer med pioneer er ikke til å skryte av, har hatt 2-3 spillere der akkurat det samme problemet oppstod, signalstøy. Det som skjedde var at jordingen inni spilleren hadde "brent" seg, iflg frode på bassbrothers. (bassbrothers.no)

Alpine og kenwood er begge veldig gode spillere med god kvalitet og spiller veldig godt, med en rekke funksjoner.
eks, http://www.bassbrothers.no/display.aspx ... rodid=2128
http://www.bassbrothers.no/display.aspx ... rodid=2091
http://www.bassbrothers.no/display.aspx ... rodid=2132

André
Bortsett fra at man ikke skal handle fra "feil" butikk så.. :mrgreen:

5047'en til Kenwood er faktisk en veldig kurant spiller, som både ser bra ut, bra utstyrt, og som vi selger med hele 5 års garanti. Av spillere i denne prisklassen (under 2k) er dette min favoritt.
De to Alpine modellene er rimelig kjedelige, både av utseende og innstillingsmuligheter (ca ingen). De har derimot pluss for godt radiomottak.


Når det gjelder Pioneer sine linjeutgangs"problemer" har dette vært gjenstand for diskusjon i flere år. For å si det enkelt, skjer dette fordi Pioneer bruker noe som heter flytende jord, mens det store flertallet av forsterkerprodusenter bruker det som kalles for fast jord. Det som skjer er at man får nivåforskjell på jordingen, og forsterkeren blir da å få jording gjennom signalkabelen, som igjen gjør at man brenner linjeutgangene. Det er ikke helt riktig å kalle det en svakhet på linjeutgangene, men heller en svakhet i måten Pioneer har valgt å bygge opp systemet sitt på. Bruker man Pioneer forsterker sammen med Pioneer spiller får man ikke dette problemet. Man løser også problemet ved å legge opp en jordkabel (1.5mm2 - 2.5mm2) fra chassis på cdspilleren og bak til jordingen på forsterker. Dette må da gjøres FØR oppkobling av signalkabler. Hvis dette er gjort riktig får man heller aldri problemet med brente linjeutganger. For øvrig bør denne kabelen legges uansett hvilket merke CDspiller man kjøper, siden det reduserer sjansen for støy.
I fjor fikk Pioneer CDspillere automatsikring på linjeutgangene, så i de fleste tilfeller hvor man før måtte levere inn spilleren for reparasjon kun trenge å koble den fra strøm, vente litt, og koble den inn igjen. Man må så klart fikse jordingsproblemet før man kobler den inn igjen - ellers vil jo det samme skje på nytt :)

For å forsvare Pioneer litt, skjer dette med brente linjeutganger kun ved dårlig jording. I noen få tilfeller skyldes det bilen, men i de aller aller fleste tilfeller er det tatt jord på feil sted, dårlig kontakt, slappe kabelsko etc. Vi opplever aldri dette problemet når vi monterer Pioneer spillere i kombinasjon med forsterkere hos oss.

Om man ikke skal bruke ekstern forsterker er så klart dette ikke noe issue :)
 #364945  av ArildM
 
Her handler vi på Bilradiospesialisten ja ;)