Side 1 av 1

Slitt dekk på ene siden

Legg innLagt inn:21 mai 2004 09:05
av Dalan
Hva kan det være når f.eks. bare det ene dekket er slitt på siden?
Bilen det stod på nå hadde det på venstre bakhjul, slitt på innsiden.
Var akkurat det samme på ene sommerdekket..

Noen som vet hva det kan komme av? :?

Legg innLagt inn:21 mai 2004 10:08
av CelicaTurbo
normalt vil MR2 slite dekk fortest på innsiden men det bør ikke være forskjell mellom dem.. det tyder på at du bør ta bilen til en hjulstillingskontroll..

Legg innLagt inn:21 mai 2004 10:14
av Dalan
CelicaTurbo skrev:normalt vil MR2 slite dekk fortest på innsiden men det bør ikke være forskjell mellom dem.. det tyder på at du bør ta bilen til en hjulstillingskontroll..
Det var det som var litt rart, det var bare på den ene siden..
Jepp, er vel best å få den på en hjulstillingskontroll da
Prutningsmonn :D

-edit- Mye koster en hjulstillingskontroll a?

Legg innLagt inn:21 mai 2004 10:18
av Mr2 Mk2
regner med det er Camberen som er feil.Kan jo også være for mye negativ toe på ene siden,men det er vel heller tvilsomt.

Legg innLagt inn:21 mai 2004 13:35
av turboman
Dalan skrev:

-edit- Mye koster en hjulstillingskontroll a?

Hørte på Toyota her om dagen, de skulle ha 1.500,- for en 4-hjulskontroll...

Varierer sikkert ifra sjappe til sjappe, men ligger sikkert rundt der ett sted.

Legg innLagt inn:21 mai 2004 13:44
av Dalan
turboman skrev:
Dalan skrev:

-edit- Mye koster en hjulstillingskontroll a?

Hørte på Toyota her om dagen, de skulle ha 1.500,- for en 4-hjulskontroll...

Varierer sikkert ifra sjappe til sjappe, men ligger sikkert rundt der ett sted.
Okay, det er såpass ja..

Når man tar en sånn kontroll, så ordner de opp alt og det blir fryd og gammen og alt er bra igjen?

Legg innLagt inn:21 mai 2004 14:05
av Mr2 Mk2
Dalan skrev:
turboman skrev:
Dalan skrev: Når man tar en sånn kontroll, så ordner de opp alt og det blir fryd og gammen og alt er bra igjen?
jaja :) så sant det lar seg fikse da,men på mr2 kan man stille de fleste vinkler.Er nok bare en bagatell :)

Legg innLagt inn:21 mai 2004 14:42
av turboman
Sikkert bare en bagatell, ja.. men, er viktig at det ikke er noe slark i hverken hjuloppheng, eller i styringsstag eller noe, dersom de skal kunne justere hjulene helt korrekt.


Så, kan kanksje lett bli dyrere, om de finner noe slark noe steder.... men, da blir det sikkert bra etterpå også!

:)

Legg innLagt inn:21 mai 2004 15:31
av CelicaGT
er du medlem av naf er det sikkert billigere der

Legg innLagt inn:21 mai 2004 17:01
av Dalan
hmm, kanskje det er en idè å senke før man har den på en hjulstillingskontroll da, om man likevel må\har tenkt til å gjøre begge deler.. ;)

må hvertfall få fratrekk i pris ved kjøp av bil pga det da :)

Legg innLagt inn:21 mai 2004 17:38
av chris
Her på Støren kostet en firehjulskontroll inkl justering 700 kroner. inkl mva.