TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Speedline VS compomotive

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #365487  av lasse
 
Driver og lurer på å kjøpe meg ett sett med 17" til banebruk, blir jo hjul som kommer til å bli hardt belastet, så noen som har noen formening om hva som tåler mest juling av speedline og compomotive? Er ihvertfall de som er mest aktuelle for meg akkurat nå da de er relativt fornuftig priset til å være "skikkelige" felger.

Bare å melde seg om noen har noe erfaring også, alle kommentarer mottas med takk...
 #365681  av john_e
 
Har ingen erfaring med noen av dem, men hva med Enkei rpf1?
De brukes bla. i D1GP og er ellers ganske populære. (veier lite, og tåler visst en del)

For en tid tilbake sjekket jeg prisen på rpf1, og de kom vel på omtrent 10 000kr inn i Norge fra USA :)
Ser kule ut gjør de også :)
 #365708  av megetlei
 
Har heller ingen erfaring med noen av dem. Har bare hørt at speedline felgene er lettere (magnesium) og ble brukt av TTE i sin tid. :D
 #365776  av inzane2012
 
"reine" magnesium's felger er vel generellt sett en del svakere enn det alu felger er da, både brudd styrken og strekkfastheten er lavere enn på alu... treffer du en kant med magnesiums felg er den skrap rimelig kjapt..

men hva med OZ felger da? di blir jo brukt i så og si allt av motorsport...
 #365793  av lasse
 
Om det blir speedline blir det nok de som er av aluminium, magnesium er jo fort endel dyrere...
Blir nok uansett compomotive eller speedline da jeg muligens får ordnet en litt greiere pris på disse hos en forhandler i Norge :wink:
 #365804  av inzane2012
 
lasse skrev:Om det blir speedline blir det nok de som er av aluminium, magnesium er jo fort endel dyrere...
Blir nok uansett compomotive eller speedline da jeg muligens får ordnet en litt greiere pris på disse hos en forhandler i Norge :wink:
ja, skikkelige magnesiums felger koster fort 2-3ganger så mye som vanlige alu felger gjør :) jeg personlig ville gått for speedline da jeg syns di generellt sett ser bedre ut compomotive sine, men hva rein kvalitet angår så tror jeg di er ganske like, speedline leverer jo orginalt til flere størrebil produsenter, så en skulle tro di vet hva di holder på med vertfall
 #365808  av lasse
 
inzane2012 skrev:
lasse skrev:Om det blir speedline blir det nok de som er av aluminium, magnesium er jo fort endel dyrere...
Blir nok uansett compomotive eller speedline da jeg muligens får ordnet en litt greiere pris på disse hos en forhandler i Norge :wink:
ja, skikkelige magnesiums felger koster fort 2-3ganger så mye som vanlige alu felger gjør :) jeg personlig ville gått for speedline da jeg syns di generellt sett ser bedre ut compomotive sine, men hva rein kvalitet angår så tror jeg di er ganske like, speedline leverer jo orginalt til flere størrebil produsenter, så en skulle tro di vet hva di holder på med vertfall
Blir nok fort det ja, skal ut og kikke litt i morgen, dem leverer jo til wrc og f1 team også, så noe kvalitet burde det jo være...
 #365898  av lasse
 
Er dem jeg har sett på 8)
Venter på at disse italienerene skal komme tilbake fra ferie så jeg får vite om jeg kan få dem i 8+9x17" eller om jeg må nøye meg med 7+8x17" :(
 #365937  av inzane2012
 
lasse skrev:Er dem jeg har sett på 8)
Venter på at disse italienerene skal komme tilbake fra ferie så jeg får vite om jeg kan få dem i 8+9x17" eller om jeg må nøye meg med 7+8x17" :(
holder ikke 7+8*18 da?? mindre felger gir mindre vekt vettu :) noe som gir bedre kjøreegenskaper ;)
 #365960  av lasse
 
inzane2012 skrev:
lasse skrev:Er dem jeg har sett på 8)
Venter på at disse italienerene skal komme tilbake fra ferie så jeg får vite om jeg kan få dem i 8+9x17" eller om jeg må nøye meg med 7+8x17" :(
holder ikke 7+8*18 da?? mindre felger gir mindre vekt vettu :) noe som gir bedre kjøreegenskaper ;)
18" utgår da jeg ikke får gateslicks i de dimensjonene jeg trenger i 18" :wink:
Og må jo ikke bli helt blind på vekt, må jo se bra ut også :mrgreen: Er mer enn nok andre som kjører med for smale hjul på mk2...
 #365974  av john_e
 
Trenger da ikke voldsomt lav profil vel? Kan fungere like bra men noen kule 16" felger og litt mer dekk ;) Dessuten så ser det nesten tøffere ut...
 #366046  av Sven
 
lasse skrev:
inzane2012 skrev:
lasse skrev:
Og må jo ikke bli helt blind på vekt, må jo se bra ut også :mrgreen: Er mer enn nok andre som kjører med for smale hjul på mk2...
Word :D
Hjula skal ligge flush med skjermen!
 #366060  av inzane2012
 
lasse skrev:
inzane2012 skrev:
lasse skrev:Er dem jeg har sett på 8)
Venter på at disse italienerene skal komme tilbake fra ferie så jeg får vite om jeg kan få dem i 8+9x17" eller om jeg må nøye meg med 7+8x17" :(
holder ikke 7+8*18 da?? mindre felger gir mindre vekt vettu :) noe som gir bedre kjøreegenskaper ;)
18" utgår da jeg ikke får gateslicks i de dimensjonene jeg trenger i 18" :wink:
Og må jo ikke bli helt blind på vekt, må jo se bra ut også :mrgreen: Er mer enn nok andre som kjører med for smale hjul på mk2...
sorry mate, jeg skrev feil, skulle stå 17" der og ikke 18" :) er ikke lett å skrive på små laptop taster med sånne svære bratwurst fingra som jeg har ;)

og sven, kan fint få smalere felger som går flush med skjermen og innpresset er rett ;)
 #366063  av Sven
 
inzane2012 skrev: og sven, kan fint få smalere felger som går flush med skjermen og innpresset er rett ;)
Joda, men det skal jo være så bredt som mulig innover også :D