Side 1 av 2
Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:05 aug 2010 16:17
av lasse
Driver og lurer på å kjøpe meg ett sett med 17" til banebruk, blir jo hjul som kommer til å bli hardt belastet, så noen som har noen formening om hva som tåler mest juling av speedline og compomotive? Er ihvertfall de som er mest aktuelle for meg akkurat nå da de er relativt fornuftig priset til å være "skikkelige" felger.
Bare å melde seg om noen har noe erfaring også, alle kommentarer mottas med takk...
Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:07 aug 2010 21:36
av john_e
Har ingen erfaring med noen av dem, men hva med Enkei rpf1?
De brukes bla. i D1GP og er ellers ganske populære. (veier lite, og tåler visst en del)
For en tid tilbake sjekket jeg prisen på rpf1, og de kom vel på omtrent 10 000kr inn i Norge fra USA
Ser kule ut gjør de også

Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:08 aug 2010 11:13
av megetlei
Har heller ingen erfaring med noen av dem. Har bare hørt at speedline felgene er lettere (magnesium) og ble brukt av TTE i sin tid.

Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:08 aug 2010 22:42
av inzane2012
"reine" magnesium's felger er vel generellt sett en del svakere enn det alu felger er da, både brudd styrken og strekkfastheten er lavere enn på alu... treffer du en kant med magnesiums felg er den skrap rimelig kjapt..
men hva med OZ felger da? di blir jo brukt i så og si allt av motorsport...
Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:09 aug 2010 11:14
av lasse
Om det blir speedline blir det nok de som er av aluminium, magnesium er jo fort endel dyrere...
Blir nok uansett compomotive eller speedline da jeg muligens får ordnet en litt greiere pris på disse hos en forhandler i Norge

Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:09 aug 2010 15:29
av inzane2012
lasse skrev:Om det blir speedline blir det nok de som er av aluminium, magnesium er jo fort endel dyrere...
Blir nok uansett compomotive eller speedline da jeg muligens får ordnet en litt greiere pris på disse hos en forhandler i Norge 
ja, skikkelige magnesiums felger koster fort 2-3ganger så mye som vanlige alu felger gjør

jeg personlig ville gått for speedline da jeg syns di generellt sett ser bedre ut compomotive sine, men hva rein kvalitet angår så tror jeg di er ganske like, speedline leverer jo orginalt til flere størrebil produsenter, så en skulle tro di vet hva di holder på med vertfall
Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:09 aug 2010 16:04
av lasse
inzane2012 skrev:lasse skrev:Om det blir speedline blir det nok de som er av aluminium, magnesium er jo fort endel dyrere...
Blir nok uansett compomotive eller speedline da jeg muligens får ordnet en litt greiere pris på disse hos en forhandler i Norge 
ja, skikkelige magnesiums felger koster fort 2-3ganger så mye som vanlige alu felger gjør
jeg personlig ville gått for speedline da jeg syns di generellt sett ser bedre ut compomotive sine, men hva rein kvalitet angår så tror jeg di er ganske like, speedline leverer jo orginalt til flere størrebil produsenter, så en skulle tro di vet hva di holder på med vertfall
Blir nok fort det ja, skal ut og kikke litt i morgen, dem leverer jo til wrc og f1 team også, så noe kvalitet burde det jo være...
Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:09 aug 2010 21:30
av inzane2012
samme gjør OZ

compomotiv passer seg vel best på rallycrossbiler og den slags, på en gatebil som mr2 ville jeg gått for speedline
disse tror jeg hadde gjort seg
http://www.speedlinecorse.co.uk/afterma ... er2120.htm
Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:10 aug 2010 13:10
av lasse
Er dem jeg har sett på
Venter på at disse italienerene skal komme tilbake fra ferie så jeg får vite om jeg kan få dem i 8+9x17" eller om jeg må nøye meg med 7+8x17"

Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:10 aug 2010 20:25
av inzane2012
Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:10 aug 2010 22:11
av lasse
Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:10 aug 2010 23:43
av john_e
Trenger da ikke voldsomt lav profil vel? Kan fungere like bra men noen kule 16" felger og litt mer dekk

Dessuten så ser det nesten tøffere ut...
Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:11 aug 2010 15:43
av Sven
lasse skrev:inzane2012 skrev:lasse skrev:
Og må jo ikke bli helt blind på vekt, må jo se bra ut også
Er mer enn nok andre som kjører med for smale hjul på mk2...
Word
Hjula skal ligge flush med skjermen!
Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:11 aug 2010 18:08
av inzane2012
Re: Speedline VS compomotive
Legg innLagt inn:11 aug 2010 18:26
av Sven
inzane2012 skrev:
og sven, kan fint få smalere felger som går flush med skjermen og innpresset er rett 
Joda, men det skal jo være så bredt som mulig innover også
