TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Mr2 AW11 - Oppdatering siste side

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #367041  av acer
 
Jeg tenkte jeg ville presentere bilen min her. Grunnen til at det ble Toyota MR2 var at broren min anbefalte meg å kjøpe det. Desutten syns jeg at MR2en var den som ga mest for pengene i prisklassen jeg så i. :) Det sto mellom denne og en mk2 turbo, men siden mk2 turbo var så langt nord ble det denne.

Jeg heter Jan Espen er 17 og kommer fra Haugesund. Mange av dere kjenner sikkert til bilen fra før siden det er gamle bilen til Terjen på forumet. Dette er min første bil, til nå er jeg storfornøyd. Men det gjenstår denne tekniske kontrollen den er blitt innkalt til. :x Broren min har satt seg villig til å hjelpe meg med å bygge den om. Han er tidligere Toyota mekaniker. Vi har også vært hos Terje å hentet de orginale delene han har liggende.

Planer:
Coilovers
4 punktsseler (fått kjøpt inn OMP Road 4)
Datasprut (fått kjøpt inn Autronic SM4 1.16)
Bredbåndslambda (fått kjøpt inn AEM UEGO)
Flocking av dashboard
Racetechnology dash2 instrument
Stoney Racing Silikonslanger
Aluminiumsradiator
Nytt ratt (OMP Corsica 350mm montert)
Ny clutch (kjøpt inn Clutchmasters FX400 6-pucker)
Nye dekk og kanskje nye felger
Bytte ut instrumentpærene inni bilen med led. (dette er nå gjort)
Bytte ryggelys ut med led
Bytte parklyspærene med nye pærer (disse er byttet ut)
Bytte xenonpærene i tåkelysene/linselysene (pga det er ikke liv i dem lenger)
Fikse alle småfeilene på bilen.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av acer den 29 okt 2013 16:29, redigert 19 ganger totalt.
 #367070  av inzane2012
 
17 og har fått seg DEN til første bil??? :o alt annet etter den MÅ jo bli en nedtur ;) er desidert en av di feteste mkI som jeg vet om, og jeg liker egentlig ikke den bilen så godt ;)
 #367085  av acer
 
Dette er min første bil ja og jeg er 17 år fyller 18 i november. :) Jeg har en Aprilia Rs125 "150" utenom denne, men den skal selges.
 #367117  av stianøverland
 
det må være en rå førstebil! liker spesielt god flaresa på den! grattis!
 #367128  av acer
 
inzane2012: Jeg heller liker egenligt ikke mk1, men denne her liker jeg veldig godt. :wink: Søskenbarnet mitt har sagt til meg også at den er reservert til han når jeg evnt skal selges. :P

Takker for gratulasjoner. :)
 #367138  av inzane2012
 
ja en orginal mkI er ikke akkurat en diamant i mine øyner, men den der er jo ett sterkt bevis på hvilket potensial den han :)
og om du stikken innom prosjektet til sethro (eller hvordan det skrives nå igjen) så får du se noe jeg tror kommer til å bli den råeste mkI på disse breddegrader vertfall :)
 #367187  av ad92
 
Liker veldig godt bilen din! desidert en av di feteste mk1 her til lands:D

mr2 som førstebil er ikke en dårlig ide, jeg er vertfall stooooor fornøyd
 #367311  av inzane2012
 
ad92 skrev:mr2 som førstebil er ikke en dårlig ide, jeg er vertfall stooooor fornøyd
hehe, jeg og har mr2 som min første bil, lånte mamma sin honda civic 1.4l automat etter jeg fikk lappen, før jeg kjøpte meg en mkII litt seinere ;)
nå kommer jeg aldri til å selge mr2'n min ;)
 #367742  av Anders gullstein
 
Var det ikke en artikkel om den i MR2 Only magasinet?
 #367747  av ure
 
Gratulerer med en utrolig fin MK1, en fantastisk førstebil du har fått :shock: OG MK1 er vel den eneste rette MR2en i følge kjennere..... :lol:
 #367750  av ArildM
 
Agreed ;)
Her snakker vi om en av Norges råeste Mk1.
Behandle den med respekt...
 #369865  av acer
 
Anders gullstein : Jeg er ikke sikker om den har vært i MR2 Only magasinet. :P Men den har iallefall vært i norske max power bladet. I følge forrige eier har den også vært i Gatebil Magazine. :)

Takker for alle gratulasjoner. Klart den skal behandles med respekt. :)

I dag har broren min og jeg vært på full teknisk kontroll med bilen. Den forrige mangelappen sto det-> Bilen hadde påmontert 4 dekk dimensjon 245x35x17. Dekkene var så breie at de hadde tatt borti skjermene. FULL TEKNISK KONTROLL.

På den nye står det-> 4 montert. senkefjærer må ha 4 hjulsmåling og TUV papir. 5.7 Sota baklykter :x
Jeg har liggende org lykter så da gjennstår det bare å få tak i fjærer og montere.Deretter er det bare å vise den igjen. :)

Ordnet også forsikring i går på bilen. Den kom på 8743kr i året for ansvar på meg hos dnbnor. :) Tryg skulle ha 22000kr i året på meg for ansvar + andre forsikringselskap skulle ha 12000kr. :P

Btw må ha org fjærer har 14 dager på meg for å vise den igjen med org fjærer og org baklykter. Men har baklyktene bare org fjærene som mangler.
Sist redigert av acer den 22 sep 2010 13:59, redigert 1 gang totalt.
 #371506  av acer
 
Takk til Atle Ingebrigtsen, broren min, en kompis av meg og andre ts ogn medlemmer som har skrevet hvor jeg kunne forhørre meg ang fjærer. :)
Det som gjennsto på mangelappen var å fjerne de sota baklyktene + få bort senkefjærene. Broren min tok seg av handelen ang heile fjærbein som han kjøpte av Atle Ingebrigtsen. En kompis av meg montere de nye fjærbeina mens jeg montere nye baklykter. Men de nye baklyktene var sotet de også. Så jeg måtte pusse ned de og etterhvert gikk broren min og jeg over med voks osv. :)

Etter mye og men er den endelig godkjent! :D