TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• irritert pÃ¥ tyveri

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #367120  av Noxan8

har sitti å lest litt på "ETTERLYST" tråden en stund nå, dæven, må si jeg blir irritert og skuffa, jeg fikk lyst til å bytte samtige låser og ruter på min bil nå..

inn med ikke knusbart glass (evt ripefritt plexiglass) og eksplosjons sikkre lås både i dører og tenningslås....
ettermontering av startsperre?? med heftig integrering såklart:P

flere som har Anti-theft ideer??
 #367123  av loft

Ska da gå an å ha en fase på hver side av håndtaket, som bare kan slåes av med trådløst sentrallås? men ellers er kobla til batteriet når den er låst.

Ell
 #367132  av inzane2012

loft skrev:Ska da gå an å ha en fase på hver side av håndtaket, som bare kan slåes av med trådløst sentrallås? men ellers er kobla til batteriet når den er låst.

Ell
den løsninga der finnes det ganske mange varianter av ;)
har til og med lest om folk som har prøvd ut varianter av mini "tesla-coils" på bilen ;)

men en bil vil aldri bli 100% tyveri sikker, for om bilen er interessant nok så er det jo "bare" for tyvene å ta med sånne små traller som di setter under hjula og så trille bilen på en henger og kjøre avgårde med den ;)
 #367153  av hmsilset

Er bare å ha på ett par store klistremerker der det står at bilen har gps sporingssystem da :D Eller flytte til en plass der folk har respekt for andres eiendeler.
 #367161  av megetlei

Er det mange tjuvradder oppi Kolveried? :D

Tyveri er ikke noe jeg frykter, men syns det er værre med hærverk. Når man parkerer i sentrumsgater er dette en tanke som til stadighet murrer baki hodet :?
 #367179  av Noxan8

de finnes ja, men ikke så mange:P

men det er så sinnsykt uødvendig
 #367180  av ad92

Er aldri redd for tyveri, siden jeg bor i en ganske liten kommune utenfor Ålesund der stort sett ingenting skjer :lol: pluss at bilen min står godt gjemt

men hærverk derimot, når jeg står parkert på kjøpesenter eller i ålesund sentrum er det noe som alltid ligger i bakhodet på meg. At noen kan ha parkert bilen sin rett inni fronten min eller fått den gode ideen om å dra med seg en nøkkel å ta hele siden på bilen! :( bare jeg som er litt paranoid?

når det gjelder tyverisikring kan du jo innstalere en sann liten blinkende sak som du har på dashnbordet, å noen "gps-sporing" klistermerker på vinduene dine. Da tror jeg de aller fleste vill styre unna.
 #367184  av mralp

Jeg bodde 3 min unna Trondheim sentrum før. Hadde innbrudd i garasjer, tyver gikk inn verandadører mens du var på kjøkkenet, narkopurk som ville låne garasjen for å spane på naboer, naboer som ringte brannvesen og politi om jeg sveisa foran garasjen min, plenty sosialklienter uten sosiale antenner, boliger for folk fra HVPU-reformen som burde vært på hjem (hadde ei som pleide å snakke med hekken vår, gjerne en time eller 2 ad gangen...), og alltid kø og fandens bomring og fult av ufin purk. Listen er lang. Jeg flytta. Recomended! :wink:
 #367189  av ad92

Jeg bodde 3 min unna Trondheim sentrum før. Hadde innbrudd i garasjer, tyver gikk inn verandadører mens du var på kjøkkenet, narkopurk som ville låne garasjen for å spane på naboer, naboer som ringte brannvesen og politi om jeg sveisa foran garasjen min, plenty sosialklienter uten sosiale antenner, boliger for folk fra HVPU-reformen som burde vært på hjem (hadde ei som pleide å snakke med hekken vår, gjerne en time eller 2 ad gangen...), og alltid kø og fandens bomring og fult av ufin purk. Listen er lang. Jeg flytta. Recomended! :wink:
hahahahahha! :lol: brøyt ut i latter midt i timen! :lol: hardt liv!
 #367190  av JK86

Defa gps tracker med registrert konto uten tilknytting til danmarks hovedsentral. da får du kontrollen sjøl og kan finne ut hvor bilen er til en hver tid. samt fart og rettning du kan oxo sende en meld til bilen og låse den og skru av strømtilf. hehe det er gøy det. :D
 #367192  av Brasse

Fjerning av låser (kun fjernkontroll) pluss plastglass (sparer jo også vekt!) og GPS burde gjøre susen.
Eller gjere som meg, kjøpe ein lite attraktiv bil, ta av modell-merket og parkere utenom de mest trafikkerte gatene.
 #367201  av FireWalk

var en sak her i ålesund nylig. En fyr som hadde stjelt en hel haug med biler. Hovedsaklig audi som han ribbet for deler og dumpet på sjøen. Noen av offerene sendte noen torpedoer på han og tok han skikkelig. Han gikk til politiet, og dere kan jo tenke dere hvem det endte værst for. Så klart de som leide inn torpedoene. Unnskyldningen hans var noe om at han ble ruset av å stjele biler, og at han ikke kunne styre seg.. Hadde det vært opp til meg kunne de godt solgt bilene med et alarm system som automatisk låser dørene etter at bilen er stjelt, for så å fylle den med dødelig gass. Kan egentlig ikke se for meg for jævlig det må være å bli frastjelt en bil man har brukt tusenvis av arbeids timer på og flere hundre tusen kr i deler på. For så å få vite at delene er solgt og den ribbede bilen dumpet på sjøen. Vet ikke hvor langt man kommer med sinnsyk i gjernings øyeblikket, men jeg tror nok det er en reell fare for at jeg hadde kommet til å lemleste fyren for livet... Finnes så mye pakk der ute at det er til å bli kvalm av. Og gang på gang slipper de unna. Prioriteres ikke av politiet. Har vært saker med video bevis. Likevel, henlagt pga bevisets stilling. Ikke rart folk tar saken i egene hender til slutt. Men DA kommer politiet på banen! Tror vi lever i et av ytterst få land der kriminalitet som oftest lønner seg, og de kriminelle beskyttes og tas vare på bedre enn ordentlige folk flest. Så konklusjonen er klar. Gass, dynamitt eller hva det måtte være. Og gjerne et klistremerke som advarer om at tyveri forsøk vil medføre en smertefull død. Stjel på eget ansvar. Skulle heller sprengt bilen med tyven inni enn å se han gå fri og bilen på bunnen av en eller annen fjord. Og det værste er at jeg tror egentlig ikke jeg hadde hatt så dårlig samvittighet etterpå heller. :) litt morgen gretten i dag pga 0 søvn på 24 timer. Like greit å la det gå utover bil tyver. Hehe.. :)
 #367205  av JK86

ja se der ja.. hehe må jo ha fått letta litt på trykket der... dagen blir fort bare bedre nå.... nei jeg sverger til full defa gps track m fjernlås og strømkutt.. genialt når bilen blir stjelt.. da ¨år du meld om hvor den er og kan kutte strøm så bilen stopper og låse dører så folk blir hvor de er.så henter du bare konebilen og balltreet og lar rettferdighet skje.. :D
 #367213  av pirkka

Jeg har 150x150 stålbjelk bolta fast på betoggulv med 2 herdahengelåser inni bjelka så er umulig komma til med boltesaks eller vinkkelkutter :DKommer også montere 300kg elektromangnetlås på garasjeport :D
Vedlegg
Bilde 362.jpg
Bilde 362.jpg (293.45 kiB) Vist 1722 ganger
Bilde 363.jpg
Bilde 363.jpg (240.52 kiB) Vist 1722 ganger