TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Stian's BBS Mahle "prosjekt"

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #367587  av stianøverland
 
fått kloret til meg et sett med bbs mahle 13*6 som skal på olympiaen :)
de er rundt 30 år gamle opplyst fra forrige eiger. senteret, skal lakkes gull :)


de var ikke spesielt pene når jeg starta :) men blei bra nå som de er ferdig rengjort :) gått med noen timer, men blei må være reine før de kan lakkes :)


før
Bilde
Bilde
etter
Bilde
Bilde
 #367598  av Audun F
 
Tøft :)

Ser det er flere her inne som lakker felgene sine. Kort spørsmål da - Hvordan lakk anbefaler du og hvor mange lag / klarlakk etc. anbefales for felgene? Ikke meninga å kuppe tråden din, men det passer jo bra inn her siden det er felger som er temaet ;)
 #367603  av stianøverland
 
det er sånne ting som som hver enkelt føler for. vær veldig forsiktig å bruk god tid, for felger er vanskelig å få strøkent.

ang lak med lakk og hvordan lakk, så er det veldig opp til hver enkelt. men når jeg lakker felger, så gjør jeg det på samme måte som jeg skulle lakka en bil ;)

base : 1 børst, et vanlig lag, 1 børst

klarlakk : 1 børst, et tynt lag, et litt tykkere lag

dette er med ppg envirobase/ppg uhs
 #367640  av stianøverland
 
da var de lakkert, hadde fri fra jobb i dag, så da dro jeg kompressoren ut i hagen og stod ute å sprøta =p

IKKE HALSHUGG MEG FORDI JEG HAR FÅTT LAKK PÅ KANTEN :P den skal slipes ned å poleres uansett :)


Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

"fikk mer til overs" så jeg lakket bøttene til opelen også ;) de skal stå bak grillen, så var ikke så altfor nøye :p
Bilde
 #367653  av EXS
 
DU HAR FÃ…TT LAKK PÃ… KANTEN!!! :lol:


tøffe retrofelger dette her altså 8)
 #367671  av Brasse
 
KANTEN. DET ER LAKK PÃ… DEN!

Har lyst på nokre lignande felgar på Peugeoten.
 #367676  av stianøverland
 
hehehehe :) var skikkelig gira, endelig var felgene tørre og skulle opp på verkstedet å montere!!

men.

FEIL BOLTSIRKEL! felgene er 4*108. bilen er 4*100. da må det bestilles adapter. æsj!