TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • prosjekt gt-4 med lett modifisering

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #372461  av kvass_st215
 
Hadde en liten runde og kledde instrumentene i karbonfilm.. synes det ble rett så snedig, og var rimelig fort gjordt når speedometeret først var ute for pæreskift.
Men rotehode aka. dioder.no sendte meg en stor og en liten lysdiode for lite, så akkurat belysningen ble ikke helt perfekt.
Untitled2.jpg
Untitled2.jpg (290.86 kiB) Vist 2254 ganger
avslutningsvis et lite knips av celica'en en travel formiddag i sentrum..
Vedlegg
IMAG0208 - Kopi.jpg
IMAG0208 - Kopi.jpg (1.17 MiB) Vist 2254 ganger
 #372465  av kvass_st215
 
MOTORSPORTHUSET skrev:du trenger et sett av disse..du liker jo carbon ser det ut som :D
well.. blir det noe annet i carbon, så blir det panser, muligens forskjermer.. liker orginalspeila jeg :wink:
 #383974  av kvass_st215
 
har vært mye styr med krangling med gamle rederiet, frem og tilbake permitering og andre ting i den gata.
så det har ikke blitt så forferdelig mye tid til celicaen i det siste.
MEN: nå har jeg fått meg ny jobb, på seismikkbåt utenfor colombia(se bilde), og er fortiden der og ruller inn kroner til gullet som står i tunet hjemme.
det blir en feit delebestilling når jeg kommer hjem, hos fensport siden pundet er lavt for tiden.
Det som står på handlelisten er:
*Foringer - alt det som er å få tak i
*Bremser - Black diamond skiver, Ferrodo klosser
*Cusco diff
*whiteline krengestag

så får jeg se om de har noe annet knask også :wink:

Ellers har jeg bestemt meg for å droppe FMIC, hvertfall i denne omgang, og heller prioritere å få karroseriet i ordentlig stand. Planen er å sette den inn til "mannen" når jeg reiser ut i april, for så å hente strøken, understellsbehandla celica når jeg kommer hjem.
Videre skal det gjøres litt med interiøret, det skal lakkes litt vinyl, svart, trekkes litt i svart alcantara her og der, ryddes litt opp i ledingsnett etc.
Jeg kjøpte for en tid tilbake siden to bøttestoler, og oppdaga alt for sent at dette var to venstrestoler. Planen her er å få fatt på to brukte celicastoler og bygge disse sammen med bøttestolene på en måte, slik at jeg får celica-justeringsmuligheter, men bøttestoler støtte og utseende. kansje spe på med litt memoryskum(slik de bruker i tempurmadrasser) for ekstra god passform, og så skal de i sammen med baksetene trekkes i svart alcantara..
Vedlegg
Nyjobben.. Stillehavet vest av Colombia, flatt hav, sol og 30 grader.. uff ;)
Nyjobben.. Stillehavet vest av Colombia, flatt hav, sol og 30 grader.. uff ;)
180457_10150137811656251_604336250_8430293_3384272_n.jpg (53.92 kiB) Vist 2117 ganger
 #383986  av kvass_st215
 
inzane2012 skrev:har vel tilfeldigvis ikke brukt for en elektrolærling på den båten vel??? har alltid hatt en liten drøm om å jobbe på båt :)
hvis det er skipselektriker du skal bli, så hint: www.eidesvik.no , legg inn cv, ring og prat litt med dem, så kan det godt være kjangs for det 8)
Kan legge til at det er et veldig bra rederi å jobbe for..
 #386997  av kvass_st215
 
Da hadde vi "konefri" i helga, og med finvær måtte jo dette utnyttes til litt celica skruing 8)

*Skifta boost-måler: den gamle så bare ufattelig sliten og kjedelig ut, så fikk jeg tak i en slik autogauge som ser svart ut helt til du skrur på instrumentbelysninga. Meget støkent..
*flytta tachometer converter: denne lå inne i kupeen tidligere, og tikka noe helt forferdelig. Gen4 motoren har coil on plug, så rpmsignalet er ikke kraftig nok til å drive turtelleren, som til vanlig henter signalet sitt rett fra fordeleren. Dette er noe jeg har irretert meg over i lengre tid, og fikk da endelig gjordt noe med det i dag. ble som en ny bil å kjøre :)
*endelig fått montert grøftelys: kjøpte slike linselykter med H3 pærer for sikkert et halvt år siden. Mye annet som har skjedd, så har ikke vært høy prioritet dette, men må si det er utrolig digg å kunne cruise en runde uten å måtte slå opp "låvedørene"..
*fiksa litt på anlegget: lyden har vært litt av og på framme på førersiden. har forska mye på dette tidligere, men ikke funnet ut noe før nå. da jeg nappa av dørtrekket så jeg jo med en gang at vinduet har nappet ut kabelskoene når det har blitt rullet ned, så la disse litt om og satte alt på plass igjen, så var golyden tilbake på plass.
Har forøvrig 3-veis komponentsett framme, med 8" i døra, 4"i dash og 1"diskant oppe. Fant et sett som passet nøyaktig i hullene for system 10 systemet, er vel egentlig til golf 5. Meget fornøyd med lyden i disse.
*bytta instrumentpærer: satte i dioder for en tid tilbake, men disse har det vært mye tull med.. blinking av og på, virker når de har lyst og sånn, så fant ut det var på tide med ordentlige pærer igjen. satte i blå pærer, men disse gir et ufattelig kjipt grønt instrumentlys. så tror jeg napper ut disse og setter i vanlige hvite pærer, prøve å få det noenlunde likt den nye boostmåleren.
*lakkert litt interiørdeler: en del av interiørdelene var lakket i en slags blank svart med sølv sølt utover da jeg kjøpte bilen. "noen" synes sikkert dette så veldig tøft ut, jeg personlig synes det så rimelig døvt ut.. disse delene ble da lakket i bilens farge;matt svart, og så straks mye bedre ut.
*så ble det gjort en aldri så liten delebestilling hos fensport på fredag:
2 AE92, ST205, ST185, Rear Anti Roll Bar Link
1 GT4 Rear LSD, Cusco MZ Type
1 ST185 Combination Front Discs
1 ST185, Combination Rear Discs
1 GT4 Differential Mount
1 3S-GTE Rev 1 & 2, Turbo Gasket Kit
1 3S-G# Rev3, Exhaust Manifold Gasket - Exhaust Manifold to Head
1 ST185 &ST205 TURBO TO INTERCOOLER BLUE
1 ST185 INTAKE HOSE SAMCO, A + B BLUE
1 ST185 COOLANT HOSES, SAMCO BLUE
1 TRD Black Horn Button, 50mm for Momo Wheel
1 ST185 Rear Gearbox Mounting, TRD Heavy Duty Rubber*
1 TRD Gearknob - Genuine Black Leather
1 ST185, ST205, Rear ARB - Adjustable
1 ST185 Suspension Bush Car Set

Ser fram til dette kommer i hus. planen er da å sette bilen inn til noen neste gang jeg reiser på sjøen, og vips så er alt ferdig montert når jeg kommer hjem på neste fritur.
Da blir det å kjøre inn diffen, skifte olje på denne, og rett avgårde på ny mapping. trykket skal i fra 0,7 og opp til ca 1,3 tror jeg.
burde bli god buisness :wink:

skal få sparka ut et par bilder av framgangen i morgen når det blir lyst nok til å ta bilder.
 #387503  av kvass_st215
 
endelig somla meg til å få tatt litt bilder av fremgangen. Forøvrig snakka jeg med fensport i dag, og pakken ble sendt i dag. krysser fingre for at den er her før påske.

Enjoy diverse bilder:
Vedlegg
work in progress
work in progress
IMAG0323.jpg (404.54 kiB) Vist 2069 ganger
deler som venter på litt matt svart lakk
deler som venter på litt matt svart lakk
IMAG0321.jpg (364.1 kiB) Vist 2069 ganger
"tøffe" fargen som var på disse før
"tøffe" fargen som var på disse før
IMAG0322.jpg (608.44 kiB) Vist 2069 ganger
ny boostgauge lys av
ny boostgauge lys av
IMAG0333.jpg (219.65 kiB) Vist 2069 ganger
ny boostgauge lys på
ny boostgauge lys på
IMAG0332.jpg (241.22 kiB) Vist 2069 ganger
 #387505  av kvass_st215
 
litt fler
Vedlegg
grøftelys montert bak gitter
grøftelys montert bak gitter
IMAG0331.jpg (321.88 kiB) Vist 2069 ganger
bryter til grøftelys. passa nøyaktig i hullet :)
bryter til grøftelys. passa nøyaktig i hullet :)
IMAG0329.jpg (322.68 kiB) Vist 2069 ganger
turteller signalforsterker ny plassering. endelig kupe fri for tikkelyder
turteller signalforsterker ny plassering. endelig kupe fri for tikkelyder
IMAG0330.jpg (329.45 kiB) Vist 2069 ganger
den sagnomsuste 4.gen 3S-GTE ;)
den sagnomsuste 4.gen 3S-GTE ;)
IMAG0324.jpg (464.6 kiB) Vist 2069 ganger
 #387554  av Amund
 
Kult å sjå at den henger sammen, og fungerer endå :D

Får endå frysninger nedover ryggen når eg tenker på alt arbeidet det var med ledningsnettet :roll:
 #387559  av kvass_st215
 
Amund skrev:Kult å sjå at den henger sammen, og fungerer endå :D

Får endå frysninger nedover ryggen når eg tenker på alt arbeidet det var med ledningsnettet :roll:
Bilen hadde nå aldri kommet på veien uten deg, så du skal ha mange slags takk.. Vi snakkes vel en eller annen gang etter bilen er helt klar :wink:
 #389023  av kvass_st215
 
da var visstnok mesteparten av deler i hus. bremseklossene kommer rett over helga tenker jeg, så uti neste uke begynner den møysommelige prosessen med å få alt snopet på plass. jeg befinner meg for tiden på jobb i colombia, 32 dager, så er det hjem og kjøre inn diff og ta ny mapping :D
Takk høyere makter for handlekraftig svoger som ordner ting på plass mens jeg er på andre siden av jordkloden!

Og ja, gutter og jenter, bilder kommer så fort jeg får kommet meg hjem :wink:
 #389060  av ArildM
 
Kjekt å få brukt opp litt cash på gromdeler selv om man er på andre siden av kloden :mrgreen:
 #389100  av kvass_st215
 
ArildM skrev:Kjekt å få brukt opp litt cash på gromdeler selv om man er på andre siden av kloden :mrgreen:
true that 8) så blir det jo litt ekstra stas å komme hjem og da, til mere hester og sint diff++