Da hadde vi "konefri" i helga, og med finvær måtte jo dette utnyttes til litt celica skruing
*Skifta boost-måler: den gamle så bare ufattelig sliten og kjedelig ut, så fikk jeg tak i en slik autogauge som ser svart ut helt til du skrur på instrumentbelysninga. Meget støkent..
*flytta tachometer converter: denne lå inne i kupeen tidligere, og tikka noe helt forferdelig. Gen4 motoren har coil on plug, så rpmsignalet er ikke kraftig nok til å drive turtelleren, som til vanlig henter signalet sitt rett fra fordeleren. Dette er noe jeg har irretert meg over i lengre tid, og fikk da endelig gjordt noe med det i dag. ble som en ny bil å kjøre
*endelig fått montert grøftelys: kjøpte slike linselykter med H3 pærer for sikkert et halvt år siden. Mye annet som har skjedd, så har ikke vært høy prioritet dette, men må si det er utrolig digg å kunne cruise en runde uten å måtte slå opp "låvedørene"..
*fiksa litt på anlegget: lyden har vært litt av og på framme på førersiden. har forska mye på dette tidligere, men ikke funnet ut noe før nå. da jeg nappa av dørtrekket så jeg jo med en gang at vinduet har nappet ut kabelskoene når det har blitt rullet ned, så la disse litt om og satte alt på plass igjen, så var golyden tilbake på plass.
Har forøvrig 3-veis komponentsett framme, med 8" i døra, 4"i dash og 1"diskant oppe. Fant et sett som passet nøyaktig i hullene for system 10 systemet, er vel egentlig til golf 5. Meget fornøyd med lyden i disse.
*bytta instrumentpærer: satte i dioder for en tid tilbake, men disse har det vært mye tull med.. blinking av og på, virker når de har lyst og sånn, så fant ut det var på tide med ordentlige pærer igjen. satte i blå pærer, men disse gir et ufattelig kjipt grønt instrumentlys. så tror jeg napper ut disse og setter i vanlige hvite pærer, prøve å få det noenlunde likt den nye boostmåleren.
*lakkert litt interiørdeler: en del av interiørdelene var lakket i en slags blank svart med sølv sølt utover da jeg kjøpte bilen. "noen" synes sikkert dette så veldig tøft ut, jeg personlig synes det så rimelig døvt ut.. disse delene ble da lakket i bilens farge;matt svart, og så straks mye bedre ut.
*så ble det gjort en aldri så liten delebestilling hos fensport på fredag:
2 AE92, ST205, ST185, Rear Anti Roll Bar Link
1 GT4 Rear LSD, Cusco MZ Type
1 ST185 Combination Front Discs
1 ST185, Combination Rear Discs
1 GT4 Differential Mount
1 3S-GTE Rev 1 & 2, Turbo Gasket Kit
1 3S-G# Rev3, Exhaust Manifold Gasket - Exhaust Manifold to Head
1 ST185 &ST205 TURBO TO INTERCOOLER BLUE
1 ST185 INTAKE HOSE SAMCO, A + B BLUE
1 ST185 COOLANT HOSES, SAMCO BLUE
1 TRD Black Horn Button, 50mm for Momo Wheel
1 ST185 Rear Gearbox Mounting, TRD Heavy Duty Rubber*
1 TRD Gearknob - Genuine Black Leather
1 ST185, ST205, Rear ARB - Adjustable
1 ST185 Suspension Bush Car Set
Ser fram til dette kommer i hus. planen er da å sette bilen inn til noen neste gang jeg reiser på sjøen, og vips så er alt ferdig montert når jeg kommer hjem på neste fritur.
Da blir det å kjøre inn diffen, skifte olje på denne, og rett avgårde på ny mapping. trykket skal i fra 0,7 og opp til ca 1,3 tror jeg.
burde bli god buisness
skal få sparka ut et par bilder av framgangen i morgen når det blir lyst nok til å ta bilder.