TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • prosjekt gt-4 med lett modifisering

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #392151  av kvass_st215
 
Bilen var da ikke ferdig til jeg kom hjem seint i går kveld fra Panama. Det ser ut som jeg må montere den store FMIC'en likevel, da det ikke er plass til den orginale lenger pga grenrøret. Men turboen, grenrøret, dp og nye bremsene er montert.
Hadde en liten økt i går kveld før jeg la meg til å sove ut jetlagen, og fikk montert icen på plass der den ska være. Litt mer tilpassing blir det for å faktisk få på fangeren igjen, og så må jeg flytte ekspansjonstanken for å få plass til rør og slikt.
Blir en liten økt i kveld og sannsynligvis, da det kom en pakke fra kollevold med litt slanger og slangeklemmer.
Videre i uka så blir det å skifte ut det meste av foringer til powerflex, få på whiteline krengestaget, og muligens cuscodiffen og.

Skal få sparka ut noe bilder i kveld :wink:
 #392207  av kvass_st215
 
IC ca ferdig tilpassa, rør fra innsug til IC ferdig lagt, mangler en liten bit fra turbo til IC som jeg ska få et eller annet mekanisk verksted til bøye litt for meg i morgen.

satser på å få ferdig rørsatsen i morgen, plassert ekspansjonstanken en ny lur plass og kansje til og med få start på herligheten.
Vedlegg
turbo, grenrør og dp på plass :)
turbo, grenrør og dp på plass :)
IMAG0344.jpg (530.93 kiB) Vist 2195 ganger
black diamond skiver\ebc redstuff på alle 4
black diamond skiver\ebc redstuff på alle 4
IMAG0345.jpg (445.52 kiB) Vist 2195 ganger
IC på plass.
IC på plass.
IMAG0357.jpg (443.55 kiB) Vist 2195 ganger
sint diff
sint diff
IMAG0349.jpg (387.56 kiB) Vist 2195 ganger
så langt jeg kom med rør i dag
så langt jeg kom med rør i dag
IMAG0360.jpg (406.22 kiB) Vist 2195 ganger
 #392405  av kvass_st215
 
Da ble det en liten økt i kveld og..

Fått ferdig intercooler rør, fått flytta på sikringsboks og plassert ekspansjonstanken på en ny plass.
Ting begynner å ta form, og det som står igjen før oppstart er:
*Lambdamutter må sveises i dp, har slipt og tunet denne i dag, M18 mutter jeg har slipt av slik at den passer i hullet for orginal lambda.
*må fylle kjølevann, da dette ble tappet ned i forbindelse med turboskifte. var en del gugge i kjølevannet, så tror jeg skal kjøre gjennom et par runder for å renske opp litt.

Tenkte å skifte litt foringer i morgen, mens jeg venter på diffen som er inne til shimsing, så tar jeg krengestaget og når diffen blir skifta. Tviler på at jeg klarer holde meg så lenge før jeg må ut på prøvetur :wink:

Så er det start, litt kosekjøring og mapping 8)
Vedlegg
rør
rør
IMAG0370.jpg (543.18 kiB) Vist 2148 ganger
mer rør
mer rør
IMAG0366.jpg (477.95 kiB) Vist 2148 ganger
ja, da var det vel på med fangeren igjen
ja, da var det vel på med fangeren igjen
IMAG0368.jpg (490.19 kiB) Vist 2148 ganger
sim salabim
sim salabim
IMAG0371.jpg (460.82 kiB) Vist 2148 ganger
 #392410  av kvass_st215
 
fulgte med en del rør og noen ufattelig simple silikonslager med intercooleren, som skulle være bolt on til st185..
PØH! noe av det er rør som fulgte med, men stort sett er det egenprodusert, samt er snopa en del samcoslanger hos kollevold.
 #393853  av kvass_st215
 
Så var jeg innom EF motor her om dagen og hadde en aldri så liten mapping :)
Resultatet ble 248,3 awhp\331,8 Nm @ 0,98 bar.
Hadde et run på 1,16 bar, men da gikk dysene på 110%, så vi gikk litt ned igjen for driftsikkerhetens skyld. På dette runnet var det 268 awhp, så det kan love bra for fremtiden, når jeg eventuelt gjør noe med bensinsystemet :twisted:
Enn så lenge er jeg strålende fornøyd med nesten 250 hjulhester, og en liten danmarkstur viste at draget sitter bra oppover i fartsregisteret.

Ellers skal jeg hente diffen over helga, og få bestilt meg noen nye motorfester, siden de gamle er ganske slitt, og motoren nesten ligger og hviler på bærebroen.
Når de da ankommer, blir det og nøste opp i litt tråder, montere krengestag, diff, foringer, påfyllingsrør for bensintanken og litt annet småtteri. Satser på å få alt dette unnagjort før jeg reiser ut igjen, så jeg kan sette bilen inn til fikse-rust-sandblåse-gunne-og-techtylere-mannen neste tur, så er bilen strøken til jeg kommer hjem neste gang.
Vedlegg
IMAG0384.jpg
IMAG0384.jpg (443.43 kiB) Vist 2112 ganger
 #394385  av kvass_st215
 
da var cuscodiff monert og kjørt inn sammen med whiteline krengestag.
Snakker om helt ny bil å kjøre!! :shock:
kjøreegenskapene er helt rå nå i forhold til det de var, bilen sitter mye bedre i svingene og krenger nesten ikke i det hele tatt.
Fornøyd er bare fornavnet.
Ellers må jeg si meg positivt overrasket over MZ diffen, da denne var mye mindre brutal å kjøre med enn det jeg hadde trodd på fohånd.
Kan være siden de jeg har snakket med tidlligere har RS diffen, og denne har fjærer som spenner LSD platene fra bunnen av.
Eneste jeg egentlig merker fra diffen, er at det subber på innerhjulet ved rolig kjøring på grus, og at bilen har en tendens til å gå sidelengs ut av kryss og hårnålsvinger :twisted:
Er så fornøyd jeg har vanskelig for å finne ord!
 #395326  av kvass_st215
 
da er det litt snop på vei 8)
*duralinum ørkenplate
*glassfiberskjermer framme
*Seibon Karbonfiber panser
*panserlåser
*nye blinkere framme da det er en sprekk i det ene..

Er for tiden sør for bahamas på jobb, men 12 august kommer jeg hjem og finner fram verktøyet :wink:
 #395384  av Andrepedersen
 
kvass_st215 skrev:da er det litt snop på vei 8)
*duralinum ørkenplate
*glassfiberskjermer framme
*Seibon Karbonfiber panser
*panserlåser
*nye blinkere framme da det er en sprekk i det ene..

Er for tiden sør for bahamas på jobb, men 12 august kommer jeg hjem og finner fram verktøyet :wink:

Blir bra det ;)
Hvor kjøpte du glassfiberskjermene ?
 #395385  av kvass_st215
 
Andrepedersen skrev:
kvass_st215 skrev:da er det litt snop på vei 8)
*duralinum ørkenplate
*glassfiberskjermer framme
*Seibon Karbonfiber panser
*panserlåser
*nye blinkere framme da det er en sprekk i det ene..

Er for tiden sør for bahamas på jobb, men 12 august kommer jeg hjem og finner fram verktøyet :wink:

Blir bra det ;)
Hvor kjøpte du glassfiberskjermene ?
http://www.gt4-racing.eu/index.php/toyo ... ers--wings
 #395391  av Daniel HS
 
Begynner å bli bra dette Rune! Satse på at bygget holder da!

Angrer jo neesten at jeg ikke beholdt ICen selv :P Men tenkte å kjøre 205 kjøler etterhvert...