TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • prosjekt gt-4 med lett modifisering

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #402270  av kvass_st215
 
Andrepedersen skrev:hvordan går det med celicaen ? Fått ordna rusten ? :)
nei, egentlig ikke. Har funnet en gammel gubbe som sveiser.. Han er flink, men har litt innkjøringsproblemer med nye hofta si 8)
så det spørs om det blir noe før vinteren. skal sprøyte celicaen med hydraulikkolje under når jeg kommer hjem, for å holde rust i sjakk enn så lenge.
har vært en del småplukk på celicaen i det siste, skifta tenningslås blandt annet, men har ikke hatt så mye tid til å fikle med bilen.
Gleder meg stort til å leke i snøen i vinter, 248awhp og cuscodiff er nok ikke feil i den sammenhengen.
 #402274  av Mr_Storbrua
 
Tøff gt4 :) Gleder meg selv til vinter og litt sprek awd :) Fikk på vinterhjul idag, å det er meldt snø neste helg :)
 #419989  av kvass_st215
 
:( da var den sørgelige dagen her..

Skiltene er levert, avregistrering er et faktum, og det ser ut som bilen blir solgt i deler.
Fikk plutselig veldig travelt med å bygge hus å lage barn, mens rusten fikk det travelt med å spise opp den ene kanalen og deler av bakskjermene.
Tror rett og slett jeg får mer for den om den selges i deler.
Om karosseriet er en sørgelig historie, er det mye snadderdeler å by på, som kan gi mang en annen celicaeier den store gleden jeg har hatt..

Har desverre ikke råd til å fortsette med dette prosjektet, så her skilles våre veier.
Har i midlertid fått det skriftlig av madammen at jeg skal få en guttebil om noen år, når alt har roet seg litt, så blir nok en mr2 igjen da.
Enn så lenge suser jeg rundt i 99' lancer 1,6 stasjonsvogn

Om noen er intressert, er det bare å hyle ut.

Celica st215, hvil i fred :cry:
 #420023  av kvass_st215
 
Andrepedersen skrev:Trasige greier :(


Mulig å få kjøpe spacerene dine ? :)
Yep.. bare se om jeg finner dem i rotet :wink:
Er på sjøen nå, hjemme om ca 6 uker.. gir deg en lyd..
 #420038  av Andrepedersen
 
kvass_st215 skrev:
Andrepedersen skrev:Trasige greier :(


Mulig å få kjøpe spacerene dine ? :)
Yep.. bare se om jeg finner dem i rotet :wink:
Er på sjøen nå, hjemme om ca 6 uker.. gir deg en lyd..
Suupert :)
 #420094  av God
 
Det er en stund siden du har satt på FMIC nå, men jeg lurer på en ting. Hva gjore du med olje/servo kjøleren og girkasse kjøler framme og hva mer måtte du ta vekk for å få plass til FMIC'en?
 #420295  av kvass_st215
 
leiira skrev:pris på hele bilen slik den står ? :) kan du få tatt bilder av rusta osv ?
Kan ta noen knips når jeg kommer hjem om ca 5 uker, er på sjøen for tiden.
Rust sitter hovedsakelig på kanaler og nederst på bakskjermer. Kanaler må nok byttes, og sveises litt i på bakskjermer.
Ellers er bilen i god stand, men rusta går ikke gjennom EU kontroll.
Siden vi bygger hus og venter liten, ble avgjørelsen avskilting.

Veldig greit å bli kvitt hele bilen på en gang, har ikke sånn tenkt noe på pris..
Bud?
 #429338  av Andrepedersen
 
God skrev:Det er en stund siden du har satt på FMIC nå, men jeg lurer på en ting. Hva gjore du med olje/servo kjøleren og girkasse kjøler framme og hva mer måtte du ta vekk for å få plass til FMIC'en?

Dette lurer jeg også på. :)
 #436570  av kvass_st215
 
Andrepedersen skrev:
God skrev:Det er en stund siden du har satt på FMIC nå, men jeg lurer på en ting. Hva gjore du med olje/servo kjøleren og girkasse kjøler framme og hva mer måtte du ta vekk for å få plass til FMIC'en?

Dette lurer jeg også på. :)
med den nye bjelken som er i CS fangeren ble det litt bedre plass.
Servokjøleren ble bøyd litt og girkassekjøleren ble tiltet litt bakover, så gikk det akkurat.
Jeg flytta også ekspansjonstanken for kjølevann fram til venstre for servokjøleren, for å få plass til røret fra turbo og ned til IC
 #436571  av kvass_st215
 
Da var prosjektet avsluttet med en aldri så liten tåre i øyekroken.
Etter lang tid under bil selges her på ts-ogn og en periode på finn.no, kom det fram at ingen hadde lyst på verdens beste delebil.
Karroseriet var mer eller mindre forbi enhver redning, og verdien i bilen lå jo i delene.
Jeg tok da beslutningen om å skrue ut det som var verdt noe, for så å hive skallet.

Vi hadde en turbulent tid, Celicaen og jeg, vi var gjennom mye sammen, og mot slutten da alt begynte å fungere riktig så bra, var det til slutt rusten som skulle ta livet av prosjektet.
Jeg kommer til å savne den sårt, men håper at noen av delene finner veien til nye eiere, og kan gi dem noe av den samme gleden jeg har hatt.

Hvil i fred, Celica gt4 st215, og med dette ser jeg meg nødt til å ta en aldri så liten pause fra Toyota, siden hus og familie krever mye av meg om dagene.
Når det er sagt, har jeg det skriftlig fra madammen at jeg skal få ha en guttebil etter ringen er på fingeren og vi har en ny familiebil i garasjen, så i lyset i enden av tunellen står det en matt svart mr2 turbo.

Om min toyota nå er død, vil hjertet mitt alltid tilhøre toyota, og de fantastiske morrobilene de har satt sitt merke på.
Vedlegg
IMAG0721.jpg
IMAG0721.jpg (525.26 kiB) Vist 2678 ganger
 #436583  av ArildM
 
Trist å høre, har sett på bilen din mange ganger, men har allerede 3 biler, så en 4. ble litt for mye. Får håpe "hjertet" i GT4en får leve videre i en annen morobil :)