TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica St185 Rallyprosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414906  av ArildM
 
Merkes vel at det blir brukt :mrgreen:
 #414921  av 2r-e-rik
 
i subaru cup bilene holder motorene 15000km før dem smeller... Men det er orginal motorer.. Så jeg vil anbefale deg å bruke smidd innmat..
Ã… det har du lov til i klasse 13.
Wrc motorene holder ca 2000 km.. Men det er jo på grunn av den aggressive tenninga dem kjører med..
Så lenge du kjører normal tenning og pumpe bensin på en motor med smidd innmat så bør den tåle 25 tusen kilometer med ss..
 #414922  av celica_st185
 
Har smidde stempler som jeg bruker om igjen i ny blokk. Var merker etter tenningsbank på det ene stempelet, og noe riper som jeg har fiksa på. Alle ringene er nå montert på stempla, klar for videre montering etter jobb i natt
 #418738  av celica_st185
 
Lenge siden sist oppdatering, men har skjedd endel siden sist. Har fått i motoren, og etter litt klatt med noen dyser som hadde hengt seg, så startet den og sviver som en klokke :)
Fikk kjørt den ca 6mil, før vi reiste på første løp, Rally Sokndal. Her ble det noe stang ut i år, siden en slangeklemme føk av på 3 SS før vi kom oss inn til service å fikk bytta. Første etappen etter service, slo vi bulk i en felg så dekket løsna fra felgen, og måtte stoppe for å skifte. (Dette kom selfølgelig med på Viasat sin sending på http://www.injection.no :oops: ) Brukte hele 9min på dette, så ny jekk og muttertrekker skal på plass til neste år.
Ettersom han eneste andre som stilte til start i vår klasse brøt pga. diffhaveri på samme etappen, fikk vi allikevel 1. plass i klassen.... Hadde 6. tid på 2 etapper som beste, selv om vi kjørte på slicks på vått føre hele dagen, så bilen funket hvertfall når vi fikk det til å stemme.

Ett par bilder fra dette løpet

Bilde
Bilde

Fra fotoshoot før løpet...

Bilde

Har siden vært på gatebil septembertreffet og kjørt opp ett sett med Sunny type billigdekk ala kina. Funka bra egentlig hele helgen bortsett fra at pakningen mellom turbo og grenrør forvant på fredagen, samt at jeg fikk en lekkasje på oljefilteradapteret etter siste runden på dragget på fredagen. Utrolig gøy å drifte med 4wd, men mangler noen ponnier for å kunne dra hele di lange svingene, så skal se om ike jeg får på en større turbo til neste år :D

Bilder under

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #418783  av mats_24
 
fulgte med deg på gatebil,, så ut som bilen funka bra, men som du sier så kunne du godt hatt 100hk mer... fant deg ikke i depoet...
 #418806  av celica_st185
 
Ja er gøy når det er fotografer til stede :) Mange takk for lånet av drivakslingen forresten :D Skrur den av nå snart når jeg skal ha av demperne som skal til overhaling...

Vi hadde plass rett oppforbi innkjøringa til banen, på grusen der. Helt genialt å stå helt inntil banen, og ha så kort vei ned til påkjøringa. Vi var vel bil nr. 4 ca inn på torsdagen :)
 #418818  av MOTORSPORTHUSET
 
den der gule cossien der må jo ha vært liveredd vis ha så i speilet :D

ja fint og få igjen drivakslingen? har du flere selve akslineger med ledd?

jeg må ha 2 til foran til aygoen!
 #418819  av ArildM
 
Ser ut som Cossien holder igjen "øynene" sine i redsel for Celicaen ja :mrgreen:
Stilige bilder, kul bil 8)
 #423896  av celica_st185
 
Har lagt ut det som ble brukandes etter Rally Sokndal på youtube nå. Har mye fra Gatebiltreffet og, men har ikke fått klippet det sammen enda...

Ellers holder vi på å montere sammen bilen igjen, så kan se om jeg får tatt noe bilder av nye deler osv :)

Finner alle videoer her
|
|
V
http://www.youtube.com/user/flodkatt
 #425119  av celica_st185
 
Nå er bilen klar til sitt første løp for sesongen. Blir en kort rallysprint på snø\is i Søgne nå til helgen. Ingen forhåpninger om å vinne noe som helst, blir bare en test for å se at ting fungerer som det skal. Etter dette blir det tur til Haalandtuning på Nærbø, for å mappe motor med og uten restriktor. Veldig spent på hvor mye den nye turboen vil gi, og om bensinrøra er store nok til å levere opp mot 500hk.
 #427460  av celica_st185
 
Vært i bremsebenk igjen nå, og funnet ut noen ting som må utbedres. Havnet på 260whp og 400nm, mot 278 og 448 sist gang. Greien er at turboen jeg bruker nå, blir for stor til å være optimal for rallykjøring. Trykket kommer rett og slett for sent. Må tenke litt på hva vi skal gjøre, enten mindre eksoshus, eller en annen turbo. Kom gjerne med forslag.

Fikk mappet med e-75 også, og da er effekten 252whp og 388nm

Fikk også kjørt noen tester uten restriktor, og da var det actuatoren som ga etter, og fikk ikke mer enn 1,65 bar på max effekt, og da ble effekten 333whp og 472nm. I tillegg fant vi ut at dumpventilen lekker, så den kommer jeg til å fjerne og sveise tett hullet. Målet er å benke nærmere 400whp hvis vi klarer.

Her er uansett en film fra testen vi kjørte nå på lørdag



Kjører her på e-75, siden det ikke er noe annet å få tak i her nå. Kjører dette på Rally Stavanger til helgen også, så satser vi på å ha e-85 på tanken når vi kjører Rally Sørland 26-27 april.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13