Side 1 av 1

Registerreim mr2 gti 1991, trenger forslag =)

Legg innLagt inn:31 aug 2010 19:56
av torkerg
Hei!

Har klart å rote meg bort ifm med timinga, og må starte helt på nytt med oppsett av tannhjula ifm å få riktig timing på regreima.
Noen forslag om hvordan jeg skal begynne?

Re: Registerreim mr2 gti 1991, trenger forslag =)

Legg innLagt inn:04 sep 2010 19:44
av Drafter
Samme som på alle andre biler? Sette Stempel i sylinder nr.1 i ØD

Re: Registerreim mr2 gti 1991, trenger forslag =)

Legg innLagt inn:05 sep 2010 12:10
av torkerg
Men hvordan vet jeg om det er utblåsning eller kompresjonstakt uten å måle tennignga? Evt er det mulig?
Kunne jo sett på hvordan ventilene beveger seg, men siden de er justert helt på jordet er det litt vanskelig å få et utgangspunkt.

Re: Registerreim mr2 gti 1991, trenger forslag =)

Legg innLagt inn:10 sep 2010 21:10
av john_e
Det er bare å sette begge kammene i riktig posisjon, altså pila(evt.hullet?) på kamhjulene pekende opp. Skal line opp med hakkene på metalldekselet bakom. (fordeleren på mr2 er koblet på ene kammen, så tenninga følger automatisk med)
- Så setter du reimhjulet med merket mot merket på dekselet.
- Start med å feste reima ved veiva, for så å holde den stram mens du tar dem opp mot innsugskammen.
- Pass på at alle hjulene fortsatt er på plass, mens du hele tiden holder reima stram.
- Før reima over eksoskammen og de andre småhjulene, før du setter på plass reimstrammeren.
- Da er det bare å slippe, så skal den være på plass.

Håper det hjelper selv om forklaringa var kjapp :)

Re: Registerreim mr2 gti 1991, trenger forslag =)

Legg innLagt inn:22 sep 2010 19:39
av torkerg
Takker for innlegg, men kammene har stått i riktig posisjon hele veien, men det lønner seg å koble fordeleren riktig;-)