TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #389626  av tomrnk
 
ArildM skrev:Fidanza skal jo være blant de bedre svinghjulene en får tak i, men så klart lettet svinghjul fører jo til litt forandring i motorkarakteristikk :)
skal bli mere turtalls hissig som jeg forstår, muli man kan miste litt moment fra bunn av, men det tror jeg er minimalt. Har uansett litt høyere komp enn originalt+ en turbo som skal spinne tidlig, så jeg tenker det blir helt greit med en slik kombo:)
 #390351  av tomrnk
 
Da begynner ting å ta form :D Fått hejm bakplaten til registeret, toppdekslene og nedre register deksel ferdig pulverlakkert :D De nye kammene og registeret er på plass. Sjønnte absolutt ingenting av hvordan alt blir riktig i forhold til gradene på kammene osv, så det er bra jeg får hjelp :D Litt tilpassing og småtjon ble det.. Titan kamdrevene bygger mere på baksiden enn original drevene, så skruvene i bakplata måtte vi dreie ned hodet på for og få klaring. skruet som holder veivhjulet på plass var også for stor til ATI hjulet, så denne måtte også dreies ned. ellers har det vel gått greit!

Lurer forresten på en ting.. Noen som har tips til hvordan man skal etterstramme toppen uten og måtte ta ut kammene? det er trangt som et h... i toppen!
Vedlegg
blokk1.jpg
blokk1.jpg (340.53 kiB) Vist 2060 ganger
toppdeksel.jpg
toppdeksel.jpg (438.24 kiB) Vist 2060 ganger
blokk2.jpg
blokk2.jpg (396.38 kiB) Vist 2060 ganger
blokk3.jpg
blokk3.jpg (290.18 kiB) Vist 2060 ganger
 #390386  av ArildM
 
Ikke noe som en ny fin motor klar til bruk 8)
 #390436  av Qurtis
 
Hei,

Antar du har APR studs eller bolter. Vell, uansett da er det 13 eller 14 mm langpipe det er snakk om (En som er dyp i trynet). Det jeg har gjort er å putte Pipen på Drillen og deretter slanke den med vinkesliperen til den er slank nok til å gjøre jobben. :mrgreen: :mrgreen:

Lykke til.

Qurtis
 #390458  av tomrnk
 
Qurtis skrev:Hei,

Antar du har APR studs eller bolter. Vell, uansett da er det 13 eller 14 mm langpipe det er snakk om (En som er dyp i trynet). Det jeg har gjort er å putte Pipen på Drillen og deretter slanke den med vinkesliperen til den er slank nok til å gjøre jobben. :mrgreen: :mrgreen:

Lykke til.

Qurtis
spørs om jeg må kjøpe en annen type kopp da :D var utrolig vanskelig og komme til mutrene på studsen med den vi slipa til her om dagen værtfall=D
 #395490  av tomrnk
 
Liten oppdatering på prosjektet :D
Motor er nesten klar til å senkes tilbake i bilen der den hører hjemme! Prosjektet går smått siden jeg har vært ille plaget med sykdom i hele år :( Men har et håp om å få brukt bilen litt før snøen kommer til trøndelag :D
Vedlegg
12072011045.jpg
12072011045.jpg (134.39 kiB) Vist 2011 ganger
12072011046.jpg
12072011046.jpg (141.03 kiB) Vist 2011 ganger
 #396493  av tomrnk
 
Da var motoren på plass der han hører hjemme=) litt styr med fidanza svinghjulet som ikke gikk på veiva.. 1/10 feil, så vi måtte frem med kokeutstyret :D

Noen som vet hva de to vakum slangene på servopumpa skal gå til? og er det nødvendig å bruke dem eller kan de blendes?
Vedlegg
motorrom.jpg
motorrom.jpg (540.53 kiB) Vist 1991 ganger
svinghjul1.jpg
svinghjul1.jpg (420.5 kiB) Vist 1991 ganger
svinghjul2.jpg
svinghjul2.jpg (379.17 kiB) Vist 1991 ganger
 #396494  av Haugrud
 
Vakuumslangene på pumpa di skal nok gå til innsuget, funker sånn at motoren skrur opp tomgangen når du svinger når du står stille, så motoren ikke skal stoppe, siden pumpa stjeler litt kraft!
 #396520  av tomrnk
 
Scotty skrev:Ene vaklumslangen går til slangen mellom turbo/afm, andre går til til innsugsmanifold.

Har ikke fulgt med så godt i tråden her.. men skal du ikke ha FFIM?
FFIM?
Skal kjøre med sprut sllik at jeg slipper AFM, også ser det ut til at jeg blir å kjøpe nytt innsug slik at jeg får trykkgata rett ned til IC. Kan ikke bruke originalt innsug da turboen blir stående i veien for trykkrøret. Er verken bilmekaniker eller veldig kjent med Supraen, så jeg må prøve å lære alt :D
 #396529  av ArildM
 
Ble at jeg sendte mail til KM jeg også, spent å se om de har lyst å hjelpe til med 4AGE20v motoren min :)
 #396538  av tomrnk
 
ArildM skrev:Ble at jeg sendte mail til KM jeg også, spent å se om de har lyst å hjelpe til med 4AGE20v motoren min :)
Tror ikke det skal være noe problem =D Magnus har vel ferie nå, men er vel tilbake til uka :D
 #396634  av tomrnk
 
Scotty skrev:Ene vaklumslangen går til slangen mellom turbo/afm, andre går til til innsugsmanifold.

Har ikke fulgt med så godt i tråden her.. men skal du ikke ha FFIM?

jojo, det blir nytt innsug! og AFM skal bort. Men er vakumtilkoblingene på servopumpra nødvendig? tomgangen blir uansett litt høyere enn normalt med sprutet. Kan man blende kontaktpunktene på servopumpa?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10