TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #369281  av tomrnk
 
Tenkte jeg skulle prøve meg på min aller første prosjekttråd og se hvordan det går =D

Som offer har jeg kjøpt meg en mk3 7m-gte som forhåpentligvis er på veien våren 2011. Det startet kanon bra med rådebank 3 dager etter kjøp, men siden bilen hadde en god del småsnacks fra før, og prisen var etter min mening fornuftig (75.000,-) ble det vinterprosjekt. Bilen står nå klar for sveising av ny downpipe og grenrør for deretter og ta ut motor m/girkasse.

Siden dette er min første tråd starter jeg med dette, så får jeg oppdatere dere som evt. finner tråden interessang =D
Setter selvfølgelig stor pris på tips og råd underveis å selvfølgelig ris og ros :)
 #369282  av tomrnk
 
Noen bilder fra jeg fikk tak i bilen og så langt som jeg har kommet til nå:)
Vedlegg
front2.JPG
front2.JPG (250.91 kiB) Vist 3319 ganger
supra2.jpg
supra2.jpg (68.44 kiB) Vist 3319 ganger
Sotede baklykter
Sotede baklykter
baklykter 1.JPG (300.18 kiB) Vist 3319 ganger
motorrom så ikke bra ut da jeg kjøpte bilen!
motorrom så ikke bra ut da jeg kjøpte bilen!
motorrom2.JPG (338.52 kiB) Vist 3319 ganger
bilen ble ribbet innvendig og rengjort
bilen ble ribbet innvendig og rengjort
092.JPG (291.14 kiB) Vist 3319 ganger
Sist redigert av tomrnk den 17 sep 2010 15:49, redigert 1 gang totalt.
 #369284  av Scotty
 
Spennende at vi får litt fler supra MKIII prosjekttråder :) Ser bra ut så langt, med litt kjærlighet kommer man langt :) Hva er gjort med motoren/bilen hittil? Hva er planene? Ser frem til neste oppdatering!
 #369285  av tomrnk
 
Noen flere bilder:)
Vedlegg
Dørpanelene ble byttet til samme farge som resten av interiøret
Dørpanelene ble byttet til samme farge som resten av interiøret
dør venstre.JPG (283.19 kiB) Vist 3315 ganger
Ny turbo, Comp `CT 458-Qtrim` 3 kjeramiske kulelager, antisurgehus, v-band, T4
Ny turbo, Comp `CT 458-Qtrim` 3 kjeramiske kulelager, antisurgehus, v-band, T4
CT458-Qtrim (2).JPG (240.93 kiB) Vist 3315 ganger
JE stempel, 83,5mm 8.8:1
JE stempel, 83,5mm 8.8:1
JE stempel.JPG (232.77 kiB) Vist 3315 ganger
Sist redigert av tomrnk den 28 des 2010 23:15, redigert 1 gang totalt.
 #369291  av tomrnk
 
Scotty skrev:Spennende at vi får litt fler supra MKIII prosjekttråder :) Ser bra ut så langt, med litt kjærlighet kommer man langt :) Hva er gjort med motoren/bilen hittil? Hva er planene? Ser frem til neste oppdatering!

Hittil har jeg ikke gjort veldig mye egentlig. Bilen er blitt ribbet innvendig og rengjort. byttet dørpanel, fikset midtkonsollen, legt opp batterikabel til bagasjerommet.
Under panseret er motoren frigjort fra alt av elektronikk etc. Go start og kjøpe bil med gjennomslag i blokka og monster oljelekkasjer som selvfølgelig førte til rådebank pga manglende olje. Det vil si jeg fant igjen ca 1L olje i cooleren.

Bilen hadde fra før stor alu radiator, stor presicion cooler, FCD, dump, WG, elektronisk boost controller og noe småsnacks.

Noe av dette er kommet og ligger godt gjemt hjemme.
Deler som er bestillt og ventet i posten i løpet av kort tid:

Vannpumpe: OEM
oljepumpe: OEM
Stempel: 83,5mm, 8,8:1 comp
Råder: Eagle H-råder
Regreim: Greddy
Kamdrev: Titan
Dempet veivhjul: ATI
Clutch: ACT TS2-XTG6
Dyser: precision 780
MÃ¥lere: Turbo og oltetrykk/temp
Turbo: Comp: CT458 Q-trim a/r.70
Catch tank: Moroso
Oljekjøler: Mishimoto
EL vifte 2x12":
kammer brian crower stg 2
ventil fjerer comp 975
Pakningssett: cometic
Toppakning Cometic 1,6mm
Aeromotive bensin pumpe kit
Grenrør: Custom
sprut: electromotive tec-3

Kommer også arp bolter i blokk og svinghjul, clevite lager osv.

Er spent på om jeg må ha ny veiv pga. rådebanken.

=D
 #369292  av inzane2012
 
hihi, den bilen din minner meg om supra'n jeg brukte i gran turismo 1 way back when :)
lenge før FF serien kom, den supraen der har vert start bilen min på alle GT spilla :)
 #369300  av tomrnk
 
inzane2012 skrev:hihi, den bilen din minner meg om supra'n jeg brukte i gran turismo 1 way back when :)
lenge før FF serien kom, den supraen der har vert start bilen min på alle GT spilla :)
hehe, flere som har vært gjennom det =D

Bilen vil ha originalt utseenede, ingenting skal forandres sett bort i fra felgene og coilovers =D
 #369526  av tomrnk
 
Varedag i dag :D Da er det bare resten igjen :roll:
Vedlegg
Julaften.JPG
Julaften.JPG (283.01 kiB) Vist 3256 ganger
 #370162  av tomrnk
 
precision 780 dyser og trykkplata til klutchen i hus =)
 #371222  av tomrnk
 
pakkedag =D

greddy regreim, comp ventilfjerer, cometic pakningssett, race cat, ATI dempa veivhjul, radiator rør og vannpume :)
Vedlegg
julaftn2.JPG
julaftn2.JPG (299.42 kiB) Vist 3146 ganger
 #371331  av tomrnk
 
Skjer ikke stort enda siden jeg venter på en del deler. Men til uka blir det sveising av grenrør, downpipe og eksos :D
+ at jeg har handla Vi-Pec v44 som jeg venter til uka=D Forøvrig handlet av StianMK3, takker for kjapp handel!

Kommer bilder av eksos og div. etter hvert =D

forresten, noen som har gode tips til hvor jeg bør henvende meg for kjøp av V-band flenser til downpipe o.l ?
 #373354  av tomrnk
 
Liten oppdatering, det går ikke fort, men det går da fremover :roll:

Blir strax sveising av grenrør og downpipe (bilder kommer) og en aldri så liten overhaling av t-taket etter en skikkelig vannlekkasje... :evil:
kommer vel også nye kammer, råder og kamdrev i løpet av kort tid. til info: bestillinger fra "spiracingmailorder" er trygt, men det tar jækla lang tid før man får varene! masse dumme unnskyldninger fra "Rich" som driver firmaet, og han overser e-poster når det passer han.. mye masing og irritasjon, men endelig ser det ut til at varene kommer så jeg kan fortsette prosjektet :)

Noen som vet når man bør gå til innkjøp av tenningsforsterker? det er vel kansje en fordel uansett? vurderer og kjøpe etter anbefaling fra Kay som tar seg av motoren min og gjør prosjektet mitt mulig og gjennomføre :D
 #373370  av Andreazz
 
Begynner å bli noen motorsterke MK3 Supraer rundt forbi nå :D
Anngående tenningsanlegg, så holder nå det orginale til 500hk++ ivertfall. Vet ikke hva du sikter på?

Hvis du tenker på nye pakkninger til taket, så ser jeg det er en som selger nye, orginal pakkninger på eBay. Mye rimeligere en å bestille fra en forhandler i Norge, disse pakkningene er dyre!
Å når vi først snakker om tak, vi har ikke T-Tak på bilene våres, men targa-tak :P MR2 f.eks har det, alltså der det blir igjen en stolpe på midten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10