TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Petters MR2 Mk2(Straks igang for fullt)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #408273  av DanielJ
 
Skjer det noe fremgang her da? :roll:
 #408295  av DanielJ
 
Hvorfor ikke? :lol:
 #408335  av DanielJ
 
Ut i fra det inlegget, virker det som om du har gjort noe! Kom igjen oppdater oss 8)
 #408362  av MRPETTER
 
Skal som tidligere nevnt komme med detaljerte updates da delene sitter på bilen.
Akkurat nå er det en haug med karbon og understellsdeler som ikke er montert

Karosseriet står totalt nedplukket, med ferdigbygde demping, påbegynt burmontering og ferdig sømsveist

Er inne i siste halvår av høgskoleutdanningen min, og jobber mye ved siden av, så har ikke tid til å montere delene enda
Lover og komme med oopdateringer da jeg får en mer "jevn flyt" på prosjektet, men inntil det skjer, så ser jeg ikke ne poeng i og skrive mer om videre planer og en haug med ideer og svada(som jeg selv synes er j*vli irriterende på min egen tråd og andre tråder her på forumet)


Så, vi ses på forumet om ikke så altfor lenge :-)
 #411492  av MRPETTER
 
Da har jeg vel sånn ca. bestemt meg for å "ta helt av" med denne bilen:)
Har lenge vært inne på tanken med og bygge en motor som ingen har gjort før i mr2, og det er vel det jeg har bestemt meg for å gjøre også.

Har en kamerat som jobber om dagen med og 3d modellere en "ramme" til bilen min sånn at jeg kan putte inn en V10er i bilen:)
Eneste spørsmålet er hvilken girkasse jeg skal bruke, men har vært i kontakt med Paul
Woods på woodsport som mener Audi girkasse er "the way to go":)

Er under en mnd. til jeg er ferdig på skolen nå, og dermed kan byggingen ta en mer seriøs rettning en den har hatt hittil:)


Så, hvis jeg klarer og finne en girkasse som er mulig og bruke, så kommer denne til å stå på verkstedet om ikke lenge:

Bilde
 #411493  av MRPETTER
 
Målene på viper motoren er:

61 cm bred
70cm høy
87cm lang

Med de målene jeg har gjort, vil dette tilsi at jeg må fjerne store deler av kabinen, og flytte seter og alt annet langt frem:)
Sikkert mange som lurer på hvorfor jeg vil ha en sånn motor i bilen min, men det kommer vel egentlig bare av at jeg vil pushe grensene litt, og lage noe som ingen har gjort før:)
 #411507  av 3rlend
 
sinnsykt kule planer :P
men hvorfor ikke en hemi eller noe slikt ? :P

srt10 er jo en siiiiiiinnsykt stor motor, men støtstang motor :P
Hemi er jo doch motor :P
 #411514  av ArildM
 
Hvis du får det til blir det unikt 8)
Ellers ville jeg ha kikket mot mer effektive V8 motorer slik som Nicolay sier :wink:
Paul Woods har jo Audi V8 i sin Mr2 Mk1, regner med det er samme layout som den du tenker på :)
 #411518  av 3rlend
 
ArildM skrev:Hvis du får det til blir det unikt 8)
Ellers ville jeg ha kikket mot mer effektive V8 motorer slik som Nicolay sier :wink:
Paul Woods har jo Audi V8 i sin Mr2 Mk1, regner med det er samme layout som den du tenker på :)

selvom nicolay hadde en gul mr2, så er jeg dypt fornermet nå :P
 #411532  av hmsilset
 
Gleder meg til du kommer i gang Petter :) Hadde tenkt å foreslå 80mod Merchedes 300 Diesel, men dette kan du bedre enn meg ;)

Enkelt og billig er det jeg tenkte da,hehe.

 #411536  av ArildM
 
Haha, sorry :oops: Jeg blandet Yngve med Trygve, og brukeren Sparky med Scotty. Steike jeg er surrete for tiden :lol:
 #411595  av MRPETTER
 
hmmhmm, sliter litt med og finne noen løsning som er god nok for en viper motor

Kom gjerne med forslag til andre motorer, og jeg skal ikke ha under 8 sylindre, da bygger jeg heller på 3sgte


Om ikke SRT10 motoren lar seg fikse, så kunne noe sånn vært noe:http://www.ebay.com/itm/Mopar-Dodge-392 ... 689wt_1110
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18