TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ProsjekttrÃ¥d: Toyota Celica ST2000

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #369790  av Zepticon
 
Noen fikk vell med seg at jeg kjøpte meg en Celica ST2000 i forholdsvis god stand rett før sommeren. Den har nå stådd under presening i påvente av tid, og ork til å få den EU-ok. Tok den frem på søndag og byttet de delene som var gåen.

Planer jeg har med bilen:
- Komplett ribbing av ALT interiør og eksteriør, snadblåsing og rustsveising.
- Valse hjulbuer en liten smule, men ikke for mye. Vil ha en litt bredere stance men ikke så mye at det ser rart ut, slik det gjør med flares.
- Custom styling. SKal få den til å se litt ut som Top Secret Celicaen til Smoky.
- MIdifisert front. Skal prøve å få den til å ha utrykket til de nye Dodge Challenger.
- Toyota/Lexus UZ-FE, eller 1GFE. Eller noe annet. MOtor er vell det største "problemet" ettersom jeg vil ha minst mulig problemer i tilfelle teknisk kontroll og evt EU.
- Ny bakaksel med Skivebremser og annen diff. Supra/AE86/Hilux?
- Coliovers rundt om.
- Wilwood brake kit om man fremdeles får tak i ombyggingssettet.
- Nytt interiør. Skal lage dette fra bunnen av i glassfiber. Sikter mot klassisk/sort lær finish.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Smokeys Celica:
Bilde

Challenger med rå "lakkjobb". mulig denne farger passer?:D
Bilde
Sist redigert av Zepticon den 19 okt 2012 08:46, redigert 2 ganger totalt.
 #369792  av mr2storbrua
 
Stilige biler med utrolig potensiale. GÃ¥ for 1UZ-FE :D MÃ¥ jo ha V8 i en slik bil :mrgreen:
Når regner du med å være ferdig med planene?

Hadde du forresten giddet (hmm, hvordan bøyer man det ordet tro?) å gå litt ned på oppløsningen på bildene du legger ut? De er en smule store for skjermen min, og jeg må gå sideveis for å lese posten din... Er bedre med litt lavere oppløsning, så kan man heller klikke på de for å se stort bilde :wink:
 #369802  av MR2i
 
Trodde forumsaken gjorde det med endring av størrelse automatisk jeg når man bruker "laste opp vedlegg" og så "Plasser i innlegget".

*teste*
IMG_0449.jpg
IMG_0449.jpg (233.62 kiB) Vist 2005 ganger
Jepp.. virka bra det.. :D

Når det gjelder bilen har jeg kjørt en sånn maaange ganger på 80-tallet. En blå.
Nesten litt synd å "ødelegge" et originalt eksemplar.
Men du verden hvor stilige de eksemplene var, så jeg skjønner det veldig godt. Hehe..
 #369804  av Zepticon
 
Scotty skrev:Utrolig spennende prosjekt! Virker som at du er godt på vei med planene for bilen. Smokeys ST2000 er helt vanvittig fet! Den er såpass inspirasjon at en får lyst å starte å bygge opp noe lignende selv..
Ja var vel Smokys som var grunnen til at ejg kjøpte den bilen!

Btw, ble bildene bedre nå?
 #383114  av ArildM
 
Så forsikring, for å få veteranforsikring så kreves det bilder. 2 av motorrom samt en hel masse info om bilen. 1UZFE vil nok være nok til å få avslag på søknaden.
Må bare arrestere deg litt her. De bilene jeg har hatt veteranforsikring har ikke krevd bilder av bilen. De stiller en del inngående spørsmål som du må fylle opp for å kunne få veteranforsikring, og du må ha en bil nummer 2 som du bruker som normal bil for å kunne få veteranforsikring.

Ellers er dette en rå bil, blir spennende å se hva du får til etterhvert :)
 #383141  av Zepticon
 
ArildM skrev:
Så forsikring, for å få veteranforsikring så kreves det bilder. 2 av motorrom samt en hel masse info om bilen. 1UZFE vil nok være nok til å få avslag på søknaden.
Må bare arrestere deg litt her. De bilene jeg har hatt veteranforsikring har ikke krevd bilder av bilen. De stiller en del inngående spørsmål som du må fylle opp for å kunne få veteranforsikring, og du må ha en bil nummer 2 som du bruker som normal bil for å kunne få veteranforsikring.

Ellers er dette en rå bil, blir spennende å se hva du får til etterhvert :)
Har selv hos gjensidige og da var det 5 bilder eller noe slikt de krevde. Motor, interiør og eksteriør:)
 #383144  av ArildM
 
Akkurat. Tydeligvis litt forskjellige "policyer" ute å går her. Har ikke fått krav om bilder verken fra Postbanken eller IF :)
PS: Beklager sabotasjen ;)
 #383154  av Zepticon
 
Jeg har vell nå "bestemmt" meg for å går for UZFE, og prøve å få dette godkjennt!
(mulig jeg må få Toyparts til å hjelpe meg med dette, mtp hva han har fått til tidligere)

Utseendemessig så har jeg en liten overakselse på tur i posten, som dere skal få se bilder av når den er montert.
Jeg satser på at det blir å kjøre "chip foose" orginal look både utenpå og inni.

Jeg har sykt lyst på de japanske baklyktene, men disse koster flesk, og jeg har ikke finanser til å bla opp 5000kroner for et sett 30 år gammle baklykter helt enda.

Slenger ved noen inspirasjonsbilder:D Det første her har jspec baklykter.
Bilde

Bilde

Bilde
 #383157  av inzane2012
 
vet ikke hvordan det er med japanske biler, men virker ikke som det noe problem å bytte motor på amcars med veteran forsikring... jobber selv med som har en 60talls mustang med en heftig bigblock v8'er med over 500hk. Han hadde vertfall ikke noe problem med forsikringa på den...

Men uansett, denna celicaen her fortjener vertfall en v8'er, musclecar for the land of the riseing sun ;) hehe
 #383159  av Zepticon
 
Amerikanerne gir ut papirer på alt:) og kjøretøyforskriftene gjelder for veteraner som for andre biler. Og er ikke ting godkjennt av BT så tviler jeg forsikringsselskap er villige til å forsikre bilen. Dumt at det skal være så tungvint her i Norge...