TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Stiansens Supra MKIV (Til salgs?)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #406118  av Stiansen
 
Var på Bjørnstad Bil i går for å benke bilen.. Hadde noe småtrøbbel til å begynne med, men så funka det bra ei stund før bensinpumpene begynte å fjuske. Måtte gi oss på 2 bar (Peak på 2.1).

Vil ikke ut med noen tall, men måtte benke på 5 gir da den max`et benken på moment på 4. giret og som jeg forstod så måtte det en del krefter til for å få til det :)
 #406119  av Mr_Storbrua
 
Høres jo rimelig brutalt ut :) Vil tro den flytter seg greit denne her da :)

Er det pumpene som er gamle, eller har du en anna løsning på det? Er vel ikke så trygt å kjøre med noen fjuskete pumper?
 #406144  av Drafter
 
Stiansen skrev:Var på Bjørnstad Bil i går for å benke bilen.. Hadde noe småtrøbbel til å begynne med, men så funka det bra ei stund før bensinpumpene begynte å fjuske. Måtte gi oss på 2 bar (Peak på 2.1).

Vil ikke ut med noen tall, men måtte benke på 5 gir da den max`et benken på moment på 4. giret og som jeg forstod så måtte det en del krefter til for å få til det :)
Hva er problemet med å dele tallene?
 #406145  av Holger
 
snakker med tor erling igår, så fikk vel noen tall fra han :) mye vil ha mer!
 #406167  av Stiansen
 
Mr_Storbrua skrev:Høres jo rimelig brutalt ut :) Vil tro den flytter seg greit denne her da :)

Er det pumpene som er gamle, eller har du en anna løsning på det? Er vel ikke så trygt å kjøre med noen fjuskete pumper?
Jeg har hele tiden trodd at det har vært Denso pumper, men har nå begynt å tro at det kanskje er Walbro og de tåler ikke E85.. Så tror rett og slett at e85`en har tatt livet av de ;) Nei blir ikke kjørt en meter med pumpene slik, det er å be om motorhavari ;) Så jeg skal bestille 3 nye og sette i så prøver vi på nytt ;)
 #406177  av Holger
 
har en kompis som sleit med walbro og e85 også...
 #428246  av Stiansen
 
Da er det vår igjen, fått kjørt en tur med bilen og godt var det :) Blir aldri lei av det draget der :D

Har gjort følgende med bilen i vinter: INGENTING, og deilig er det :)

Blitt pappa og kjøpt stasjonsvogn også, skal legge ut bilder av begge bilene snart. Valget falt på en 2008 Audi A6 2,7tdi med en del utstyr :)
 #428251  av Holger
 
Gratulerer som pappa! :)

vet ikke om jeg tørr å si gratulerer som VAG eier? :roll:
 #428310  av celicat23
 
Grattis med unge og mange fremtidige utgifter med auda'n :) Skjønner du falt for den, komfortabel bil som flytter seg ganske greit igjennom trafikken. Ble overrasket over hvor mye futt det var i den tunge vogna når jeg prøvde en kompis sin. Burde vel gjort regnestykket "1.8 TDI flytter seg godt så 2.7 TDI..." før jeg tok kickdown i første kryss og rydda hele dashboardet hans før løse gjenstander men.. :)
 #428804  av Stiansen
 
Da blir det litt bilder..

Et bilde av Audì`en :) Er en 2008-mod, 2,7TDI (180hk), Quattro, automat, 2x S-Line, Bose stereo, xenon, fullt skinninteriør++. Meeeget fornøyd med den så langt :)

Bilde

Så av Supraen, har ikke gjort noen verdens ting med den i vinter :) Eneste som skal gjøres er å få helsveisa trykkrørene da jeg er drittlei av at de smeller av i tide og utide og så kommer Alpha fra Induction Performance i Usa for å mappe den i Juli.. Ser veldig frem til det :)

Kjørt ut av vinterlagring
Bilde

Bilde

Hjemme etter en Amcar-kill :D
Bilde
 #429552  av Stiansen
 
Har bestemt meg for å hellakkere bilen, av flere grunner. Har i lang tid hatt lyst til å ha panseret blått slik som resten av bilen, men det er bortimot umulig å få til samme farge. Det begynner også å bli noe lakkskader rundt omkring som rett og slett kommer av at jeg har brukt bilen og til slutt har jeg fått mer og mer sansen for det originale utseende med RMM leppe. Stylingen blir lakkert opp igjen så det ligger klart og i tillegg har jeg tenkt på et Ridox kit med Carbon detaljer etter hvert. Vi får se, men lakkering blir det, i samme farge som før :)
 #429583  av Zepticon
 
celicat23 skrev:Stasjonsvogn og fjerne styling... Godt å se at jeg ikke er den eneste som blir gammel på dette forumet :D
Hahah nei vi er flere :D Nå er det OEM som gjelder her i gården. Har aldri vært noen fan av prangende styling, men det jeg hadde på 626en før begynnte vell å nærme seg stereotyp "stylet bil".
Nå er det bare orginalt utstyr og tilbehør som får lov å monteres, og kansje noe minimalistisk aftermarket godis :)
 #429584  av Zepticon
 
Stiansen skrev:og til slutt har jeg fått mer og mer sansen for det originale utseende med RMM leppe.
Støtter den helt og holdent. Den orginale svarte supraen med BBS LM felger i gull som overaska meg nede på hell-bil en morgen er noe av det mest sexy jeg har sett av biler.
Carbon er sexy det og, da Supraen er ganske tung fra før av men lakk alt :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7