TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min avensis T22 98mod

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #373223  av Vegard86
 
Legger ut noen bilder av min avensis T22.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #373267  av Acidron
 
Pen bil!
Har du gjort noe mer med den?

Og hvorfor lakkere gummilista på bakfangern?
 #373327  av Mr_Storbrua
 
Acidron skrev:Pen bil!
Har du gjort noe mer med den?

Og hvorfor lakkere gummilista på bakfangern?
Gummilist? Er ikke noe gummilist på den.

Ville vel ehheler sagt, hvorfor ikke lakke hele frontfangeren? øvre del også, likt som bak..
 #373333  av Vegard86
 
Acidron skrev:Pen bil!
Har du gjort noe mer med den?

Og hvorfor lakkere gummilista på bakfangern?

Takker :) Grunnen til lakkerte lister er at jeg syns det ser "cleanere" ut, side listene og front fanger listen skal også lakkeres.
Det som er gjort er egentlig ikke mye: 40mm senk, 8x18 felg forran og 9x18 bak, xenon i grøftelysene, "åpent filter" og fjernet endel emblemer.

Noen planer videre: Få på 215/35/18 dekk (mere dekkstrekk), tone rutene, Lakkere resten av listene + dørhåndtak, Facelift baklys etc.

Noen som vet hvor man får kjøpt coilovers til avensis T22??
 #373334  av Vegard86
 
Mere bilder (he he beklager mobilbilder) ikke akkuratt speilrefleks kamera :shock:

Klaringen mellom felgen og fjærbeinet med 5mm spacer!:


Bilde

Bilde

Bilde

Kom gjerne med innspill / Tips :D
 #373336  av celicat23
 
Blir bra når du får lakkert resten av listene, og senket den mer. Solfilm hadde ikke vært feil.
 #373340  av Mr_Storbrua
 
Blir bra det her :)
 #373345  av Vegard86
 
celicat23 skrev:Blir bra når du får lakkert resten av listene, og senket den mer. Solfilm hadde ikke vært feil.

Tror det blir greit :) Vurderer og bytte ut senkefjærene med coilovers, men er litt usikker på om jeg kan bruke samme felgene, som vist på bildet over er det minimalt med klaring mellom felgen og fjærbeinet (med spacer).

Noen som vet?? mer klaring eller mindre klaring med Coilovers??

I nøden kunne jeg byttet fjærskåler til "senkeskåler" men har ikke funnet det.

Noen Tips?? :shock:
 #373831  av Vegard86
 
Da var coilovers bestilt. :D
 #376732  av Vegard86
 
yamahaen skrev:
Lightz86 skrev:Da var coilovers bestilt. :D
hvor fikk du tak i det ??

pris??

tuv godkjent?
Heisann fikk tak i det hos www.raidopower.se , kjøpte det på høstkampanje til ca 4500,-NOK.
Er ikke Tuv godkjent nei, så må nok hive på de orginale igjen før EU kontrollen.
Det som er noe dritt er at det er Evig lang leverinstid på de :( men får bare smøre seg med tålmodighet. :D
 #382362  av Vegard86
 
OK.. Coilovers og 4mnd leveringstid = Noe stusselig :? , lei av og vente :? .
Kom over et gromt forum her, sjekk ut dette (mye tøft) : http://www.vipstylecars.com/forums/ :mrgreen:
 #385672  av Vegard86
 
Liten update her, 215/35/18 montert på felgene og coilovers i hus.

Bilde

Vet at ikke alle er begeistret for strekte dekk men smak og behag. Jeg er hvertfall fan av det. :D

Bilde

Bilde
 #385747  av Vegard86
 
Sånn da var coilovers og hjul montert, selvom ikke jeg helt har fått justert inn høyden ennå (skal noe senkes noe mere bak). Men går veien :D

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Neste på agendaen: justere ned litt mere bak, lakke resten av lister og evnt dørhåndtak kom gjerne med innspill :D