TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnesmurf sin garasje (mr2er, corolla verso og camry)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #466316  av magnesmurf
 
Satt og kikket litt på nett etter disse mosconi forsterkerene, og plutselig dukket det opp et litt for godt tilbud.
halv pris på de, så da ble det handel. Fikk da en 4kanal 4x90w for 2000kr, og fikk en mono forsterker, 1x750w, til 2100kr.
De er en del mindre enn eton forsterkeren, så da er det plass under cd spiller til 4 kanalern :D
Eton forsterkeren blir brukt i den blå mr2en, da den har nøyaktig riktige specs, og jeg hadde planer om å kjøpe en til den, da jeg vil flytte forsterkeren inn i bilen grunnet problemer med signalstøy fra servo. Samt at det frigjør litt plass i frunken.

Håper dette "impulskjøpet" ender opp med å gi en god løsning både i camryen og mr2en.

Og mosconi forsterkerene er virkelig små :shock:
Vedlegg
20240222_151012.jpg
20240222_151012.jpg (1.19 MiB) Vist 468 ganger
 #466317  av ArildM
 
Damn! Nice price! :D

Utrolig mye power i disse små forsterkerne.
Har bare bra erfaringer med de jeg har prøvd.

Husker jeg sleit med signalstøy på min sw20 også.

Du får holde oss oppdatert :mrgreen:
 #466320  av magnesmurf
 
Trippelskjermede kabler. Og er jordet til chassis.
Men servopumpa er elektrisk og ligger helt inntil kabler og nære forsterker. Så frunken er rett og slett dårlig egnet til å ha forsterkeren i. Hadde gått fint uten servo :wink:
 #466360  av magnesmurf
 
Yarisen fikk seg en trøkk forrige uke. Regner med at den blir kondemnert av forsikringen.
En gjøk i elbil som kjørte ut i et kryss, uten at han så meg (selv om jeg faktisk var rett foran ham) :roll:
Jeg var på forkjørsvei, og han sto stille i krysset før han satte igang. Så var ingen diskuksjon om skyld.
Vedlegg
20240223_124903.jpg
20240223_124903.jpg (1.53 MiB) Vist 268 ganger
 #466362  av ArildM
 
Kjipt. Meeeen: Så ut som en ganske så kosmetisk skade?
Her er det vel bare å ta utbetaling? Ta takst på Toyota så alt blir etter deres priser, og ta i mot hva enn forsikringa byr deg for bilen. Bruksbil i mange år til, og noen ekstra kornasjer på konto? :D

Akkurat derfor man skal kjøre noe man ikke er redd for! Hadde vært surere om de hadde vraka MR2n eller Camryen...

Var like før fronten på Caldinaen gikk her om dagen, har ei smal bru på en sidevei og der kommer det en svær suburban med langlys i godt driv. Brua er så smal at det såvidt er plass til en bil, men han så meg ikke :shock: :?: :?: Men i siste liten dreisa han bilen inn i autovernet og klarte å stoppe. Edru? Njeeh, tror ikke det :roll:

Har man blitt påkjørt en gang så er vel statistisk odds for at det skal skje på nytt mindre, så man får trøste seg med det :)
 #466363  av magnesmurf
 
ArildM skrev: ↑03 mar 2024 22:00 Kjipt. Meeeen: Så ut som en ganske så kosmetisk skade?
Her er det vel bare å ta utbetaling? Ta takst på Toyota så alt blir etter deres priser, og ta i mot hva enn forsikringa byr deg for bilen. Bruksbil i mange år til, og noen ekstra kornasjer på konto? :D

Akkurat derfor man skal kjøre noe man ikke er redd for! Hadde vært surere om de hadde vraka MR2n eller Camryen...

Var like før fronten på Caldinaen gikk her om dagen, har ei smal bru på en sidevei og der kommer det en svær suburban med langlys i godt driv. Brua er så smal at det såvidt er plass til en bil, men han så meg ikke :shock: :?: :?: Men i siste liten dreisa han bilen inn i autovernet og klarte å stoppe. Edru? Njeeh, tror ikke det :roll:

Har man blitt påkjørt en gang så er vel statistisk odds for at det skal skje på nytt mindre, så man får trøste seg med det :)
Ja. Er heldigvis samme F med yarisen.
Men den er uansett såpass rusten nå, at jeg mistenker at den ikke klarer Eu til våren.
Og da er det snakk om en god del påkost for å få den gjennom. Så like greit at den blir kondemnert :lol:
 #466364  av ArildM
 
Jaja, kanskje du i det minste får noen kroner for den, i stedet for å bruke masse på den :D

Hva blir neste bruksbil? En ny Yaris? :D
 #466365  av Makk
 
Smart måte er det ihvertfall, bror min hadde en A4 1.6 liter av mest basic utgave.

Den gikk fra å ha blitt kjøpt for 8 tusen kroner til å fått 48 tusen kroner etter han ble pårygga, å driten kjørte han likesågodt i 1.5 år til før EU sa stopp :lol:
 #466370  av magnesmurf
 
ArildM skrev: ↑04 mar 2024 08:08 Jaja, kanskje du i det minste får noen kroner for den, i stedet for å bruke masse på den :D

Hva blir neste bruksbil? En ny Yaris? :D
Vet ikke for å være ærlig. Ønsker meg noe med 4x4 til vinterbruk. Men som samtidlig er billig og litt samme F med.
Kikket litt på noen daihatsuer, men selv om det er toyotaprodukt er deler vanskelig. Finnes lite i Norge og fant ikke delefilm på nett.
Så får se om det blir noe toyota med 4wd, evt noe subaru eller suzuki. Camryen blir jo bruksbil om sommeren. SÅ vil egentlig bare ha noe billig med 4wd som gir valuta for pengene og koster meg rundt 10k per år i kjøpssum sett opp mot levealder.
 #466371  av ArildM
 
SX4 ser ut som en kurrant brukis? Stygg som juling, men virker veldig praktisk.
Swift er sikkert grei den også, men litt liten kanskje.

Evt Urban cruiser om du finner noen rimelige, søstra kjøpte seg en kurrant til under 40 lapper rett før jul, og virker som om de er veldig fornøyde (forrige eier har dog hatt prakk med noe egr greier som vanlig på dieselbiler, men blokka systemet og nå funker det forhåpentligvis fint i noen år). Rav4 2006 modellen vi kjøpte for 100 lapper, er vel fortsatt utrolig nok verdt bortimot det samme i dag. Men blir jo en uendelig kamp mot rust hvis du skal ha den som vinterbil.

Subaru er vel greit så lenge det ikke er opprusta.
Boxerne funker vel greit ish, så lenge du styrer unna diesel og cvt automatene.
Er vel greit å styre unna alt som er turbomata også, som regel trimma og utslitt :)
 #466372  av magnesmurf
 
ArildM skrev: ↑07 mar 2024 10:43 SX4 ser ut som en kurrant brukis? Stygg som juling, men virker veldig praktisk.
Swift er sikkert grei den også, men litt liten kanskje.

Evt Urban cruiser om du finner noen rimelige, søstra kjøpte seg en kurrant til under 40 lapper rett før jul, og virker som om de er veldig fornøyde (forrige eier har dog hatt prakk med noe egr greier som vanlig på dieselbiler, men blokka systemet og nå funker det forhåpentligvis fint i noen år). Rav4 2006 modellen vi kjøpte for 100 lapper, er vel fortsatt utrolig nok verdt bortimot det samme i dag. Men blir jo en uendelig kamp mot rust hvis du skal ha den som vinterbil.

Subaru er vel greit så lenge det ikke er opprusta.
Boxerne funker vel greit ish, så lenge du styrer unna diesel og cvt automatene.
Er vel greit å styre unna alt som er turbomata også, som regel trimma og utslitt :)
Er i de banene jeg kikker. Skal være bensin og 4x4. Ikke Turbo. Og praktisk nok tll å kunne brukes. Må ha hengerfeste hvis den ikke har noe særlig bagasjeplass.
Corolla 4wd hadde vært ypperlig. Men de er DYRE :shock:
 #466373  av ArildM
 
Kjenner en som kjørte Tercel med null vedlikehold. Den hosta og harka og stoppa når han kom frem til jobb en gang, og når sjekka så var det ikke olje på peilepinnen :lol: Så hva skjedde? Han fylte på olje og kjørte i en 3-4 år til :D

Men ja, veldig mye som er overpriset. I tøffe tider vil nok mange ha noe enkelt og pålitelig.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34