TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnesmurf sin garasje (mr2er, corolla verso og camry)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #448760  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Svært glad jeg har skvettlapper på MR2en min. Bor på grusvei og hadde ikke turt å tenkt tanken på hvordan kanalene og bakfangeren hadde blitt bombardert med småstein om jeg ikke hadde hatt de der. Greit å kunne kjøre mer enn 2 meter uten at hele bilen er skitten om det småregner litt også :)
+1 :)
Nydelige biler du har Magne, drømme bilpark med drømme garasje... ønske seg :roll:
 #448763  av magnesmurf
 
begge deler er oppnåelig med litt jobbing og sparing :wink:

garasjen er jo bare en vanlig litt trang dobbeltgarasje som er isolert og lagt mye egeninnsats i.
og en ny IS koster ikke mer enn en annen vanlig familiebil 8)
 #448886  av magnesmurf
 
Fikk på noen orginale "weatherstrips" fra GS på min IS.
Dette er da lister som holder dritt og rusk ute fra åpningene rundt dører osv.
Orginalt sitter det under dører og i panseråpning.
Nå har jeg også i åpningen mellom dørene 8)

Slipper å vaske inni dører etter en hard vinter :)



 #450681  av magnesmurf
 
FÃ¥tt tak i skikkelige matter til lexusen :D
Weathertech skålformede matter spesialtilpasset til bilen. Genialt med tanke på å samle opp snø, grus og dritt uten at det legger seg i gulvteppet på bilen.

Kikker litt på å bytte ut diffuser på lexusen. Den som sitter der ser litt merkelig ut. Finnes plenty å velge mellom, må bare finne noe jeg liker og som lar seg kombinere med avtagbart hengerfeste.
 #451593  av magnesmurf
 
Store ting pågang...
Ikke med bilene, men med garasje.
Hvis ting går i boks, blir det et travelt kommende år. Uten å røpe for mye enda, eller bekrefte ting som er usikkert, så håper jeg på mye bedre plass til hobbyen :mrgreen:
 #451594  av Inz4ne
 
Høres bra ut :)
 #451601  av ArildM
 
Garasje :D :D :D :D :D :D
Jeg bare må få bygget noe jeg også! I dag sto jeg heller ute i 4minus enn å være inne i garasjen, rett og slett fordi at stasjonsvogna ikke passer inn i garasjen samtidig som man skal gå rundt den :lol:
Tilogmed AW11en passer såvidt 8)

Blir spennende å følge med :)
 #451629  av magnesmurf
 
Fortsatt ganske nære drammen, så skal nok få tid til å ta bilen din en runde iløpet av kommende år :wink:
 #451660  av magnesmurf
 
Kontrakt signert idag :D
Skal se om ikke jeg lager en litt lenger post senere...

Stikkord: 72 m2 stor isolert garasje med innlagt vann og strøm, plass til tre biler, står allerede på eiendommen vi har kjøpt. 7,1x10,1 meter, innkjøring på langside. Plass til tre biler.
Og det er plass til å sette opp en stor garasje til :mrgreen:
Med litt flaks ender samlet garasjeareal på rundt 160 m2 8)
Planer om å søke om en 8x12 meter garasje, litt frem i tid :mrgreen:
I tilegg til den garasjen som allerede står der.

Skisse av eksisterende garasje.
Vedlegg
garasje1.png
garasje1.png (5.03 kiB) Vist 4814 ganger
 #451662  av ArildM
 
Dæven! Det er ganske nøyaktig slik jeg har planlagt ! Er det oppført støttebjelker på gulvet noe sted i garasjen?
Fikk beskjed selv om at det måtte være støtte et sted i midten av garasjen for å støtte opp pga lengen på tak :)
 #451664  av magnesmurf
 
Ja. De to røde prikkene midt i garasjen er støttebjelker.
Det ligger en bolig oppå garasjen. Så den må støttes opp.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 34