TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnesmurf sin garasje (mr2er, corolla verso og camry)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #465875  av ArildM
 
Fjerna mye sånt ræl på Caldinaen også. Tok sjansen på å fjerne det som så ut som noe alarmgreier/turbotimer også, alt var heldigvis plug and play på det systemet og alt funka fint etterpå.

Godt å få rydda litt i alle fall :D

Anbefaler en android basert headunit neste, har i alle fall funka veldig bra i mine biler :)
Vet ikke om det er 1-din eller 2-din i denne Camryen?
 #465882  av magnesmurf
 
ArildM skrev: ↑16 sep 2023 07:19 Fjerna mye sånt ræl på Caldinaen også. Tok sjansen på å fjerne det som så ut som noe alarmgreier/turbotimer også, alt var heldigvis plug and play på det systemet og alt funka fint etterpå.

Godt å få rydda litt i alle fall :D

Anbefaler en android basert headunit neste, har i alle fall funka veldig bra i mine biler :)
Vet ikke om det er 1-din eller 2-din i denne Camryen?
Er 2din i camryen. Men er litt sær, så vil helst ha volumhjul istedenfor knapper eller touch. Da gjenstår ikke mye :lol:
Kikket litt på pioneer med flip ut skjerm. Da ser den anonym ut når den er parkert. Jeg får volumhjul og android auto.
 #465883  av ArildM
 
Skal være helt enig med deg der. Fysisk knapp for volum er konge. Sånn sett er touch noe dritt, håper du finner noe som passer :D
 #466081  av magnesmurf
 
Har jo holdt på å styre med ny garasje det siste året. Det nærmer seg heldigvis ferdig nå.
Og alle 3 bilene har fått plass på vinterlagring i garasjen.
Vedlegg
20231024_125852.jpg
20231024_125852.jpg (924.79 kiB) Vist 1305 ganger
Screenshot_20231030_000207_Snapchat.jpg
Screenshot_20231030_000207_Snapchat.jpg (192.12 kiB) Vist 1304 ganger
 #466084  av ArildM
 
Stilig! 8)
Plass til enda flere prosjekter i den andre garasjen nå? :lol:

Samme lift som meg :)
Noen grunn til at du flytta pumpa over på veggen? Så det når jeg kikka nærmere på bil det, stilig løsning :)
 #466090  av magnesmurf
 
Valgte pumpe og styring på veggen, rett og slett for å få det minst mulig i veien.
Når jeg kunne støpe ned rør, slipper jeg å snuble i slanger. Og slipper store kveiler med slange noe sted.
 #466102  av magnesmurf
 
Fikk montert en temmelig diskre ledbar på camryen (de har ekspesjonelt dårlig lys orginalt)
Den synes nesten ikke, og er ganske slank. Lazer Linear serien.

Starter ble også byttet, da innslag på den gamle feilet på omtrent hvert 2. forsøk.
Mulig jeg overhaler den gamle etterhvert, bare for å ha en i reserve.
Også montert ekstern ladekontakt (ctek), men skulle gjerne fått tak i en brakett til denne pluggen. Har ikke funnet noe, hverken ettermarked eller 3d print fil.
Vedlegg
20231109_235634.jpg
20231109_235634.jpg (921.37 kiB) Vist 1068 ganger
 #466103  av ArildM
 
Nice nice! Veldig grei oppgradering på en bruksbil :)
90-00 bilene var ikke akkurat veeldig gode på lys. Må vel opp på ala min med xenon før du har noe som er decent, i alle fall en bil med projektorlamper og separate nær/fjernlys. En enkelt H4 pære med høy og lav i samme pæren?
I det minste er det skikkelig glass i lykten, så du slipper matte plast.. 2.gen Rav4 hadde koboen med en enkelt pære og plastlykt, det var om noe enda mer horribelt enn første gen som er ala Camryen du har :lol:

Etter å ha sverget til Fluid Film behandling hjemme, må jeg si at Biltema sine slike bokser:
https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedl ... 2000021462
Har holdt mutterns Avensis 2010 rustfri i understellet. Den er nå gått over 300k og går på saltsuppe hver dag :shock:
Så der har du et tips hvis du vil bevare undersiden av bilen dønn strøken. Eneste er at det lukter litt av linoljen i noen dager, men en grei byttehandel for rustfri bil.

Liker fortsatt Fluid Film inn i dører/dørstokker etc, men den er for tyntflytende og påvirkes av avfetting, så beskyttelsen under bilen er ikke like god, særlig ikke på kanalene og i oppheng.
Er deletilgangen på disse bilene fortsatt grei eller?
 #466108  av magnesmurf
 
ArildM skrev: ↑10 nov 2023 08:47 Nice nice! Veldig grei oppgradering på en bruksbil :)
90-00 bilene var ikke akkurat veeldig gode på lys. Må vel opp på ala min med xenon før du har noe som er decent, i alle fall en bil med projektorlamper og separate nær/fjernlys. En enkelt H4 pære med høy og lav i samme pæren?
I det minste er det skikkelig glass i lykten, så du slipper matte plast.. 2.gen Rav4 hadde koboen med en enkelt pære og plastlykt, det var om noe enda mer horribelt enn første gen som er ala Camryen du har :lol:

Etter å ha sverget til Fluid Film behandling hjemme, må jeg si at Biltema sine slike bokser:
https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedl ... 2000021462
Har holdt mutterns Avensis 2010 rustfri i understellet. Den er nå gått over 300k og går på saltsuppe hver dag :shock:
Så der har du et tips hvis du vil bevare undersiden av bilen dønn strøken. Eneste er at det lukter litt av linoljen i noen dager, men en grei byttehandel for rustfri bil.

Liker fortsatt Fluid Film inn i dører/dørstokker etc, men den er for tyntflytende og påvirkes av avfetting, så beskyttelsen under bilen er ikke like god, særlig ikke på kanalene og i oppheng.
Er deletilgangen på disse bilene fortsatt grei eller?
Bilen er understellsbehandlet regelmessig, og har nesten ikke gått i salt. I tillegg hadde han jeg kjøpte den av satt inn helebilen, inkludert det meste av gummi og motorrom, med tynnstoff.
Bruker den uansett ikke i saltsesongen, for å holde den rustfri.
Så ruste kommer den aldri til å gjøre :lol:
Men slik som han har overdrevet tynnstoffbehandlingen, kommer den til å trenge noen motorvask, før man kan jobbe på den uten å se ut som en gruvearbeider :lol:
H4 pærer orginalt på de, og dårlige lykter. Forrige camryen jeg hadde trengte også ekstralys.
Deletilgangen er fortsatt brukbar. Rockauto har like mye til camry, som biltema hadde til volvo 240 for 20 år siden :lol:
Fikk tak i ny starter uten problem, fikk tak i vannpumpe uten problem. Alt av servicedeler er null problem.
Skulle tette vannlekkasje. Trengte pakninger til baklykter, samt noe ventilgreier som sitter bak bakfangeren.
Fikk tak i ventil på begge sider nye, men den ene er ute av produksjon fra japan.
Pakninger til baklykter måtte jeg ty til brukt delebil, da de var umulige å oppdrive nye.
 #466109  av ArildM
 
Aha, kjører Verso til daglig nå da?
For du solgte vel Lexusen? :D
Så lenge det er noe tykt oljebasert greier under bilen så er du safe livet ut :mrgreen:
Er vel ikke noen taklister/rails på disse som kan begynne å lekke? Er i alle fall helt vanlig feil på stasjonsvogner :)
 #466110  av magnesmurf
 
ArildM skrev: ↑11 nov 2023 23:32 Aha, kjører Verso til daglig nå da?
For du solgte vel Lexusen? :D
Så lenge det er noe tykt oljebasert greier under bilen så er du safe livet ut :mrgreen:
Er vel ikke noen taklister/rails på disse som kan begynne å lekke? Er i alle fall helt vanlig feil på stasjonsvogner :)
Ja, versoen er rufsebil som kjøres i salt og til daglig bruk. Den er det ikke nøye med uansett.
Camryen blir nok bruksbil om sommeren. Ingen rails og ingen andre problemområder som jeg vet om :D
Lexusen ble solgt ja. Var litt lei når jeg hadde fått "mandagsbil" fra lexus, og de var såpass lite serviceinnstilt.
 #466112  av magnesmurf
 
Makk skrev: ↑12 nov 2023 14:34 Sett inn nightbreaker pærer, dem gjør en helt hinsides forskjell :D

Philips eller Osram sine ja, ikke de billige dem er crap.
Allerede gjort. Men det er to forskjellige verdener med en skikkelig ledbar. Monterte til og med en liten billig ledbar på yarisen, og den lyser opp 10 ganger bedre enn orginale hovedlys med nightbreaker pærer. Nå er det jo ganske kjent at sein 90 talls toyota hadde dårlige lamper.
 #466143  av magnesmurf
 
Fikk endelig somlet meg til å tette lekkasjen i camryen.
Alltid positivt når ting går mye lettere enn forventet.
Fanger av, ny ventil inn, og fanger på var en 20min jobb, når man somlet og jobbet i bedaglig tempo :D

Legg merke til hvor strøkent og fint karroseriet er bak fangeren. Ikke antyding til rust :mrgreen:
Vedlegg
20231209_125149.jpg
20231209_125149.jpg (1.03 MiB) Vist 575 ganger
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 34