TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnesmurf sin garasje (mr2er, corolla verso og camry)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #465729  av ArildM
 
Mer morsomt å kjøre en treig bil i 110 enn å kjøre en Ferrari i 80 :lol:
 #465750  av magnesmurf
 
Hadde aldri trodd jeg skulle bli glad i yarisen :lol:
Men etter noen turer på fyllinga, byggevarehandelen osv, begynner jeg å verdsette en billig og praktisk bil som det ikke er så nøye med.
Eneste problemet er at jeg har litt ocd på at ting skal være i orden :lol:
Så nå blir det gjort litt småplukk med bilen. Har fylt på AC, så den virker. Service må tas, må bytte hjullager foran, få på litt skikkelig lys og en grei stereo. Vurderer å få noe toning til vinduer, da bilen er litt drivhus :!:
 #465764  av magnesmurf
 
Ble hvertfall skikkelig lys på den idag.
En søt liten ledbar fra osram gir greit nok lys.
Vedlegg
356570248_3378756502436098_230007596104117431_n.jpg
356570248_3378756502436098_230007596104117431_n.jpg (510.86 kiB) Vist 894 ganger
 #465794  av magnesmurf
 
Satt inn litt stereo i gullfuglen.
Etter å ha prøvd diverse løsninger kan jeg konstatere følgende:
- Yarisen er en fryktlig trang bil å bygge stereo i. :lol: Bare det å trekke strøm fra motorrom er sabla trangt. Å få plass til basskasse i hjulbrønnen gikk ikke, på tross av iherdig måling og forsøk på å bygge noe fornuftig.
-Å nærme seg 40 og drive med akrobatikk for å komme til under dashbord, er nok til å ødelegge resten av dagen, og absolutt mye verre enn å gjøre det samme før man ble 30 :lol:
 #465796  av Myklebust
 
Å fy! Ligge på skeiva, på rygg (halvveis opp på setet) under dashbordet er digg!
 #465800  av ArildM
 
Alltid behagelig å ligge opp ned i førerstolen og kjenne hvor godt kroppen fungerer til slike rare ting :lol:
Var relativt gåen i et par dager etter stereo-install i Caldinaen også. Men heck hva gjør man ikke for å gjenoppleve ungdommens glansdager i en gammel shitbox av en Toyota :D :D :D

Når du har stereo på plass er det jo bare felg og coilovers igjen :lol: :mrgreen: :mrgreen:
 #465843  av magnesmurf
 
Da var endelig camry i hus :D

Tok en stund å forhandle pris på bilen. Endte opp med å gi litt mer enn jeg egentlig ville.
Men ble til slutt eier av en rustfri og tilnærmet strøken camry med lav km (121k) :mrgreen:
Vedlegg
20230909_194109.jpg
20230909_194109.jpg (1.35 MiB) Vist 605 ganger
20230909_194117.jpg
20230909_194117.jpg (1.2 MiB) Vist 605 ganger
20230909_194133.jpg
20230909_194133.jpg (1.44 MiB) Vist 605 ganger
 #465852  av magnesmurf
 
ArildM skrev: ↑10 sep 2023 16:51 Gratulerer :D
Du tulla ikke når du sa du skulle gå fra IS300h til Camry :D :D
Nei, var faktisk seriø på akkurat det Etter å ha eid camry tidligere kan jeg skrive under på hvor skuddsikre de er. Og vet at denne kan jeg fikse det meste på selv. Og regner med at det er vesentlig mindre feil som må rettes på denne enn på lexusen :lol:
 #465853  av ArildM
 
Vil ikke si at IS300h var spesielt vanskelig å skru på, men Camry er jo kanskje så driftsikkert som du får det :)
Samt du slipper videre verditap, noe som var horribelt på IS300h :shock:
 #465855  av magnesmurf
 
ArildM skrev: ↑11 sep 2023 08:53 Vil ikke si at IS300h var spesielt vanskelig å skru på, men Camry er jo kanskje så driftsikkert som du får det :)
Samt du slipper videre verditap, noe som var horribelt på IS300h :shock:
Har for all del skrudd verre biler enn lexusen. Men synes allikevel at det er litt håpløst å måtte ned med mellomaksel og eksos for å bytte håndbrekkvaier :lol: Og at systemet til håndbrekket var ganske håpløst, da det krevdes to mann eller noe merkelig spesialverktøy for å bytte brekksko.
 #465856  av ArildM
 
Kombiløsning med skivebrems og trommel er håpløs. Men dessverre en gjenganger på alt fra Rav til Lexus som du sier (Caldinaen har det samme). Synes å huske at jeg bytta både på Rav4 og Lexusen bak, men ja, det er noe stort dritt å mekke på. Funker sikkert fint i California der det er sol og alt slikt varer evig, men komboen med salt og rust på skiver gjør at man må mekke på det der minimum til hver eu kontroll :lol:

Camryen har vel samme som MR2? Altså brekket er koblet til calipteren på skivebremsene bak? Beste løsningen Toyota har imho :wink: Elektrisk brekk funker vel noenlunde bra det også, og er kanskje løsning nummer to etter den gode gamle mekaniske som går rett på skivebrems :)
 #465873  av magnesmurf
 
Begynte så vidt på camryen. Det meste av tiden går med til garasjeprosjekt, men vil gjerne begynne å bruke camryen før sesongen er helt over.
Fikk en liten ledbar iposten igår. Lazer linear 18. Den er diskre nok til å kle bilen. Blir nok koblet opp etterhvert 8)

Røsket ut den "integrerte" mobilholderen fra 1999, som kun passer til en gammel ericsson mobil. Telefonen fulte ikke med :lol:
Det var noen kilometer leding som var koblet til halve bilen, med styrenheter, tilkoblling til stereo og til og med en høytaler montert langt inni fotbrønn (!)
Halve bilen måtte omtrent i deler for å få ut alt sammen. Høytaler i fotbrønn fikk bli igjen, da den står bak et eldre defa alarmsystem som eg helst ikke vil risikere å ødelegge. Finnes ikke deler til slikt, og kjedelig hvis den slår inn startsperre, da de som kan feilsøke noe slikt er sjelden vare.
Vedlegg
20230916_001320.jpg
20230916_001320.jpg (1.27 MiB) Vist 550 ganger
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 34