TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Mr2 mk1 Prosjekt - Nye felger og dekk!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #384942  av Andrepedersen
 
JohnRmk1 skrev:
Da er det ivertfall ingen grunn til å holde igjen på lakkinga!! Er bedre å betale litt ekstra du som får det billig. For du vill garantert angre i ettertid på at du ikke tok hele bilen + at det vill øke bilens verdi.

Må bare spørre, hvilken tecktyl er det der? har alldri sett lignende før :P Såg ut som at noen hadde kasta en bøtte med syre i hjulbrønnen :D Hehe,
Men det er sikkert bra og motstandsdyktig ;)

Ser ut for å bli et prakteksemplar etter hvert det her :)
Har ikke noe peiling på hvilken tecktyl det er.
Ja jeg har planer om å lakkere resten av bilen til sommeren :wink: Viktigste nå for tida, er å få den eu godkjent.

ok, bare et lite tips :)
 #386845  av JohnRmk1
 
Andrepedersen skrev:Stikk å bestill deg noen nye skilt, såg helt jævlig ut di der :D ellers, gratulerer med å få bilen på veg :)
Jo takk :D
Ja har lyst på nye skilt men hvor bestiller jeg dem egentlig? Får man skiltene i plastikk?

Bilen blir Eu-kontrollert i morgen :)
 #386847  av Mr_Storbrua
 
skilter bestiller du på biltilsynet. De får du kun i plastikk nå tror jeg. Og koster vel 50 per skilt elns..
 #386913  av JohnRmk1
 
YES! :D
Bilen fikk 0 feil på Eu-kontroll i dag! 8)
Hadde aldri blitt godkjent hvis ikke kompisen til far hadde sveiset, så er veldig takknemlig for hjelpa hans :)


Vasket bilen i går og tok noen bilder med det samme :wink:




:mrgreen:
Sist redigert av JohnRmk1 den 05 apr 2012 21:34, redigert 1 gang totalt.
 #386926  av ArildM
 
Gratulerer :)

Ble et kjempebra resultat :)

Ser ut som om du har litt å pusle med fremover også, skulle ha fått frontfangeren i samme farge som resten av bilen og fått bort de sorte greierne der tåkelysa sto nederst foran(?). Nesten sånn at du kunne la lakkert leppa helt nederst sort ettersom om det er sort nederst på kanalene også? Nye skilter som blir nevnt her gjør også mye. Ellers så gjør det mye om du får lakkert listene rundt dørene sorte, samme med lillevingen over bakruta. Rød soting av de de orange blinklysa bak, helt hvite blinklysglass foran får du kjøpt på Toyota, samt hvite blinkers på sideskjermene får du på Ebay. Masse småkos man kan gjøre så ser bilen din enda bedre ut :D Noen nye endestusser hadde heller ikke gjort noe :) Når jeg var fersk og ikke hadde så god råd pusset jeg ned originalfelgene og lakket dem opp igjen hvite :)

Er det meg eller er den ramma til speilet ditt på høyre side av bilen helt hvit? Kanskje Atle her på forumet har et billig speil å selge deg om du ikke får til å rette det opp med litt matt svart lakk :)

Masse småting som kan gjøres for å få bilen enda finere, bare småtteri i forhold til der de fleste med Mk1 sliter, nemlig med rusten i bakskjermene :lol:
Alt er ment som konstruktiv kritikk til en allerede flott bil :)
 #386936  av JohnRmk1
 
ArildM skrev:Gratulerer :)

Ble et kjempebra resultat :)

Ser ut som om du har litt å pusle med fremover også, skulle ha fått frontfangeren i samme farge som resten av bilen og fått bort de sorte greierne der tåkelysa sto nederst foran(?). Nesten sånn at du kunne la lakkert leppa helt nederst sort ettersom om det er sort nederst på kanalene også? Nye skilter som blir nevnt her gjør også mye. Ellers så gjør det mye om du får lakkert listene rundt dørene sorte, samme med lillevingen over bakruta. Rød soting av de de orange blinklysa bak, helt hvite blinklysglass foran får du kjøpt på Toyota, samt hvite blinkers på sideskjermene får du på Ebay. Masse småkos man kan gjøre så ser bilen din enda bedre ut :D Noen nye endestusser hadde heller ikke gjort noe :) Når jeg var fersk og ikke hadde så god råd pusset jeg ned originalfelgene og lakket dem opp igjen hvite :)

Er det meg eller er den ramma til speilet ditt på høyre side av bilen helt hvit? Kanskje Atle her på forumet har et billig speil å selge deg om du ikke får til å rette det opp med litt matt svart lakk :)

Masse småting som kan gjøres for å få bilen enda finere, bare småtteri i forhold til der de fleste med Mk1 sliter, nemlig med rusten i bakskjermene :lol:
Alt er ment som konstruktiv kritikk til en allerede flott bil :)

Takk for det :)

Ja skal nok pusle litt med småting nå, frontfanger og bakfangeren har enn annen farge en bilen så det hadde kansje vært en god ide å lakkere dem.
De sorte greiene er stagene til grøftelysa og jeg skal montere på lys igjen senere :)
Det hadde sikkert blitt fint med svart leppe men da ser kansje bilen høyere ut, og sideskjørta er ikke montert på enda fordi jeg venter på et nytt sideskjørt på høyre side :p
Blir nok nye skilt ja, de gamle ser jo helt rævva ut :lol:
Tenkte jeg skulle prøve å sote solskjermen svart i sommer :)
Hvite blinkers blir nok kjøpt inn ja.
Og hvor får man tak i endestusser egentlig? Finner ikke noe på Ebay :?

Ja på høyre side har ramma til speilet ingen lakk. Kommer nok til å bli lakket opp i matt svart igjen en gang.

Takk for tipsene Arild :mrgreen:
Sist redigert av JohnRmk1 den 11 apr 2011 20:36, redigert 1 gang totalt.
 #386948  av ArildM
 
Bare trivelig :) Har gjort mange av de samme tingene selv, utrolig hvor mye alle de små tingene gjør for bilen :)
Vet at Biltema har endestusser i alle fall, sikkert Mekonomen og andre bilforretninger også.

Bare søk på Exhaust Tips på Ebay så finner du et helt lass her også:
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=exhaus ... pos=&gbr=1
 #386954  av JohnRmk1
 
ArildM skrev:Bare trivelig :) Har gjort mange av de samme tingene selv, utrolig hvor mye alle de små tingene gjør for bilen :)
Vet at Biltema har endestusser i alle fall, sikkert Mekonomen og andre bilforretninger også.

Bare søk på Exhaust Tips på Ebay så finner du et helt lass her også:
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=exhaus ... pos=&gbr=1

Thanks :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11