TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TTE kompressorkit V.S

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #400434  av galx
 
Fredrico skrev:Vurderer nå å selge bilen for å kjøpe meg noe nytt, og i den anledning vurderer jeg å selge TTE kompressorkitet mitt. Det ble montert tidlig på sommeren i år. Alle deler for installasjon medfølger. Den originale TTE black boxen er byttet ut til fordel med HKS FCD ettersom blackbox har hatt mye problemer. Kompressoren hadde fått service med oljeskift rett før jeg kjøpte den.

Dette kitet gjør IS200 til den bilen den burde vært fra fabrikken. Så lenge man kjører med originale TTE reimhjulet lader den 0,3 bar og det er helt trygt. Instrumentholder og bredbåndslambda, ladetrykksmåler og oljetrykksmåler kan fås mot tillegg i pris.

Interesserte kan ta kontakt på fredrik_lampe at hotmail.com

Ønsker ca. 20 000 for dette.

Mvh Fredrik

Hei Fredrico.
FÃ¥r du solgt bil og deler ?
Hva ønskes utenfor døren når du har fått solgt IS'n ?

Har allerede solgt og kjøpt nytt leketøy :)

Lykke til med salget :)
 #402172  av Fredrico
 
galx skrev:
Fredrico skrev:Vurderer nå å selge bilen for å kjøpe meg noe nytt, og i den anledning vurderer jeg å selge TTE kompressorkitet mitt. Det ble montert tidlig på sommeren i år. Alle deler for installasjon medfølger. Den originale TTE black boxen er byttet ut til fordel med HKS FCD ettersom blackbox har hatt mye problemer. Kompressoren hadde fått service med oljeskift rett før jeg kjøpte den.

Dette kitet gjør IS200 til den bilen den burde vært fra fabrikken. Så lenge man kjører med originale TTE reimhjulet lader den 0,3 bar og det er helt trygt. Instrumentholder og bredbåndslambda, ladetrykksmåler og oljetrykksmåler kan fås mot tillegg i pris.

Interesserte kan ta kontakt på fredrik_lampe at hotmail.com

Ønsker ca. 20 000 for dette.

Mvh Fredrik

Hei Fredrico.
FÃ¥r du solgt bil og deler ?
Hva ønskes utenfor døren når du har fått solgt IS'n ?

Har allerede solgt og kjøpt nytt leketøy :)

Lykke til med salget :)
Hei,

Har verken solgt bil eller deler enda, har vært mye jobb og skole, så bil har ikke blitt prioritert som mer enn et fremkomstmiddel.

Nå IS'en blir solgt blir det nok noe nyere og mer fornuftig som kommer på tunet. Blir nok en nye BMW av noe slag med dieselmotor. Enten 520/525 (e60) eller 320/330 (e90). Men ettersom jeg har kjøpt leilighet for et års tid siden og gjerne vil pusse opp badet så er det mulig at det ryker penger der, og at IS'en får bli i mitt eie en stund til. Bilen er jo fremdeles meget bra å kjøre, så den fungerer jo helt fint.
 #405063  av Fredrico
 
Bumper denne.

Bytte i high end klokker kan være aktuelt. Rolex, Omega, Panerai osv.
 #405163  av SupraJensen
 
Hei, har du enda tengt å selge TRD rattet? og hva tenker du i pris for dette? :)
 #405175  av Fredrico
 
SupraJensen skrev:Hei, har du enda tengt å selge TRD rattet? og hva tenker du i pris for dette? :)
Det er til salgs ja, skal ha 4000 for dette. Originalt TRD Carbonratt
 #405271  av SupraJensen
 
Fredrico skrev:
SupraJensen skrev:Hei, har du enda tengt å selge TRD rattet? og hva tenker du i pris for dette? :)
Det er til salgs ja, skal ha 4000 for dette. Originalt TRD Carbonratt
Jaok er prisen diskuterbar?
 #405759  av Fredrico
 
SupraJensen skrev:
Fredrico skrev:
SupraJensen skrev:Hei, har du enda tengt å selge TRD rattet? og hva tenker du i pris for dette? :)
Det er til salgs ja, skal ha 4000 for dette. Originalt TRD Carbonratt
Jaok er prisen diskuterbar?
Send meg et seriøst bud på PM eller mail, så kan vi kanskje bli enige om noe.

Fredrik
 #410663  av Fredrico
 
Tante Edgar skrev:Vurderer å skaffe meg en IS200. Har du TTE kitet enda?
Beklager, men er ikke innom her så ofte. Ja, jeg har kitet fremdeles.

Mvh Fredrik
 #410761  av moekkamann
 
Hvordan er det å skaffe reservedeler til denne kompressoren når toyota ikke engang lager den lenger?
(ved overhaling)

ny pris antydning eller? :P
 #410765  av Fredrico
 
Det er ikke Toyota som har laget kompressoren, det er en Eaton M62 så eventuelle reservedeler er ikke noe problem.

Absolutt laveste pris er 20 000 kr, mindre enn dette går ikke kitet for.
 #411682  av Amund
 
Da blir du nok sittende med det en stund... Til sammenligning så får du en IS300, med manuell kasse, for 45.000. (ref finn.no).

Betalte under 20k for mitt kit, for 2 år siden :roll:

Reservedeler er null problem. Får alt du trenger på Ebay. Samme kompressoren står også montert i ein mercedes-et-eller-annet, med samme drev og allting.
 #411802  av Drafter
 
Fredrico skrev:Det er ikke Toyota som har laget kompressoren, det er en Eaton M62 så eventuelle reservedeler er ikke noe problem.

Absolutt laveste pris er 20 000 kr, mindre enn dette går ikke kitet for.
tenkte meg noe nærmere 15.
lykke til med salget i hvertfall :wink:
 #411867  av SupraJensen
 
Er ikke gull akkurat, så stive priser på et trangt marked :P
Men lykke til me salget :wink:
 #415336  av Fredrico
 
Er ikke så ofte innom her. Hva folk her mener om prissettingen er helt likegyldig for meg. Inklusiv moms betalte jeg selv 26 000 når det ble kjøpt inn.

Jeg har bilen fremdeles, og kompressorkitet er montert. Jeg har ingen finansielle problemer, som betyr at jeg på ingen måte har noe behov for å selge verken fort eller billig.