TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nye lykter Avensis 2005mod stv.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #381370  av Corolla T Sport
 
Jeg er allrede medlem av DCN, så det står ikke på å selve glasset, eller plastikken om du vil. Den er hel og fin hos meg, men lyset er ikke noe å skryte av! Så enten er det reflektorene, pæra eller generelt hele sulamitten som ikke er helt på nett.
 #381387  av Corolla T Sport
 
Her er forøvrig et bilde av hvordan lyset er på bilen ved bruk av nærlys. Kamraet prøver å kompansere med høyere iso verdier, og derfor ble bildet kornete! Men forhåpentligvis ser dere det som skal sees.
Vedlegg
Lys-bilen.jpg
Lys-bilen.jpg (41.1 kiB) Vist 4312 ganger
 #381978  av d4d
 
Jeg fikk kjøpt på Lier bilgjenvinning på avensisen til kona for 1250- pr. stk, men det er uten xenon og ikke med stillbar høydejustering innenfra ( fant jeg ut etterpå ) så de fungerer greit, men å måtte stille de manuelt er noe herk. På Veng.no selger de lykten for 1716,- og denne har nok bra kvalitet. På min egen Avensis har jeg ettermontert xenon i nærlys og fjernlys men der lampen stilles innenifra og da fungerer det helt fint med Xenon for jeg kan stille lysene litt ned. Bør være et godt alternativ til å bruke 19999 kroner på Toyotas originale nærlysxenonlamper, for du må ettermontere xenon fjernlys uansett :)
 #382021  av mannen
 
jeg fant lykter på ebay til disse til under 1000 kr stykket. aner ikke om kvalitet da.
 #382023  av jij1984
 
mannen skrev:jeg fant lykter på ebay til disse til under 1000 kr stykket. aner ikke om kvalitet da.
Hvem på ebay solgte xenonlykter til 1000kr stk?
 #382029  av mannen
 
[url]http://cgi.ebay.de/Toyota-Avensis-ab-03 ... 53e1d5df6d[/url

tror gjerne at det ikke var xenon, my bad, så ikke etter det men baklykter til min corolla da jeg kom over de. men kan vel bygges om kanskje? bortsett fra at du ikke får auto justering då... :/
 #382203  av Corolla T Sport
 
d4d skrev:Jeg fikk kjøpt på Lier bilgjenvinning på avensisen til kona for 1250- pr. stk, men det er uten xenon og ikke med stillbar høydejustering innenfra ( fant jeg ut etterpå ) så de fungerer greit, men å måtte stille de manuelt er noe herk. På Veng.no selger de lykten for 1716,- og denne har nok bra kvalitet. På min egen Avensis har jeg ettermontert xenon i nærlys og fjernlys men der lampen stilles innenifra og da fungerer det helt fint med Xenon for jeg kan stille lysene litt ned. Bør være et godt alternativ til å bruke 19999 kroner på Toyotas originale nærlysxenonlamper, for du må ettermontere xenon fjernlys uansett :)

Kort fortalt innrømte forhandler at jeg har for dårlig lykter i følge mekaniker, men at de er godkjent i forhold til en eu godkjenning. Ett pærebytte vil ikke hjelpe på lyset. (i følge mekaniker) Noen her som vet hvordan jeg bør gå fram for at dette skal bli behandlet som garantisak? Det har seg slik at det ikke finnes krav til nærlysene, men kun til at fjernlys skal lyse opptil 100m. Fjernlysene er jo gode, og halogen.

For min del lurer jeg på om dette burde gå som garanti? Jeg har fremdeles bruktbilgaranti på bilen!

Raskt svar hadde vært satt pris på, da jeg skal til forhandler i morgen.
 #382225  av mannen
 
en skriftlig klage med en god beskrivelse av saksgang og at du mener at disse skal vare lengre enn dette og at du ønsker lyktene byttet uten kostnad for deg.
 #383186  av Corolla T Sport
 
Ja, her har det vært en fremgang i saken med lysene. Kort fortalt er lyktene godkjente i forhold til eu kravene/godkjenningen. Men både selger og jeg ble enige om at de ikke er på langt nær så gode som de skal være. Men forklaringen fra forhandler er at bilen tross alt er 8 år gammel, og at man må forvente at ting er slitt. De har imidlertid gått med på å dekke 2/3 av prisen på nye lykter, noe som vil si at jeg må ut med omlag 5000kr av egen lomme.

Så hva gjør man? Skifter lykter (ikke pærer inkl), eller lar man det gå og kjører rundt med stearinlys i lyktene?
 #383189  av Haugrud
 
Du lukker igjen øynene, drar fram 5000kr fra lommeboka og får med deg to nye lykter hjem :wink: Du får aldri noe bedre pris på nye originale lykter enn det tilbudet du har fått, og om du lar være, kommer du til å angre senere, og de som evt skal kjøpe bilen din en gang kommer helt sikkert til å legge merke til det og bruke det som prutegrunnlag....5000kr for tro nye xenon-lykter er ikke dyrt!
 #383191  av Corolla T Sport
 
Haugrud skrev:Du lukker igjen øynene, drar fram 5000kr fra lommeboka og får med deg to nye lykter hjem :wink: Du får aldri noe bedre pris på nye originale lykter enn det tilbudet du har fått, og om du lar være, kommer du til å angre senere, og de som evt skal kjøpe bilen din en gang kommer helt sikkert til å legge merke til det og bruke det som prutegrunnlag....5000kr for tro nye xenon-lykter er ikke dyrt!
Er noe sånn jeg også har sett for meg...! Synes det er sure penger å ut med, men sånn er det jo...!
 #383252  av mannen
 
kjør med de dårlige lysene i sommer da og bytt når høst mørket setter inn ;)
 #417036  av jij1984
 
NÃ¥ koster nye lykter fra Toyota ca 5000kr pr stk.
 #421854  av jij1984
 
Etter masse om og men kjøpte jeg nye lykter fra Toyota idag.
Begge lyktene inkl deksel på baksiden kom på 9318,-