TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • My carlos sainz, har jeg det jeg trenger?tips s. 7

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #374935  av loft
 
Jeeej kjøpt meg carlos sainz, dro til lierskogen for omtrent 4-5 uker siden, prøvekjørte den masse og var kjempefornøyd (teknisk/motorsett).
På lange turen hjem til barteland så var det null problemer. Men så starta det dagen etter, da jeg sku kjøre når den var kald så hosta og harka og spytta den bare. Stoppa og venta til den ble varm og da funka den som bare det igjen:)

Tok diagnostik på den og fant ut at lambdaen var gåen. Bestilte ny fra usa, venta 2-3 uker (var heldigvis 2 uker borte på jobb). Kom hjem fant ut at pluggen/støpselet ikke passa, wii (800spenn i dass). Dro så på toyota og bestilte ny, 1800kr. Dro på jobb og skifta den, klarte jo selvfølgelig å knekke ene rustbolten. Stramma den andre meget godt så tenkte at det måtte da gå bra til jeg får fiksa det. Funka fjell i noen dager dette. Men i dag skulle ut en tur og nei troru ikke den hosta litt igjen, ikke så mye men. Fikk også ett lite anfall i går hvor til og med motorlyset kom opp, men forsvant like fort.

Hva i all verden er gærnt? Hjelp. . .
Sist redigert av loft den 16 jan 2011 00:50, redigert 6 ganger totalt.
 #374946  av James
 
bytta tennplugger?? Hadde noe tilsvarende på min mr2 turbo en gang... Bytta plugger var den fin igjen
 #374949  av Andrepedersen
 
Kan selfølgelig skjekke pluggene, coil osv. Men, i og med at lamda ikke er skikkelig montert, vill jeg tro at der er frieksos der? Det kan ha noe å si på det du beskriver? Hva er gjort med bilen fra før?
 #374959  av loft
 
ad92, nei gikk forsåvidt fort det. mer kommer;) ska pusses ned og lakkeres, nye bremser, clutch og hvis pengene er der større turbo,toppakning,IC osv

Hvis det hadde vært pluggene og coil så burde problemet ha vært der hele tiden og ikke slutta når bilen blir varm?

Eneste som er gjort med bilen så vidt jeg vet er forsterka turbo, manuel boost controll, fuel cut defender. nytt ferrati(det det heter?) eksos hele veien. han hadde bytta plugger før jeg kjøpte den sa han. Samt jeg har nettopp bytta batteri
 #374961  av James
 
loft skrev:ad92, nei gikk forsåvidt fort det. mer kommer;) ska pusses ned og lakkeres, nye bremser, clutch og hvis pengene er der større turbo,toppakning,IC osv

Hvis det hadde vært pluggene og coil så burde problemet ha vært der hele tiden og ikke slutta når bilen blir varm?

Eneste som er gjort med bilen så vidt jeg vet er forsterka turbo, manuel boost controll, fuel cut defender. nytt ferrati(det det heter?) eksos hele veien. han hadde bytta plugger før jeg kjøpte den sa han. Samt jeg har nettopp bytta batteri
Hos meg var det hvertfall slik at det det fjusket litt på kald motor, men kom seg når motoren ble varm..
 #374962  av loft
 
James skrev:
Hos meg var det hvertfall slik at det det fjusket litt på kald motor, men kom seg når motoren ble varm..
Gjorde du det noe for å fikse det?


Damn Norway and the cold winter

Men jeg tenker siden jeg bare fikk skrudd fast ene bolten, at den gangen jeg dro på så ble det såpass trykk at pakninga te lambdaen ble ødelagt (?). . . Lyst å levere bilen inn slik at jeg får en skikkelig overhaling på den.. Men money money money og hvem ska gjøre det?
 #374964  av James
 
byttet tennplugger så var den bra igjen. Og ja de som allerede var i var ganske så nye :wink:
 #375000  av MOTORSPORTHUSET
 
lamda ikke i bruk når bilen er kald.

feilen din er luftmengdemåleren din som sansynlig vis er litt skjur.
spesielt nå i kulda.
av og til fryser spejeldet helt. spesielt på cs med åbent filter.

ta av den og føn den" inni og ta av dekselet oppå og og se inni, om den returnerer slik den skal.
hell olje nede i speldet etterpå.

eller prøv en annen en. passer ikke fra vanlig gt4. kun cs.
 #375017  av loft
 
hm okei, kom opp feil 21 på diagnostikken..stod oxygen sensor så bytta da lambdaen.
Ska prøve med luftmengdemålern


Jeg må være tidenes heldigste med bil. Kjørte hjem fra stjørdal i dag, kom på ranheim og sku gi på litt i den tunnelen, bare hadde den i 4 og gav på og etter litt så sa den POFFB og mista turbotrykk og motorkraft...motorlyset kom på i dashen og det forsvant like fort..Prøvde å gi på igjen og samme skjedde..
Siden jeg ikke er noe mekaniker så kan jeg bare se i motorrommet og se dum ut.. Vurderer nesten å gi bilen til toyota så får de ranske og sjekke alt, men da blir man vell fattig. tips til andre i trheim som har peiling? gjerne private også.
 #375032  av Andrepedersen
 
loft skrev:hm okei, kom opp feil 21 på diagnostikken..stod oxygen sensor så bytta da lambdaen.
Ska prøve med luftmengdemålern


Jeg må være tidenes heldigste med bil. Kjørte hjem fra stjørdal i dag, kom på ranheim og sku gi på litt i den tunnelen, bare hadde den i 4 og gav på og etter litt så sa den POFFB og mista turbotrykk og motorkraft...motorlyset kom på i dashen og det forsvant like fort..Prøvde å gi på igjen og samme skjedde..
Siden jeg ikke er noe mekaniker så kan jeg bare se i motorrommet og se dum ut.. Vurderer nesten å gi bilen til toyota så får de ranske og sjekke alt, men da blir man vell fattig. tips til andre i trheim som har peiling? gjerne private også.

Fuelcut.. men jeg er sikker på at den blir bedre om du får fiksa lambda, og ny lmm.
Har du ingen kompisser som kan sjekke ut bilen din ? Trur mralp bor der i området, eller Arild m.. hør med dem!
 #375043  av loft
 
hm okei, ska høre med noe bilfælk snarest.
Var å henta min andre bil en celica t20.. stått i 2-3 uker konstant -15grader nesten..Måtte klatre inn via bagasjeluka men den starta faen meg på første omdreining! Fikk meg nesten til å tenke at jeg sku selge gt4en..Men så fort jeg får fiksa motorproblemene på gt4en så klager jeg vell ikke.

Edit: da har en kar ringt og sakt han vil kjøpe t20en min, så får forhåpenligvis 45000 for dne (snufs litt lite men), da setter jeg av 20 000kr til lakkering neste år, og 20 000til bremser og clutch. Hvis noen har gode tips til fæite bremsekit (regner med caliper,skiver og klosser byttes, hele ruble) så link meg her da, kjører 17" sommern og vintern.
 #375075  av loft
 
MOTORSPORTHUSET skrev:du får lamda feil for blandinga av luftmendemåler feilen.

i tunnelen din hørtes det ut som fuelcut.
Hm okei så først prøve å føne den og evt bytte den eller er det ikke vits pga kulda? -17 speik ute..ugsh

fuelcut hva forno? forklar ?:)
 #375087  av Haugrud
 
fuelcut er når du får for høyt turbotrykk, ecu registrerer dette og kutter bensintilførsel til motoren, slik at du ikke skal skade motoren...for å få vekk motorlampe og at den kutter med en gang den får trykk, slår du bare av og på tenning..monter fcd om du vil slippe dette
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7