TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • My carlos sainz, har jeg det jeg trenger?tips s. 7

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #377468  av loft
 
Hvis noen av dere har disse delene eller vet om hvor eller hvem så kontakt meg! :)
 #377487  av Andrepedersen
 
loft skrev:Hvis noen av dere har disse delene eller vet om hvor eller hvem så kontakt meg! :)
Se på ebay, søk celica st185, eller alltrac. Da kommer det meste opp!
 #377497  av loft
 
nice!:) ser nok ut som at jeg må ta meg en tur til toyota og høre med de. Fronten er heldigvis ikke så kriise siden sprekka ikke var så stor og jeg ska få den hellakkert så venter til da. men karbonlignende greiene som knakk vil jeg få fiksa
Mye snæcks på ebay som jeg nok kommer til å handle etter hvert.
 #377499  av loft
 
lasse skrev:Kan vel plastsveise den fangeren vel?
har ikke peiling åssn man gjør dt :P ooog har ikke noen plass å gjøre det =/ så det meste av arbeid settes bort til verksteder osv

Må ha litt hjelp her, er veldig skeptisk til å bestille deler til bil fra nettet hvis det ikke står at det er nøyaktig til den modellen jeg skal ha. Og må ha ny front til min st185 cs 92mod
og fant denne på fensport. Vil denne kunne monteres rett på uten modifisering tro?
http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_1 ... ry_13/1153
 #377510  av loft
 
hmm okei.. :P sjekke med toyota hva de ska ha for en fanger muuligens
 #377518  av loft
 
Haugrud skrev:Ser jo nå at du HAR cs, så da har du vel allerde den fangerskinna :P huff...
ah ;) visste jeg ikke selv en gang. hehe :p aldri sett nedi der :p men da er dt bare å kjøre på med den fangeren likavell? var ganske grei pris på den. Må jo lakkeres men dt ekke noe stress.
 #378067  av loft
 
Haugrud skrev:Ja, kan du bare kjøpe en cs-fanger :)
var på toyota og hørte på pris...4000kr..hahahah :p så blir fensport da får jeg begge delen til rundt 225pound+mva etc.
Har bytta lyspærer i kjørelysene og nær/park`? Kjøpte slike med mer blått lys men det så man ikke gjennom det glasset, men blei myere blankere/hvitere lys.

Fikk vaska bilen i dag også så skal ned på PIR`n og prøve å få tatt litt bilder :) bildene kommer i morgenkveld.


Mye tull med lønna for tiden så må vente med å bestille råder, råde-og bærelager, og sinterlameller 6puck,APR bolter og toppakning.
Etter det har jeg smidde stempler, smidde råder, råde-og rådelager og sinterlameller 6 puck, APR bolter og toppakning, noe mer jeg trenger? Tenkte på ventiler, kamveivaksel?? disse holder fint?
 #378172  av donk2k
 
Det spørs veldig på hva du er ute etter med tanke på effekt osv.
-Hvor mye hester sikter du mot?
-Ã…ssen turbo skal du bruke?
-Skal du bytte motorstyring?

Kamakslingene "holder" fint til en del, men de blir mindre å mindre opptimalte ettersom du får mer effekt.

Sikter du høyt i effekt så er nok en ny bak-diff en kjekk ting. Disse har en tendens til å ryke når man trimmer en del og har oppgradert clutch.
 #378176  av loft
 
donk2k skrev:Det spørs veldig på hva du er ute etter med tanke på effekt osv.
-Hvor mye hester sikter du mot?
-Ã…ssen turbo skal du bruke?
-Skal du bytte motorstyring?

Kamakslingene "holder" fint til en del, men de blir mindre å mindre opptimalte ettersom du får mer effekt.

Sikter du høyt i effekt så er nok en ny bak-diff en kjekk ting. Disse har en tendens til å ryke når man trimmer en del og har oppgradert clutch.
Har foreløbig 250hk men tenkte å få tak i ct26 turbo og ha stabile 300hk, ikke mer. motorstyring har jeg ikke tenkt så mye på, men det er svindyrt hvis jeg tenker på riktig nå?
 #378195  av donk2k
 
Ct26 heter den turboen som er orginalt i disse bilene. Den lever ikke lenge hvis du klarer å klemme ut 300hk av den. Tror ikke den klarer så mye egentlig.
Skal du over 260-270hk må du gjøre så det blir muligheter for mer bensin. Dvs større dyser og helst sprut. Jeg har prøvd meg på å tukle med org hjerne og det blei ikke bra. Anbefaler deg sprut om du skal ha nytte av alle delene du ramser opp..

Hvis du ikke skal ha mer enn 300hk ville jeg droppa råder, kammer og ventiler. Tror dette er unødvendig da. Tror faktisk ikke du trenger smidde stempler engang, men de er sikkert greie å ha for sikkerhetskyld.

Min anbefaling er å bruke de stempla du har(de du kjøpte av MOTORSPORTHUSET), kjøpe sprut, oppgradere bensinsystemet, toppakning og bolter og en litt større turbo enn CT26.

Hvis ikke ville jeg droppa all den dyre forsterkninga av motor om du alikevel skal kjøre orginal-sprut, org turbo og org bensinsystem.
 #378235  av loft
 
donk2k skrev:Ct26 heter den turboen som er orginalt i disse bilene. Den lever ikke lenge hvis du klarer å klemme ut 300hk av den. Tror ikke den klarer så mye egentlig.
Skal du over 260-270hk må du gjøre så det blir muligheter for mer bensin. Dvs større dyser og helst sprut. Jeg har prøvd meg på å tukle med org hjerne og det blei ikke bra. Anbefaler deg sprut om du skal ha nytte av alle delene du ramser opp..

Hvis du ikke skal ha mer enn 300hk ville jeg droppa råder, kammer og ventiler. Tror dette er unødvendig da. Tror faktisk ikke du trenger smidde stempler engang, men de er sikkert greie å ha for sikkerhetskyld.

Min anbefaling er å bruke de stempla du har(de du kjøpte av MOTORSPORTHUSET), kjøpe sprut, oppgradere bensinsystemet, toppakning og bolter og en litt større turbo enn CT26.

Hvis ikke ville jeg droppa all den dyre forsterkninga av motor om du alikevel skal kjøre orginal-sprut, org turbo og org bensinsystem.
Takk for gode tips!:) da kan jeg spare en del penger på delene, eller bruke de på sprut og bensinsystem :) hadde jo selvfølgelig vært moro med enda mer hester men tror det får holdet. Kunnskapsnivået mitt og muligheter for å mekke er for lavt tror jeg.
Noen bilder fra lørdagskveld:
bil 001 copy.jpg
bil 001 copy.jpg (138.46 kiB) Vist 1589 ganger
bil 007 copy.jpg
bil 007 copy.jpg (161.04 kiB) Vist 1589 ganger
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7