75 Corolla KE20 (Pnut) selges...
Legg innLagt inn:09 des 2010 22:42
Hei folkens..
Har kommet til et punkt i livet mitt hvor jeg har bestemt meg å prioritere litt annerledes både når det gjelder tid og penger.
Jeg har derfor bestemt meg for å selge Pnut'en, bøllebilen min til våren..
Jeg velger å kalle den bøllebil fordi den stort sett blir brukt til å kjøre ifra folk som tror de kjører sportsbil..
Det er veldig vemodig for meg å selge denne fordi at den er utrolig morro og kjøre,og den har gitt meg mye glede i årene jeg har eiet den..
PS:
Jeg vil helst selge bilen til en som har litt peiling for dette er en veldig spesiell motor og bil som bør behandles riktig,og kjøres riktig, ellers dreper du deg på første kjøretur. Motoreffekt kontra bil er ikke helt normalt!
Jeg skal prøve å begrense informasjonen litt, kan selvsagt gå dypere i detaljer senere til de som ønsker det.
Under kommer det litt info og bilder.
Bildene er litt gamle,men bilen har ikke endret seg noe særlig siden bildene ble tatt..
Motor:
Siste generasjon 2T-G. Opprinnelig 108 hk.
Høyvolum oljepumpe.
3T-C veivstaker
Dekomprimerte stempler.
Portet topp.
Turbokonvertert med alle de nødvendige deler for å få det til å fungere.
Gir:
T-50,5 trins med Centerforce dual friction clutch kit.
Bakaksling:
original T-293. 6,7" LSD og 4,10:1 utveksling.
Bil
1975 Toyota Corolla KE20, 2 dørs sedan.
Dette er en original Bergensbil fra Fyllingsdalen,og etter jeg kjøpte den er det blitt en beryktet bil i bilmiljøet i Bergen og hordaland.
Originalfarge er hvit.
Vekt er 775 kg.
Bilen ble slipt ned til stålet og lakkert Jungle Green ute i hagen.
Panseret er lakkert sort matt bengalakk.
Skrudde skjermbreddere og snøplog forran.
Rust finnes rundt omkring, på de vanlige stedene, hovedsakelig rundt frontrute,rundt blinklys,nede på dørene og i innerskjermer.
Ikke noe alvorlig rust enda,men det bør taes snart om man vil bevare bilen...
Hjul:
Originale Toyota Teta fra 70-80 tallet, borret opp slik at de har boltmønster til å passe både forran og bak.








Bilen befinner seg i Bergen.
Den er vinterparkert.
Den kan besiktiges men ikke prøvekjøres før snøen forsvinner......
Om du ikke finner bilen interesant kan motor og drivverk enkelt forflyttes over på en rwd Corolla,Carina eller Celica.
Det medfølger uansett massevis av ekstra deler..Alt i fra girkasse til karosserideler,lykter ++++
Spør gjerne om det er noe du lurer på.
Prisen er satt til 35.000,-
Mvh
Roy
Har kommet til et punkt i livet mitt hvor jeg har bestemt meg å prioritere litt annerledes både når det gjelder tid og penger.
Jeg har derfor bestemt meg for å selge Pnut'en, bøllebilen min til våren..
Jeg velger å kalle den bøllebil fordi den stort sett blir brukt til å kjøre ifra folk som tror de kjører sportsbil..

Det er veldig vemodig for meg å selge denne fordi at den er utrolig morro og kjøre,og den har gitt meg mye glede i årene jeg har eiet den..
PS:
Jeg vil helst selge bilen til en som har litt peiling for dette er en veldig spesiell motor og bil som bør behandles riktig,og kjøres riktig, ellers dreper du deg på første kjøretur. Motoreffekt kontra bil er ikke helt normalt!
Jeg skal prøve å begrense informasjonen litt, kan selvsagt gå dypere i detaljer senere til de som ønsker det.
Under kommer det litt info og bilder.
Bildene er litt gamle,men bilen har ikke endret seg noe særlig siden bildene ble tatt..
Motor:
Siste generasjon 2T-G. Opprinnelig 108 hk.
Høyvolum oljepumpe.
3T-C veivstaker
Dekomprimerte stempler.
Portet topp.
Turbokonvertert med alle de nødvendige deler for å få det til å fungere.
Gir:
T-50,5 trins med Centerforce dual friction clutch kit.
Bakaksling:
original T-293. 6,7" LSD og 4,10:1 utveksling.
Bil
1975 Toyota Corolla KE20, 2 dørs sedan.
Dette er en original Bergensbil fra Fyllingsdalen,og etter jeg kjøpte den er det blitt en beryktet bil i bilmiljøet i Bergen og hordaland.
Originalfarge er hvit.
Vekt er 775 kg.
Bilen ble slipt ned til stålet og lakkert Jungle Green ute i hagen.
Panseret er lakkert sort matt bengalakk.
Skrudde skjermbreddere og snøplog forran.
Rust finnes rundt omkring, på de vanlige stedene, hovedsakelig rundt frontrute,rundt blinklys,nede på dørene og i innerskjermer.
Ikke noe alvorlig rust enda,men det bør taes snart om man vil bevare bilen...
Hjul:
Originale Toyota Teta fra 70-80 tallet, borret opp slik at de har boltmønster til å passe både forran og bak.








Bilen befinner seg i Bergen.
Den er vinterparkert.
Den kan besiktiges men ikke prøvekjøres før snøen forsvinner......
Om du ikke finner bilen interesant kan motor og drivverk enkelt forflyttes over på en rwd Corolla,Carina eller Celica.
Det medfølger uansett massevis av ekstra deler..Alt i fra girkasse til karosserideler,lykter ++++
Spør gjerne om det er noe du lurer på.
Prisen er satt til 35.000,-
Mvh
Roy