Her er min kjære Celica som er min førstebil, valget falt på denne rett og slett pg.a. utseende, og grei pris til å være førstebil.
Planen når jeg fikk den var å få den mest unik og spesiell som bare overhode mulig, mao en egen still som ingen andre har, men ikke harry!
Bilen hadde heldigvis aircondition som er sjeldent på disse, men den manglet elektriske vinduer og sentrallås, og slik startet prosjektet ved å bytte alt til noe som var bedre.
Den har nå vært gjennom ganske mye (for mye?) siden jeg kjøpte den for 3 år siden, og nå har jeg snart tenkt å avslutte prosjektet da jeg anser den som ferdig snart + flere bilprosjekter venter.
Samtidig var ny motor høyt på ønskelista, da den gamle var ganske slapp og drakk for mye olje. Etter litt research kom jeg fram til at en 3S-GE var det beste alternativet, da ble det full ombygning til ST202 fra japansk donorbil.
Dette har selvsagt blitt gjort i sammarbeid med toyota så det ble godkjent i vognkortet. 3S-GE motoren er helt annen verden kontra 1.8 7A-FE med spreke 180HK. God gassrespons, og føles spessielt på høyere turtall. Kanskje ikke like rask som GT4, men fortsatt morsom å kjøre og til en mye lavere pris.
Er fornøyd med resultatet og har lært mye og hatt mye morro med den siden dag 1. Vil gjerne høre hva dere andre mener om bilen.
Stygg, harry, kul ? Si hva du mener, og kom gjerne med forslag hva du savner ved bilen.
Ting som skal gjøres om ikke så altfor lenge før den skal selges:
- Sette på et TRD sideskjørt (ferdig)
- Sette på front og bak "spats" (ferdig)
- Bytte til røde LED pærer i dashbordet for å lyse opp røde instrumentvisere istedenfor grønnt lys (ferdig)
- Finne en løsning for å koble til parklyset (JDM lyktene og original parklys ledningsnett passer ikke godt sammen) (ferdig)
- Bytte til svart gitter på luftinntak ?
FØR i 2008:
Planen når jeg fikk den var å få den mest unik og spesiell som bare overhode mulig, mao en egen still som ingen andre har, men ikke harry!
Bilen hadde heldigvis aircondition som er sjeldent på disse, men den manglet elektriske vinduer og sentrallås, og slik startet prosjektet ved å bytte alt til noe som var bedre.
Den har nå vært gjennom ganske mye (for mye?) siden jeg kjøpte den for 3 år siden, og nå har jeg snart tenkt å avslutte prosjektet da jeg anser den som ferdig snart + flere bilprosjekter venter.
Samtidig var ny motor høyt på ønskelista, da den gamle var ganske slapp og drakk for mye olje. Etter litt research kom jeg fram til at en 3S-GE var det beste alternativet, da ble det full ombygning til ST202 fra japansk donorbil.
Dette har selvsagt blitt gjort i sammarbeid med toyota så det ble godkjent i vognkortet. 3S-GE motoren er helt annen verden kontra 1.8 7A-FE med spreke 180HK. God gassrespons, og føles spessielt på høyere turtall. Kanskje ikke like rask som GT4, men fortsatt morsom å kjøre og til en mye lavere pris.
Er fornøyd med resultatet og har lært mye og hatt mye morro med den siden dag 1. Vil gjerne høre hva dere andre mener om bilen.
Stygg, harry, kul ? Si hva du mener, og kom gjerne med forslag hva du savner ved bilen.

Ting som skal gjøres om ikke så altfor lenge før den skal selges:
- Sette på et TRD sideskjørt (ferdig)
- Sette på front og bak "spats" (ferdig)
- Bytte til røde LED pærer i dashbordet for å lyse opp røde instrumentvisere istedenfor grønnt lys (ferdig)
- Finne en løsning for å koble til parklyset (JDM lyktene og original parklys ledningsnett passer ikke godt sammen) (ferdig)
- Bytte til svart gitter på luftinntak ?
FØR i 2008:
Dagens specs:
Standard Celica (AT200), uten store modifikasjoner og en sliten 1.8L med høyt oljeforbruk..
NYE BILDER fra photoshoot - Out of focus - oppdatert 21.09.2011
- Bygd om til 2.0GT ST202, motor, driverk, understell, bremser, el vinduer, fjern.styrt sentrallås +++
- 3S-GE JDM motor (stock), ca 180hk - godkjent i vognkort!
- JDM Invidia 2.5" catback, decat og 4.5" utblås, fra en Honda S2000 (spesiell og grom lyd)
- Nylakkert i 2009/2011 i spesiell og sjelden metallic farge. Såkalt "Blue-steel" fra Subaru, grå-blå, farge effekten varierer utifra sollyset
- Sideskjørt og utvidet bak og front fanger med spats (proff montering)
- TEIN senkesett, 30mm (?)
- JDM facelift frontlykter med 4300K xenon
- JDM baklykter og modifisert med tåkelys
- 17" Falken sommerdekk med sorte felger og rød kant
- 16" vinterdekk med hvite "cross" felger
- Sotet vinduer bak
- Aftermarket blinklys i sort
- Carbon panser med luftinntak (EVO style) + TRD bakspoiler med carbon vinge
- Komplett skinninteriør (real leather) i svart og hvite sømmer. Varmeseter foran
- Hvite plasmaskiver med røde nåler og LED pærer
+ andre småting
Andre bilder:
Andre og gamle bilder.....
Alu vinterfelger, 2010
Smart katt har funni en grei løsning mot kulda![]()
Delebil1, gamle dørene med rust blir byttet om til friske dører og nye dørtrekk fra ST202 med all elektronikk (el vindu, sentrallås osv)
Delebil2, hvor motor kommer fra
Sist redigert av Iceman22 den 25 sep 2011 08:38, redigert 18 ganger totalt.
Celica GT4 ST185 - 1991
Crown SuperSaloon 2.8 - 1981
Mazda 626 - 1981
Tidligere biler:
Carina TA40, MR2 SW20 Turbo,Corolla AE86 driftingbil, Honda S2000, Skyline R33 GTST Driftingbil, Celica GT4 ST205, Celica 2.0GT ST202
Crown SuperSaloon 2.8 - 1981
Mazda 626 - 1981
Tidligere biler:
Carina TA40, MR2 SW20 Turbo,Corolla AE86 driftingbil, Honda S2000, Skyline R33 GTST Driftingbil, Celica GT4 ST205, Celica 2.0GT ST202