TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Fred`s Avensis 1,6 navitech. Litt sommer- shine

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #376115  av Fred
 
Når jeg kom på jobb idag tidlig stod det plutselig en svart avensis på utsiden gitt...
Var ikke meninga den skulle komme før 22.12, men autolink hadde tydeligvis ledig plass på dette lasset!

Blir ikke store prosjektet det her, men blir en sånn standard oppgradering som jeg pleier å gjøre det.
Grill, takspoiler, senkesett, alufelger.

Her er den kjørt inn idag tidlig og står til tørk før den blir spyla av og sjekket for transportskader.
Bilde

Og da når endelig klokka ble 15.30 idag, så var det bare å gå til da.
Og resultatet ble sånn.
Bilde

Bilde

Bilde

Kommer vel til å se bedre ut når det blir tørre veier og 19" hjula kommer på, men bor en i detta landet her, så får man vel takle vinterhjul noen måneder!

Så da blir den stående da, blir ikke skilter før i januar.
Da er det tross alt en 2011 modell.
Registrerer jeg nå, 2 uker før, så er bilen faktisk ett helt år eldre enn om to uker, når den skal selges igjen. Så det blir camry littegrann til, men bilen er "ferdig" ihvertfall!
Sist redigert av Fred den 29 jun 2011 22:19, redigert 2 ganger totalt.
 #376146  av Fred
 
Ble det medium senkesettet fra tms, bilen ble ca 25mm lavere med en gang når det var montert, blir kanskje litt lavere når det får gått litt tid. Håper det ser bedre ut med 245-35-19....
Er 510 i den her ja, ikke brukt den spilleren noe særlig enda, men satt å klora litt på den igår, og det virker som den er ganske grei egentlig.
 #376147  av ErikG
 
Aha, hvordan blei høyden foran kontra bak? Min synes jeg blei veldig mye lavere bak enn foran, måtte justere en runde foran for at det skulle bli likt.
 #376148  av Fred
 
Ser lavere ut bak enn foran denne her også, venter ihvertfall til sommerhjula er på, før jeg eventuellt gjør noe med det. Får det gå seg til litt, så kanskje det jevner seg ut. Har ikke lyst til å justere den her, tenker på at den skal selges igjen også!
 #377079  av Fred
 
Da var det skilta da gitt.

Så skjer vel ikke stort mer her før det er på tide med sommerhjul.
Har egentlig ikke no mere planer enn det som er gjort nå.

Bilde

Bilde

Bilde
 #384430  av Fred
 
Lenge siden det har vært noe oppdatering her, men så har det ikke skjedd stort heller da!

Nå skjedde jo det at fordi jeg venta med å registrere til januar iår, så ikke bare er bilen min nå en 2011 modell, i tillegg har jeg 5 år/ 100.000 nybilgaranti.

Flotte greier!
Men...
Kjedelig uten noe forandring, og jeg er vel ikke den som pleier å være sist....
Var en tur innom langtidsvarselet tidlig i uka, og det så nogenlunde greit ut....

SÃ¥nn:
Bilde

Ble sånn. Helt plutselig a gitt!
Bilde

Bilen er bare jekka ned her, men er høy foran også etter at jeg hadde flytta den. Surt, men sånn er det.
245-35-19 hvis noen lurte.
Noen vil kanskje påstå det er tidlig, og jeg skal vel ikke være uenig i det. Men litt spenning i hverdagen er bare sundt!

Og det er ingen vits å kommentere takstativet, jeg veit det ser for jæ....g ut, men pusser opp kjøkken om dagen, og ikke somla meg til å montere hengerfeste enda. Så da blir det materialer på taket..
Men slapp av, stativet sitter ikke der veldig mye mer enn det må...
 #384432  av ErikG
 
Blir pent detta. Med en runde mindre på senkesettet foran sitter den perfekt ;)

Har kjørt med takstativ sjæl hele vintern. Har Prorack stativ så ser faktisk ganske bra ut synes jeg..

Hvordan er det med bremsepip på din??
 #384434  av inzane2012
 
er det der samme felgene som du hadde på aurisen??

ps, er det ikke jævlig stress å drive å bytte bil så ofte? taper vel seg en del i verdi etter 2 år... ser ut som har bytta annahvert år, kan vel ikke vere så veldig "lønnsomt" det vel?
 #384454  av Fred
 
Har ikke vært noe bremsepip på den her, men smurte opp alle klossene på nybilklargjøringa fordi jeg veit jo at det kan komme. Følga ikke noe TI, bare tok en god gammal bremseservice, sånn som jeg mener det skal gjøres, og det har vært stille så langt...

Når det gjelder det å bytte bil i hytt og gevær, så ser jeg den. Skjønner alle som mener det er råflott å kun kjøre nybil.

Har ikke noe å si for å forsvare det, men jeg kan forklare det!
Nå har det seg sånn at jeg jobber på toyota, så jeg får littegrann rabatter når jeg handler ny bil, ikke farlig mye pga no skatteregler ogsånn, men det er noen kroner.
Hvis man legger til "hobbyverdien" av det her, så koster det antagelig ikke farlig mye mer pr måned enn det en 15 år gammel supra gjør i måneden. Antagelig mye mindre.
Når jeg kjøper ny bil, så låner jeg hver eneste krone.
Og når jeg selger igjen så får jeg igjen akkurat det som er igjen på lånet, sånn at det kan slettes ved salg. Har ihvertfall vært sånn på de 3 siste.
På denne betaler jeg ca 4100.- pr måned, så det er de pengene jeg "taper" på bilen.
Det setter jeg rett og slett på hobbykontoen.
Men tenk på at jeg aldrig behøver å betale for no reparasjoner på denne, som ikke er selvforskyldt. Garanti.
Er ikke så dårlig butikk med nybil som mange kanskje tror.
Sett opp regnestykket med påkost, drivstoff, avdrag, så er det ikke sikkert man kommer så mye dårligere ut med å kjøpe seg noe nytt...
 #384455  av Fred
 
Og ja, er samme type felger som aurisen, bare at det var 18", dette er 19".
Kom over et felgutsalg ifjord høst, var et restlager som skulle tømmes.
Fikk tilbud på felger og dekk til rett under 6000.-, så "måtte" bare kjøpe.
Det ble handlet før jeg hadde noen bil å sette de på egentlig...
 #384457  av Fred
 
Erik; har du din enda eller?
Hvis det blir noe treff utover sommeren i nærheten, så kunne det vært artig å parkert "black & white" en eller annen plass.
 #384465  av ErikG
 
Fred skrev:Erik; har du din enda eller?
Hvis det blir noe treff utover sommeren i nærheten, så kunne det vært artig å parkert "black & white" en eller annen plass.
Har min enda ja. Han som kjøpte den fikk ikke lån så da gadd jeg ikke selge. Blir heller litt oppgraderinger utover sommern. Hadde vært gøy med et treff ja, black and white parking!