TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Registerreim bytte pÃ¥ IS200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #376311  av Baba
 
Hei, ringte å sjekket registerreim bytte på Toyota idag. De tar Ca. 8000 kr får jobben og deler. Synes det var dyrt, For 5 år siden betalte jeg 4500 kr og da byttet de alle reimer i tillegg. Hvor mye har folk betalt her på forumet...... Er det noen som har gjort det selv? Stemmer det at man må ta ut radiatoren for å komme til......
 #376315  av Mr_Storbrua
 
timesprisen har nok økt ganske så mye bare på de 5 åra, så er det vel en mulighet for at deler er blitt dyrer også?
 #376348  av harared
 
Er vel anbefalt og bytte vannpumpa også så har vel litt og si på prisen pluss timeprisen som nevnt.
Kan jo se her hvor mye jobb det er: http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... opic=53085
Hva kan skje hvis du ikke bytter på service: http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... 57335&st=0
Noen som vet hva som er riktig tidsinntervall/kilometerstand for bytte?
 #376430  av 2fast4u
 
harared skrev:Er vel anbefalt og bytte vannpumpa også så har vel litt og si på prisen pluss timeprisen som nevnt.
Kan jo se her hvor mye jobb det er: http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... opic=53085
Hva kan skje hvis du ikke bytter på service: http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... 57335&st=0
Noen som vet hva som er riktig tidsinntervall/kilometerstand for bytte?

Mener at det står i boka 150.000 eller 7 år, men kan vel skiftes tidligere første gangen for å slippe evntuelle skader som vist i denne andre linken du har lagt ut her.
Lekasje fra vannpumpe er kjent på disse, men det som er mer alvorlig er at strammehjulet har en skjevhet orginalt som gjør at reima blir oppspist slik som vist på bildene.
Bytt vannpumpe, strammer og løpehjul samtidig som reim så kjører man trygt.

:wink:
 #376629  av jensien
 
Byttet på min.Trenger ikke ta ut radiatoren.enkleste bilen jeg har byttet regreim på noen gang og jeg har byttet noen kan du si:)
Min var kjørt 100000 og holdt på å ryke.Stramme hjul var slitt og derfor tok reima i deksel.Absolutt nødvendig å sjekke dersom du ikke er sikker hvordan det står til.Jensi
 #376766  av runeme
 
Hei,
Skal skifte regreim, vannpumpe, skiver og klosser bak. Fikk tilbud på under 10.000,- hos den lokale Toyota forhandleren her - alt inklusive.
 #376816  av QuiNlan
 
Fikk min reg.reim byttet med alt inklusiv på Mekonomen i Stavanger. Dette kostet mellom 5500 og 6500 ett sted, husker ikke helt.
 #378539  av robinf
 
byttet reim på min is200 i dag å den såg akkurat ut som den på linken lenger oppe her , hadde da 153712km på telleren og 10,5 år gammel å da var der og 2 tvergåande rifter i reg reima , så va berre flaks at min holdt :D kosta 4180kr for regreim kit , vannpumpe å 3stk multireimer . jobben gjorde ej sjøl :D
 #379034  av robinf
 
tok ut radiator ja.. er fort gjort, så har man god plass til luftverktøy :D
 #386477  av larsr
 
skal kjøpe meg lexus is200 jeg også nå, ser dere snakker om at regreima skal byttes på 150k. vil det si at det er FØRSTE bytte? eller skal den byttes på 80-90k også?

den jeg skal kjøpe ble det byttet på 90k, men nå har den gått 158k. så jeg veit ikke om jeg tørr å kjøre den hjem (fra bergen= 7timer) :p

mvh lars (veit det er gammel tråd ja)
 #388918  av robinf
 
skal ikke vere nåke problem det å kjøre den strekka der. min hadde første bytte på 153000km å det var bare tilfeldi at jeg oppdaget det før den havarerte , å er den bytta på 90000 så ser jeg ingen problemer med det vertfall om løpehjul å strammer er bytta . men det er fort gjort å skru av dekselet på reima å se på tilstanden så ser du fort om reima ser bra ut eller ikke :D
 #392970  av harared
 
Bumper denne da jeg har vært og hørt på pris på bytte av reima hos Toyota.
De kunne fortelle meg at dette ville koste meg 13304,- høvdinger...
Er det mulig? De tar 1500,- i timen noe som er sykt.
Tror det blir og sjekke videre på priser eventuelt gjøre det selv hvis jeg gidder.
 #392978  av pekle
 
Jøss, det var ganske bratt. Ser på fakturaen min fra 2007 at det var 3975+mva (deler+arbeid på Storo, 950 kr/t)
 #393007  av galx
 
Jeg har nettopp bestilt delene selv fra England. 1.400,- inkl frakt. Helt kit med alt av deler, hjul, reim osv.. Originale Toyota-deler selvfølgelig. Fikk vannpumpa sjekket på verksted før jeg bestilte delene, og det var lurt - for det var ingen ting i veien med den som allerede var der. Slike små ting gjør det straks billigere å bytte det ut på et verksted :)

Over 13 lapper høres ut som en dårlig deal..