TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 Gti 1990

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #392939  av Skarholm
 
hmsilset skrev:Så veldig bra ut mr2n din :) Meget pent interiør også!
Jo takk takk. Har du lagt ut bildene fra treffet?
 #392974  av ArildM
 
Må vel bare inrømme at resulatet ble mye bedre enn jeg trodde da dere satte i gang i starten. Gratulerer med knallfin Mr2 :D
 #393019  av Skarholm
 
ArildM skrev:Må vel bare inrømme at resulatet ble mye bedre enn jeg trodde da dere satte i gang i starten. Gratulerer med knallfin Mr2 :D
Tusen takk for det :D Tror nok det er flere som tenker som deg.. Da vi lå ut bildene av stylingkitet vi skulle ha, så så det mye voldsommere ut enn det ble når vi først fikk det på bilen. Det har nok litt med at bilen på bildet var grønn/kamelionfarget, for det ser ikke så voldsomt ut på vår bil. Sikkert fordi at svartfargen "demper" det litt. Men nok en gang tusen takk! Vi er veldig fornøyd med bilen vår nå :)
 #393056  av SupraJensen
 
Må få si at fargevalget deres er PERFEKT!!! ingenting er som SVART OG RØDT flettet isammen :D likte spesielt TRD detaljen på setene og de røde stripene over biln ;) veldig gjennomført bygge :D
en liten ting, dere kan jo bytte instrumentbelysningen til rød?
LSC, lager dem interiør til alle typer biler? Tenker på Carina E GTi :P
 #393088  av Skarholm
 
SupraJensen skrev:Må få si at fargevalget deres er PERFEKT!!! ingenting er som SVART OG RØDT flettet isammen :D likte spesielt TRD detaljen på setene og de røde stripene over biln ;) veldig gjennomført bygge :D
en liten ting, dere kan jo bytte instrumentbelysningen til rød?
LSC, lager dem interiør til alle typer biler? Tenker på Carina E GTi :P
Takk for det du. Vi har planer om å bytte instrument belysningen. Men takk for tipset. lsc lager bare til mr 2 og et par biler til. men du kan jo høre med leatherseats.com
 #393180  av magnesmurf
 
Da klarte jeg endelig å finne frem til tråden deres :wink:
Skal bli spennende å følge med videre på denne bilen. :)
 #393181  av Skarholm
 
magnesmurf skrev:Da klarte jeg endelig å finne frem til tråden deres :wink:
Skal bli spennende å følge med videre på denne bilen. :)
Hehe. No handler det meste om å få den strøken og fin. Er alltid noe som må ordnes på!!
 #393184  av magnesmurf
 
Problemet ligger vel i at det alltid er noe som kan forbedres ja. Er det som pleier å koste :P
 #397901  av Skarholm
 
Da skjedde det eg håpte ikke skulle skje, bremsene forran har hylt litt i det siste, så meg og min svoger bestemte oss for å finne ut hva det var, så vi demonterte bremsene og fant ut at de bremste litt ujevnt på klossene, muligens fordi klossene ikke stod skikkelig på. Men vi monterte de igjen for en ny prøve tur. Da vi var komt 2 min. fra huset skulle jeg bremse litt hardt og da falt bremsene ifra hverandre, så da må vi ha nye bremser. Så det vi lurer på er, siden vi har tenkt å få i den en turbo maskin etterhvert. om vi bare skal hive på den turbo bremser nå? og hva det er som må byttes? Tar i mot alle tips med TAKK.
 #397911  av john_e
 
Bremsene på Gti og turbo er like innenfor revisjonene, men en oppgradering vil jo være å bytte til 92+ bremser :)

Få på slissa skiver og ebc klosser i samme slengen, så skal det visst bremse ganske godt ;)
 #397913  av Skarholm
 
Det var det jeg mente, men vi har en 90 mod så det var vell i 92 de nye bremsene kom, der det var likte på turbo og na. men vet noen om det er bare calipper klosser og skiver som må skiftes. noen som vet hvor det kan kjøpes? Finnes det noen pakker rundt om??
 #397935  av ad92
 
Twosrus.com :)

Har alt av bremse deler, både orginal og litt råere saker.. ville gått for bedre klosser og noen slissede skiver. De har også kalipere for 90 mod og 92+ mod, ganske billig også :)

Om du er i tvil sender du bare mail til de å sier at du skal ha 92+ bremser så fikser han til deg :) svarer fort..

De selger også mye annet som er greit å kjøpe i samme slengen.. vill anbefale twosrus hvertfall :)

Var å forhørte meg om pris på toyota for nye bremser fremme, 9500,- u/montering :lol:
 #398152  av magnesmurf
 
Ville også satset på twosrus, da det er et seriøst firma.
Oppgraderer du til større bremser må du huske at du også må bytte ut hovedsylinder for å få utbytte av dette.
Årsaken er så enkel som at hvis du dobler annleggsflaten til bremsene og beholder samme trykk i den hydrauliske delen vil du få dårligere bremseeffekt. enkelt forklart med fysikkens lover er at en dobbel annleggsflate bare gi en fjerdedels trykk av hva det tidligere var.
Du trenger derfor et høyere trykk i bremsesystemet for å få utbytte av større bremseflate. Ergo må du også ha en hovedsylinder som gir deg det trykket du trenger, hvis du ikke vil trykke fire ganger så hardt på bremsepedalen for å få samme bremsefunksjon som tidligere..

Mitt beste råd til deg vil være å kun bytte til 92+ kaliper, da den hvertfall har to stempler istden for et. I tilegg kjøper du noen gode skiver og klosser, feks ebc yellowstuff klosser og slissede eller drillede skiver.
Etter å selv ha kjørt med dette på banekjøring kan jeg bekrefte at du da har bremser i massevis. Du trenger ikke mer enn det med mindre du har planer om turbomotor med 300+hk :wink:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11