TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 Gti 1990

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #398324  av Skarholm
 
er det bare 1. stempel forran på vanlig gti rev 1?? noen som har noen bilder av forskjell på før 92 og etter 92 caliper?
Sist redigert av Skarholm den 07 sep 2011 12:02, redigert 1 gang totalt.
 #398325  av McLarren
 
Skarholm skrev:er det bare 1. stempel forran på vanlig gti??
Mener det er to stempel, er det på Mr292 sin orginalt, og det er en GTi.
 #398327  av Skarholm
 
McLarren skrev:
Skarholm skrev:er det bare 1. stempel forran på vanlig gti??
Mener det er to stempel, er det på Mr292 sin orginalt, og det er en GTi.
Ja for jeg har nemlig 2 stemplet på min, jeg vet liksom ikke helt hva jeg leter etter lengre:?
 #398348  av magnesmurf
 
Vet hvertfall at 92+ modellene ikke får på 14" felger, så kaliper og skiver må være noe større enn på tidligere modeller.
Du har to stempler på samme side av caliper?
 #398349  av Skarholm
 
magnesmurf skrev:Vet hvertfall at 92+ modellene ikke får på 14" felger, så kaliper og skiver må være noe større enn på tidligere modeller.
Du har to stempler på samme side av caliper?
Jepp det har jeg.
 #398363  av magnesmurf
 
Mulig bilen har fått ettermontert 92+ calipere allerede da...
Mål diameter på skivene og sammenlikn de med oppgitte skivemål for 90-91 og 92+ bremser :wink:
Evt prøv å sett på orginale 14" felger hvis du har de.

Foresten bilde av 92+ caliper på bilen min:
Vedlegg
bremser maskering.jpg
bremser maskering.jpg (155.79 kiB) Vist 2667 ganger
 #398375  av Skarholm
 
takk skal du ha magne, satser på at jeg klarer å bestille riktigt no da!! Er en del annet som er på gang no, har bestillt vienna skinn for mer omtrekking invendig, skal bestille ny håndbrekk wire, høyre hjulager fremme pluss simmering på girkassen, skal også skifte olje og fiilter!
Er det noen som har noen anbefalinger på hvilken gir olje jeg skal kjøpe??
 #398382  av magnesmurf
 
Olje du bør bruke hvis bilen kjøres hardt er definitivt castrol sin fullsyntetiske 10w/60.
Hvis du bare kjører normalt holder det med 5w/40, men ville fortsatt kjøpt castrol :wink:
 #398419  av Skarholm
 
Da var endelig caliperene i boks, gikk litt beserk på twosorus, kjøpte i tillegg gir overførings foringer. pluss en del små stesjh. har i tillegg vert å bestilt et par meter med vienna skinn. som vi skal trekke om innvendig. Det som gjenstår er å finne den beste plassen å kjøpe ebc skiver og klosser. Bør vi velge redstuff eller yellowstuff??
 #398427  av magnesmurf
 
Yellowstuff er beregnet for hardere kjøring. Hva du trenger er opp til deg. Kjører du ikke på bane er vel yellowstuff ikke nødvendig..
Jeg kjøpte klosser på ebay.
Hvis du vil kjøpe fra norsk firma er vel realcar de som er "tryggest" å handle fra.

KJøpte du overføringsforinger i metall? KJøpte du også de som fester selve skiftemekanismen?
Bytter du begge sett med foringer får du en helt annen girkasse :wink:
Mener å huske du fikk prøve min på treffet?
 #398437  av Skarholm
 
magnesmurf skrev:Yellowstuff er beregnet for hardere kjøring. Hva du trenger er opp til deg. Kjører du ikke på bane er vel yellowstuff ikke nødvendig..
Jeg kjøpte klosser på ebay.
Hvis du vil kjøpe fra norsk firma er vel realcar de som er "tryggest" å handle fra.

KJøpte du overføringsforinger i metall? KJøpte du også de som fester selve skiftemekanismen?
Bytter du begge sett med foringer får du en helt annen girkasse :wink:
Mener å huske du fikk prøve min på treffet?
Ja vi kjøpte de i metall. Og det er fra deg jeg har tatt tipset etter at jeg fikk prøve din.
 #406233  av Skarholm
 
Da er det vel på tide med en oppdatering siden vi ikke har fått oppdatert siden vi kjøpt oss hus og fått en ny hund i hus. Har vert gjort en god del små ting, har som sagt byttet bremsene forran, jeg endte til slutt på ebc skiver og klosser, alt fra 93+ som det viste seg at det stod på fra før, det ble også skiftet kalipere(kommer bilder av det senere. har fikset stereo anlegget fått laget skikkelig sub kasse og lagt forsterkeren fram. har hatt hatt bilen på eu godkjenning med 0 feil og mangler. har også trekt store deler av interiøret i alcantara/sued :o
Vedlegg
forsterkeren i mr2en
forsterkeren i mr2en
forsterker mr2.JPG (252.83 kiB) Vist 2603 ganger
mr2 i nye garasjen.JPG
mr2 i nye garasjen.JPG (377.6 kiB) Vist 2603 ganger
 #406235  av magnesmurf
 
Spent på bilder av interiøret :wink:
 #406237  av Skarholm
 
[quote="magnesmurf"]Spent på bilder av interiøret :win
Det kommer det også må bare trekke den siste a stolpen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11