Side 1 av 1
Nøkking...tennings- eller følerproblem?
Legg innLagt inn:30 mai 2004 23:25
av mk1 black limited
Skyllet av bilen her om dagen, og klarte å få litt vann nedi ved pluggene. Ikke første gangen, så jeg skjønte hva det var når bilen bar gikk på 3 sylindre etterpå...;-D Men: Etter jeg fikk tørker opp vannet gikk bilen nesten som normalt igjen, men det virker som den nøkker litt, altså drar bittelitt ujevnt. Det er ikke merkbart på høye turtall, bilen går som ei kule, men rolig kjøring på 2000 rpm er altså ørlite grann nøkkete.
Tenkte jeg skulle bytte pluggene først, men jeg er ikke helt sikker på at dette er årsaken... Noen med en bedre ide?
Legg innLagt inn:30 mai 2004 23:49
av Phantom3D
Husker jeg gjorde det samme, motorvask så gikk den ikke så bra. Jeg tørket opp alt synlig vann. Men alikevel gikk den nappete og ujevnt på tunggang. Da kjørte jeg motoren ordentlig avrm, tok av plugghettene og lot det fordampe litt. kjørte vidre og gjorde det en gang til.. så fungerte alt som det skulle. Er det ikke dette, vet ikke jeg
Legg innLagt inn:30 mai 2004 23:52
av hmsilset
Tror det bør blåses reint jeg.Sierraen jeg hadde før jul
måtte jeg blåse skikkelig tørr for at den skulle gå normalt
Legg innLagt inn:31 mai 2004 00:11
av mk1 black limited
Har latt bilen stå med pluggledningene ute mens motoren var varm, det hjalp ingenting. Har som sagt hatt dette før (med vann i pluggene) men bilen har ikke oppført seg slik den gjør nå. Merkelige greier.
Legg innLagt inn:31 mai 2004 01:45
av bose
kanskje pluggene ikke er helt tørre?

Legg innLagt inn:31 mai 2004 11:07
av Phantom3D
Jeg trodde mine var helt tørre flere ganger. Husker jeg kjørte masse.. vanskelig å ta bakkestart emd bilen, hadde rett ogslett ikke nok power. kjørte nordstrand - ski - strømmen (Lang rute på noe over en time tenker jeg) først etter det var alt blitt tørt. Hadde blåst og tørket før det igjen!
Edit:
Pass også på at alle plugghettene sitter skikkelig. kanskje dunke dem svakt på plass..
Legg innLagt inn:31 mai 2004 23:15
av chris
Phantom3D skrev:Husker jeg gjorde det samme, motorvask så gikk den ikke så bra. Jeg tørket opp alt synlig vann. Men alikevel gikk den nappete og ujevnt på tunggang. Da kjørte jeg motoren ordentlig avrm, tok av plugghettene og lot det fordampe litt. kjørte vidre og gjorde det en gang til.. så fungerte alt som det skulle. Er det ikke dette, vet ikke jeg
samme skjedde til meg
Legg innLagt inn:01 jun 2004 21:51
av mk1 black limited
Skal sjekke mer på torsdag, kanskje det har tørket opp til da.
Ingen som har noen god forklaring på hvorfor hjulboltene på originalfelgene mine løsner hele tiden?
Legg innLagt inn:02 jun 2004 09:25
av Phantom3D
Dårlige gjenger? Dårlige bolter? Er vel ikke særlig mye mer det kan være.. Det skal visst være et visst press på boltene.. mener det var 12kg press på hver bolt når det gjelder BMW M5.. faktisk mindre en jeg trodde. kan være Boltene slipper opp litt for å "puste" hehe
Legg innLagt inn:02 jun 2004 10:22
av RumpShaker
mk1 black limited skrev:Ingen som har noen god forklaring på hvorfor hjulboltene på originalfelgene mine løsner hele tiden?
Muligens vibrasjoner i hjulene? Eller evt dårlige bolter som Phantom sier... Jeg balanserer alle hjul før hver sesong, så jeg har aldri hatt det problemet.
Legg innLagt inn:02 jun 2004 13:52
av erling
mk1 black limited skrev:
Ingen som har noen god forklaring på hvorfor hjulboltene på originalfelgene mine løsner hele tiden?
Har du orginale muttre da? Høres ut som du har feil kon iforhold til felgen.
Legg innLagt inn:02 jun 2004 14:07
av spkstrp
erling skrev:mk1 black limited skrev:
Ingen som har noen god forklaring på hvorfor hjulboltene på originalfelgene mine løsner hele tiden?
Har du orginale muttre da? Høres ut som du har feil kon iforhold til felgen.
Godt spørsmål

jeg har andre muttere til 15" enn til original felgene..
Legg innLagt inn:02 jun 2004 14:17
av erling
Hvis man kjører med feil kon, har de lett for å løsne, og/eller rett og slett bli varme.
Legg innLagt inn:02 jun 2004 21:50
av mk1 black limited
Originale muttre til original felg...

Skjønner ikke bæra.
