TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp med IS

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #379417  av Drafter
 
Tiden har da kommet for å kjøpe "Ny" bil.. ganskje snart!

Hva er deres personlige erfaringer med lexus is200.hva er typiske feil?
Og åssen er det å skru på? pris på deler osv..

Ligger veldig mange "overprisa! IS'er på båe finn og autodb spør du meg..
Ca hva er den verdt egentlig?

Fant en 2002 mod. IS Sport med manuell, som har gått 115,00km!
Andre eksempler til samme pris som har gått det dobbelte nesten........

Sliter folk med oljeforbruk, lekkasjer og slikt på disse bilene sånn som på eks celica og mr2?
 #379429  av pekle
 
Einig i at det er enkelte optimistiske prisar der ute ja.

Har ikkje skrudd sjølv, så skal ikkje seie så mykje om det det, men i grunnen er det vel ein ganske enkelt oppbygd bil, så hokus pokus er det vel neppe.

Min -02 automat har gått 130.000, fins ikkje oljeforbruk eller lekkasjer i det heile. Har ikkje hørt at dette skal vere noko problem. Gjengangarproblemet er vel dogg i lyktene. Har bytta bremseskiver eit par gonger pga rust - men det har vel meir med salthelvete enn generell kvalitet å gjere. Ingen rust ellers.

Eg skal bytte i løpet av året, og dei forhandlarane eg har vore hos har sagt innbyttepris på ca. 120 ved kjøp av ny bil. Da går den vel ut igjen på 150-160 kanskje? Så i det intervallet bør det vere mogleg å finne noko.
 #379431  av mr2storbrua
 
Drafter skrev:Sliter folk med oljeforbruk, lekkasjer og slikt på disse bilene sånn som på eks celica og mr2?
Grunnen til at celica og mr2 sliter med oljeforbruk er vel i hovedsak pga de er sportsbiler. Da blir de gjerne kjørt på høyt turtall, ofte før motoren når driftstemperatur. En bil som lexus kjøres oftest av litt mer "voksne" folk, vil ikke si at lexus er en typisk ungdomsbil hvertfall. Dermed blir det mindre slitasje på motoren. Hvilke motor er det i IS200 forresten?
 #379432  av Geir
 
Jeg solgte min IS200 for 155.000 kr med 165000 km på telleren. Det var i 2008.

Nå skal jeg i løpet av de neste månedene legge ut 220-en for salg, og den kommer jeg til å legge ut for under 300.000 kr. Jeg registrerer at det er en del IS200-er som er noe overpriset der ute, så det er ikke noe i veien for å prute litt hos enkelte, tror jeg...Registrerer at det er litt overprisingssyndrom blant premium mellomklassebiler generelt, egentlig.

Jeg slet ikke med noe som helst med min IS200. Det er svært driftssikre biler, og andre generasjons IS har tatt over stafettpinnen. IS-en er en av de tryggeste bruktbilkjøpene du kan gjøre etter min mening. Men som med alt annet, så er det lurt å finne noe med full servicehistorikk.

Servicekostnader og deler er som på en Avensis. Typiske feil er, som tidligere nevnt, dogg i frontlykter. I tillegg er det verdt å merke seg at en liten "klunkelyd" ved giring er helt vanlig på denne bilen, spesielt i lave hastigheter ved giring fra 1 til 2. gir.
Sist redigert av Geir den 27 jan 2011 22:16, redigert 1 gang totalt.
 #379434  av BrennaRacing
 
Har hørt at deler og serivce skal ligge litt over prisen til Toyotadeler.

Hadde hovedservice på 220d min på Toyota for litt siden. 30 000 km service. Den kostet rett over 7000. Til sammenligning så hørte jeg at en helt vanlig service på en Volvo s40 ligger på rundt 6000. Så syns ikke Lexusen ble så dyr.

Skal du legge ut din for under 300 Geir?? Etter det jeg har sett så er det bare en bil på finn som ligger til under 300 (hvis man ser bort i fra de som har gått over 200 000km). Syns du burde heve prisen litt så ikke prisen på 220 detter alt for langt ned. For da må jeg selge snart også :shock: :lol:
Sist redigert av BrennaRacing den 27 jan 2011 22:18, redigert 1 gang totalt.
 #379435  av Geir
 
endret
Sist redigert av Geir den 05 feb 2011 22:11, redigert 1 gang totalt.
 #379444  av Drafter
 
Geir skrev:Jeg solgte min IS200 for 155.000 kr med 165000 km på telleren. Det var i 2008.

Nå skal jeg i løpet av de neste månedene legge ut 220-en for salg, og den kommer jeg til å legge ut for under 300.000 kr. Jeg registrerer at det er en del IS200-er som er noe overpriset der ute, så det er ikke noe i veien for å prute litt hos enkelte, tror jeg...Registrerer at det er litt overprisingssyndrom blant premium mellomklassebiler generelt, egentlig.

Jeg slet ikke med noe som helst med min IS200. Det er svært driftssikre biler, og andre generasjons IS har tatt over stafettpinnen. IS-en er en av de tryggeste bruktbilkjøpene du kan gjøre etter min mening. Men som med alt annet, så er det lurt å finne noe med full servicehistorikk.

Servicekostnader og deler er som på en Avensis. Typiske feil er, som tidligere nevnt, dogg i frontlykter. I tillegg er det verdt å merke seg at en liten "klunkelyd" ved giring er helt vanlig på denne bilen, spesielt i lave hastigheter ved giring fra 1 til 2. gir.
hvor mange generasjoner da? og er det 2 generasjon dere mener er "best" ?:)
2002 modell er i så fall gen..?

takker for kjappe svar, blir vel IS så fort jeg får solgt bilen :wink:
 #379447  av Drafter
 
edit: håper det er mulig å skru av traction, anti skrens, anti .. og alt det der ? :lol:
 #379450  av Geir
 
1. gen er 1999-2004(1998-2005).
2. gen er 2006 -->

Det går an å skru av antispinn på begge, men på 2.gen må du kjøre en combo med pedaler og håndbrekk for å få det til skikkelig. Det er jo rene spillkonsollen :mrgreen:
 #379459  av harared
 
mr2storbrua skrev:Hvilke motor er det i IS200 forresten?
¨
1G-FE
 #379478  av lexusmann
 
harared skrev:
mr2storbrua skrev:Hvilke motor er det i IS200 forresten?
¨
1G-FE
Dette er en 2 liter rekkesekser, mens i 2 gen står det en 2,5 liter bensin V6'er...motorkode på den kommer jeg ikke på i farten...men dette ble muligens litt OT....
 #380533  av kenneth1987
 
Hei, jeg kjøpte nettopp den is200`n du hadde sett på til 155.000 som har gått 115000 km

Skal hente den den 18/2 i Skjode, ved ålesund og gleder meg som en unge :)

Snakket med en kompis av meg som jobber på Toyota Jessheim, han har kjørt og skrudd masse på dissa bila og sier at de er veldig bra!

Eneste han kunne nevne var noe med dårlige bærekuler foran (dette er jo slitedeler da)

Dersom du skal ``sladde`` litt osv , hadde jeg absolutt sett etter manuelt gir ( eneste som er brukbart spør du meg :p )

Vurderer å lage prosjekt bil ut av dette, men skal ha den litt først og vurdere det :) kommer vel noen linker og sånt etter hvert :)
 #383082  av harared
 
Ja det er forskjell.
IS300 (JCE10) har 3 liters 2JZ-GE motorn. Mest solgt i USA, men også i europa.
Er forskjellige fangere på de fra USA, ellers mye det samme.
Hvis du søker både her og på forskjellige lexus forum finner du mye info.
 #386263  av Drafter
 
Hva er ca pris for vanlige slitedeler til lexus?
Bremseskiver, klosser osv?
Hva koster abs sensorer, coil (er vel sånn enkelt per syl?), dynamo og slikt?

Er det dyrt?
FÃ¥r vel det meste igjennom toyota og?