TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • AE86 med V8 1UZ-FE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #400452  av h2k
 
Når det gjelder å få plass til bremseforsterker så har jeg muligens en løsning, den originale bremsekraftforsterkeren har for stor diameter i motorrommet og vil ta i høyre motorbank på V8'ern. Så jeg har funnet en brakett til mitsubishi evoer, som etter det jeg har målt på min ae86 og fått av mål fra produsent er 80mm x 60mm.

Med en slik brakett: Bilde
http://www.obpltd.com/index.php?option= ... 8&Itemid=2

Med en slik enhet så kan jeg bruke brake cylinders fra pedalboxen jeg har kjøpt, bias bar og styring av bremsekraft frem/bak vil fungere som i en pedalboks. Bare at jeg beholder originale bremsepedaler inni bilen.

Så med mindre noen har en annen lur løsning f.eks vet av en mindre type bremseforsterker i "den og den bilen" er mindre/smalere men fremdeles passer så blir det nokk en slik.

Andre problemer jeg har er grenrør. På høyre side så har jeg rattstammen som kommer ned i veien, dermed passet ikke originalt grenrør dør. På venstre side så passet igrunn grenrøret men det var ødelagt og sagd i når jeg fikk motorn :\ Fant på div forum at 2uzfe motoren i Toyota Tundra har samme bolt\flens og fant utrolig billige grenrør på ebay til tundra: Bilde

Når jeg fikk det så passet det selvfølgelig ikke, på noen av sidene. Dette er pga grenrørene er så mye bredere at de treffer rammene på AE86 som er "noe" smalere enn en svær pickup.
Det som derimot passer er om jeg snur dem om å vinkler utblåset fremover. Men da må jeg ta vekk dynamoen fra original posisjon. Hadde jeg fått tak i en veldig tynn\smal\liten dynamo så hadde den faktisk fått plass på original posisjon. Annet alternativ er å snu den motsatt vei slik de står på amerkanske V8'ere. Uansett må jeg bygge masse braketter og jukse til slik at jeg får på reim mellom veiv og dynamo. Små irriterende ting, ingenting er bolt-on hær =) Det har kommet en lexus ls470 suv kollidert på den lokale skroten, denne bilen har 2uzfe motor og veldig snope små grenrør som vil passe perfekt i AE86. Kan hende jeg får plukka dem av for en betydelig sum når de skrur ut motorn for salg. Finner nemlig ikke brukte på ebay :o
Sist redigert av h2k den 01 nov 2011 23:17, redigert 1 gang totalt.
 #400465  av Holger
 
tøft 8)
 #400470  av Sven
 
Dette blir gromt.

Ikke umulig at jeg kan overta de du ikke får brukt.
Motorrommet mitt er vel noe større enn ditt vil jeg tro.
Skulle bodd litt nærmere så jeg kunne testet de etterhvert.
Men jeg skal måle litt når jeg kommer så langt, så kommer jeg tilbake til deg ang. dette.

Kepp up the good work 8)
 #400477  av Mr_Storbrua
 
Angående bremsekraftforsterker så har jo bmw sin egen løsning i e34 530 med v8. De har bremsekraftforsteren helt fremme, foran motoren. Bare ett langt stag fra pedalen og frem til BKF'n. En kompis som kopierte løsningen i sin e30 med 2jzgte.
 #400513  av Morten
 
Ikke lagt merke til dette før, men kp61 starlet har bremsekraft forsterker som er betydelig mindre i diameter enn ae86 (og ae86 hoved sylinderen bolter rett på som en bonus). Om du finner ut hva du har plass til kan jeg ta en kontrollmåling på størrelsen på min når jeg kommer meg hjem igjen... (til uka)
 #401494  av h2k
 
Morten skrev:Ikke lagt merke til dette før, men kp61 starlet har bremsekraft forsterker som er betydelig mindre i diameter enn ae86 (og ae86 hoved sylinderen bolter rett på som en bonus). Om du finner ut hva du har plass til kan jeg ta en kontrollmåling på størrelsen på min når jeg kommer meg hjem igjen... (til uka)
Dette hørtes jo veldig interessant ut, jeg har ikke nøyaktige mål men det var snakk om VELDIG lite klaring for å gå. Kansje 1-2cm mindre diameter så er man i mål.
 #401774  av arvid
 
Hvor bred er AE86'en mellom rammevangene? Kan hende de grenrørene hadde fått plass i en 240z, og da kan i såfall jeg kjøpe dem av deg....
Sist redigert av arvid den 12 nov 2011 19:09, redigert 1 gang totalt.
 #401785  av DanielJ
 
Vi vil se flere bilder!!! :D
 #401816  av Morten
 
h2k skrev:Dette hørtes jo veldig interessant ut, jeg har ikke nøyaktige mål men det var snakk om VELDIG lite klaring for å gå. Kansje 1-2cm mindre diameter så er man i mål.
Var utom verkstedet en tur i går og tok en (veldig) grov måling. Litt vanskeligere enn jeg trodde å gjøre nøyaktige målinger mens de er montert i bilene.... Uansett, grovmålingen (som ikke er 100% nøyaktig) gav ca 22-23cm diameter på AE86 og ca 16-17cm diameter på KP61. Med andre ord vil du vel oppnå ca3cm bedre klaring der det kniper med en slik.
 #405022  av h2k
 
Jeg vil ha ny garasje :( bilen står enda på plena og kjeder vettet av seg i -5c :(
 #405025  av Holger
 
uffda, vet hvordan det er! garasjen min er så langt ifra tett som du får det, så iskaldt inni der :(
 #408569  av Supra MKIII up north
 
Hei!

Bare lurte på hvordan du har lagt opp strøm-systemet i bilen din?

Har tenkt på å flytte batteriet mitt fra forran og til bagasjerommet. Hvordan må jeg da strekke opp ledningene slik at det bli gjort på en skikkelig måte? Ser at noen kjører egen kabel rett til dynamo, mens noen bare kjører EN kabel fra batteriet og frem til en "terminal" i motorrommet.. Noen som vet?