TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • AE86 med V8 1UZ-FE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #380093  av h2k
 
Fant en fyr på youtube som har satt inn en likedan motor i sin ae86:

http://www.youtube.com/user/ck1uzfeae86 ... qL2hyC5aSU

http://www.youtube.com/user/ck1uzfeae86 ... rIXVJbBRPg

Når jeg hadde min motor opp så så det ut som jeg måtte flytte radiatoren på andre siden av panserlås braketten. Men det går så fint så, ser jo også han har fin plass til batterikassen sin i front, dvs turboen skal fint få plass.
 #380120  av Lørnings
 
Hvis du skulle finne på å prøve noe annet enn overlading, så ville jeg satsa på ITB'er! 1UZ med 8 ITB'er..*Sikle* Ligger noen filmer på youtube..råere lyd skal man lete lenge etter!! :twisted:
 #380128  av ArildM
 
Agreed. Innsugslyden du får med ITB er uslåelig!
 #380145  av h2k
 
Den første linken var motor uten eksos, bare headers derfor så syk lyd.

hehe ja ITB'er hadde vært fett, fant noen på ebay men de koster jo sikkert mer enn de smaker effektmessig. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-ITB- ... 2759wt_939

Også vil jeg tro det er sinnsykt vanskelig å lage ett godt sugemap selv med en bra map sensor. Men lyden på slike er helt king kong.
 #380308  av h2k
 
David skrev:jeg veit ikke hvor mye effekt du har planlagt med turbo men du henter lett 400suge hk med kun itb's og kammer..
Nja tror det er litt optimistisk, på amerikanske forum får de ikke mer enn 30-40hk på en god dag med ITB. Kammer kan jo også gi endel men ikke 150 hester.

Her er dyno printout fra en med 1UZFE og automatkasse målt på hub's:
Bilde

Bellhouseadapter og ettpar til pakker er ankommet men jeg er på jobbreise i singapore så blir enda en 7-8dager til jeg får begynne å lage motorfester å virkelig sett ann plassen jeg har til grenrør, med eller uten turbo. Selv om jeg har kjøpt inn turbo allerede så ble jeg litt keen på å sugetrimme litt av alle de ITB videoene på youtube :p
 #380317  av inzane2012
 
syns nesten det er litt synd å "voldta" en klassiker som dette på denne måte, om du forstår meg rett her :)

for all del, ett rått prosjekt som jeg kunne tenkt meg å såtte på en runde med når den var ferdig, men innerst inne syns jeg heller sånne biler skulle vert såtte tilbake i mint-condition, kanskje litt oppsprita :)
 #380319  av Mr_Storbrua
 
Syns det er tøft at noen tør å gjøre sånt jeg.. At ikke alle kun skal ha de originale.. Får håpe den blir å se endel i drifting, å kanskje spesielt gatebil :)

Er mange nok som restaurer disse bilene, til "mint condition".. Så gjør ikke noe at noen tar steget å lager en råtass av en bil..
 #380409  av h2k
 
inzane2012 skrev:syns nesten det er litt synd å "voldta" en klassiker som dette på denne måte, om du forstår meg rett her :)

for all del, ett rått prosjekt som jeg kunne tenkt meg å såtte på en runde med når den var ferdig, men innerst inne syns jeg heller sånne biler skulle vert såtte tilbake i mint-condition, kanskje litt oppsprita :)
hehe ja skjønner hva du mener, men nå er nå alt vogna allerede ferdig voldtatt og penetrert. nå er det bare snakk om å sette den tilbake til kjørbar stand og restaurere litt ære til en overkommelig pris og øke morroa. bedre det enn at den står å ruster ned under en snøhaug uten at noen bryr seg om den? har holdt på endel med nissan sine turbomotorer; skyline-sekser og rb20det fra 200sx men har lenge hatt lyst til å ta steget over til v8'er. så dette var ett morsomt prosjekt å komme over å overta :)
 #380414  av Sven
 
RÃ¥tt prosjekt :twisted:
Liker 1U-ZFE'en selv.
Men syns du skal kjøre ITB's, bare lyden er jo verdt prisen :D
 #380415  av ArildM
 
Vil bra pressisere at 4AGE veier 123Kg i følge Toyota sine papirer, så du får en del økt vekt foran :)
 #380420  av arvid
 
Glimrende prosjekt. Jeg tenkte også å prøve de OBX ITB'ene til min uz. Holder på å sette uz i en 240z, og tenker å satse på itb, grenrør, porting og kammer.
 #380426  av inzane2012
 
h2k skrev:
inzane2012 skrev:syns nesten det er litt synd å "voldta" en klassiker som dette på denne måte, om du forstår meg rett her :)

for all del, ett rått prosjekt som jeg kunne tenkt meg å såtte på en runde med når den var ferdig, men innerst inne syns jeg heller sånne biler skulle vert såtte tilbake i mint-condition, kanskje litt oppsprita :)
hehe ja skjønner hva du mener, men nå er nå alt vogna allerede ferdig voldtatt og penetrert. nå er det bare snakk om å sette den tilbake til kjørbar stand og restaurere litt ære til en overkommelig pris og øke morroa. bedre det enn at den står å ruster ned under en snøhaug uten at noen bryr seg om den? har holdt på endel med nissan sine turbomotorer; skyline-sekser og rb20det fra 200sx men har lenge hatt lyst til å ta steget over til v8'er. så dette var ett morsomt prosjekt å komme over å overta :)
joda, så sant så sant, er mye bedre det du gjør med den enn at den står å ruster ned under en snøhaug og ingen som bryr seg om den :)
 #381432  av h2k
 
Har rydd inn med deler mens jeg har vært på jobbreise, hadde en kjapp kveld igår med litt skruing :)

Bilde

Gamle og nye seter, er litt bredere over stjertn som trengs. er jo ikke akkurt en liten japaner :p

Bilde

Tilpasset passasjersetet og festet brakettene. Gikk overaskende lett å flytte over fra originalsetet.
Bilde

HÃ¥rfin klaring :p
Bilde

FÃ¥tt bellhouseadapter til W58 kassa, perfekt passform :)
Bilde

Satt som ett skudd på kassa
Bilde

Fått litt deler, ny clutch med sintered steel lamell. De glemte derimot å sende meg svinghjulet *sende sinnamail*
Bilde

Fikk 32cm drifteratt med sentermarkering, så slipper man å sette på tape.
Bilde

TRD kule, jævla vikig.
Bilde

Komplett polyeurethan foringssett for hele understellet, finn frem pressa! :)
Bilde

Nytt gasspjeld uten den sabla anti-skid funksjonen med sperrespjeld som mange sc400 har.
Bilde

Det var vel alt jeg rakk å gjøre igår, men nå som girkassa kan skrus på blokka så blir det bygging av motorfester så fort som jeg får litt hjelp av en kompis. Ikke alt som lar seg gjøre alene :)