TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Soarer- powerdrift

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #381023  av 1JZ-GTE
 
Soarer 1jz-gte skal da modifiseres og bli til drifting bil helst før sesongstart!
Ribbing, bur, bøttestoler, 4 punkt, stivere understell, mer rattutslag, elektronikk, noe høyere effekt... Det er da noen av planene jeg har lagt for å få til en brukbar sladdetralle helst før powerdriftsesongen starter:)

Trenger en god del deler som stoler og bur osv. Så sleng gjerne inn forslag på hvor det lønner seg å skaffe slikt, eller om noen har noe liggende i garasjen å støver ned.. dette blir første bane prosjektet jeg har som starter fra scratch.

Om noen har noen tips/råd til noe som helst, så er jeg mer enn takknemlig for det! Vet det er et par som har gjort ganske nøyaktig det samme med disse bilene:) Så hvis det er noe jeg bør gjøre/ styre unna for å få bilen klar for en sesong med mye trening, fyr løs!



Bilder osv kommer!
soarer front.jpg
soarer front.jpg (64.64 kiB) Vist 2088 ganger
Sist redigert av 1JZ-GTE den 15 feb 2011 01:01, redigert 5 ganger totalt.
 #381028  av mr2storbrua
 
Fredrik Øksnevad har nettopp lagt ut sin Soarer for salg, denne er allerede driftingoppsett på, og har de lisensene som kreves. Eneste som måtte gjøres (etter det jeg kan huske) var vel ny diff...
 #381029  av 1JZ-GTE
 
Jepp! fått det med meg;) Bestemte meg for å handle inn soarer fra Japan Auto i sommer! Så bilen er allerede i boks. Ellers takk for tipset!
 #381080  av 1JZ-GTE
 
Er i ferd med å bestille BRIDE zieg III stol fra England.. Noen som har en slik, eller vet hvordan den er? har lest litt om disse stolene og funnet ut at zieg III modellen er noe dypere enn de andre fra BRIDE, og at de putene man har under beina er høye.

Også ser de utrolig freshe ut:P

Om noen har forslag til andre stoler, så vil jeg høre dem!
zieg III low max.gif
zieg III low max.gif (84.18 kiB) Vist 2051 ganger
 #381084  av lasse
 
Det første du skal gjøre er å skru av de hjula og selge dem billig til meg før du ødelegger dem :mrgreen:
 #381089  av 1JZ-GTE
 
lasse skrev:Det første du skal gjøre er å skru av de hjula og selge dem billig til meg før du ødelegger dem :mrgreen:
hehe:P veit, de er dritt freshe! Har kjøpt litt div andre 18" sladdehjul;) er ikke så gira på å crunche dissa i noe..
 #381100  av 1JZ-GTE
 
Da var 4punkt fra DriftWorks i hus!
Vedlegg
orange-dw-harness1.jpg
orange-dw-harness1.jpg (38.38 kiB) Vist 2017 ganger
 #381177  av 1JZ-GTE
 
blir vanvittig morro å komme skikkelig igang til våren! har nok å holde på med tror jeg:P

Når det gjelder de felgene der.. de ser ut som BBS lm reps, men samtidig ikke når man samenligner dem. 19" bak og 18" foran, gjør at hele intrykket på bilen, spesielt sett fra siden, blir helt annerledes! er ikke noe emblem eller logo synlig på framsiden av dem, så usikker på hva det egentlig er:P
soarer felg.jpg
soarer felg.jpg (97.59 kiB) Vist 1938 ganger
 #381608  av 1JZ-GTE
 
Litt gira på det oppsettet:) "bare" å snu manifoilen som dem sier..
1jz tt.jpg
1jz tt.jpg (9.35 kiB) Vist 1862 ganger
 #382039  av 1JZ-GTE
 
fuelcut...

Over ca 4500Rpm virker det som om den slutter å få riktig mengde drivstoff.. så jeg tenkte sette inn noen større dyser og en bensintrykkreg, og håpe på at pumpa har litt å gå på! Har bestilt større pumpe og annen trykkreg fra SARD, men tenkte prøve med andre dyser og sånt først for å utelukke at det r noe annet.

den lada ca 1,0-1,1 bar så regner med at den bare trenger litt mer suppe;)
 #382041  av ErikG
 
Har du noe motorstyring på denne annet enn orginalt?
Linnerud er vel kjent som en bra mann på bur...

Blir mye biler i powerdrift denne sesongen, blir spennende å følge med.
 #382077  av Supramk3turbo
 
Er ikke sikkert du tenger noe mere suppe ennå, men den orginale ecuen vil jo gi en fuel cut med god margin, får du deg en bredbåndslamda og kobler inn en FCD på map sensoren, vil du nok kunne kjøre noe høyere trykk uten problemer, og uten å få fuelcut :)
 #382132  av 1JZ-GTE
 
ErikG skrev:Har du noe motorstyring på denne annet enn orginalt?
Linnerud er vel kjent som en bra mann på bur...

Blir mye biler i powerdrift denne sesongen, blir spennende å følge med.
Det sitter uorginal hjerne på den, ukjet merke..

Ja, denne sesongen tror jeg blir veldig underholdene!