TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Robins ombygging 3SGE til 3SGTE,Godkjent!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #389461  av rkarlsen
 
ArildM skrev:SÃ¥ fint ut det der gitt :lol:
Brukt rent vann i kjølesystemet over lengre tid eller?
Tror ikke du er så langt unna sannheten der gitt.
Måtte skylle ut all drit og møkk for så å bruke dremelen på det værste. holdt vel på i nesten 2 timer med å renske driten.

Men nå er motoren satt i stand og klar til å settes inn.
Så da får jeg bare prøve å få tak i det siste ene dokumentet så kan jeg sette den inn. :)
 #391093  av rkarlsen
 
Sliter litt med å få tak i de siste dokumentene.
Men er det noen her som vet om det blir litt enklere å bare bygge om den motoren som står i bilen til turbo?
Bare bruke girkasse osv på gammel motor og inn med ny innmat. Evnt bruke veiv fra 3S-GTE.
 #391160  av Wrang
 
rkarlsen skrev:Sliter litt med å få tak i de siste dokumentene.
Men er det noen her som vet om det blir litt enklere å bare bygge om den motoren som står i bilen til turbo?
Bare bruke girkasse osv på gammel motor og inn med ny innmat. Evnt bruke veiv fra 3S-GTE.
Eller bare drite i å godkjenne den :P
 #391389  av rkarlsen
 
kansje det. men skal høre med de om det blir enklere å bare godkjenne ombygging fra N/A til turbo uten å bytte motor. For da slepper jeg å bevise hvor motoren kommer fra, heller bruke deler fra den turbomotoren jeg har stående. Men skulle nok ha bytta råder og stempler med tanke på videre trimming også, drømmer om opp mot 400hk.

Har lyst til å få bilen mest mulig lovlig også. Onkel politi har stoppa meg ett par ganger pga utseende på bilen(satt på rough motorsport spoiler). skulle ikke ha noe å si men det var det han sa når jeg ble stoppa. :?
 #392348  av rkarlsen
 
jeg vet det, men han jeg snakket med på BT sa at dette må være et TüV godkjent sett hvis jeg skal sette på turbo.
Der det står hvor mye hk det blir osv.

Mangler et dokument fra importør som sier at motoren går under avgasskravene i 1990. Noe den gjør men har ingen som kan fikse dette for meg.

Derfor har prosjektet gått litt i stå. :?
Så hvis noen har noe de kan hjelpe meg med så sier jeg tusen takk.
 #392362  av rkarlsen
 
Men det som blir vanskelig er jo at BT krever et svar fra toyota om at den og den motoren går innenfor avgasskravene i det og det året.
Veit ikke om noen MR2 Turboer som er vraket jeg kan si at motoren er ifra(trenger da skiltnr)??
 #393540  av rkarlsen
 
Har nå blitt litt tregheter i prosjektet da jeg klarte å sette stanley kniven i hånda samt at pappa trengte en litt hjelp med prosjektet sitt så han kunne kjøre løp i helgen som var. Crosskart med 650ccm motor på ca 85 kh og 298kg. 0-100 på 3-3,5 sek.
Denne har vi bygd etter utgangspunkt fra en kart som var rammeskeiv(fant ut det etter en kveld med vinkelsliper når vi begynte med prosjektet). Så jeg har ikke fått gjort særlig mye med ombyggingen.
Men jeg har bestillt coilovere fra streetdesign med TÜV papirer. FK Highline coilovere til 4990.- Så det kribler litt for å få det så jeg kan sette det på. :D
Vedlegg
gromt?
gromt?
cimg2156.jpg (143.55 kiB) Vist 2283 ganger
 #399735  av Andrepedersen
 
rkarlsen skrev:Men det som blir vanskelig er jo at BT krever et svar fra toyota om at den og den motoren går innenfor avgasskravene i det og det året.
Veit ikke om noen MR2 Turboer som er vraket jeg kan si at motoren er ifra(trenger da skiltnr)??

Er vell flere godkjente mr2 tubo'er i landet, Går ikke an å snakke med noen av dem, å se hva som står i papira deres ?
Er latterlig at det skal være så mye styr for å få godkjent en helt 100% trafikksikker bil. Synes det er en skam i norsk lov akkurat dette her med både godkjenning av disse og når det gjelder supra mk4 og en rekke andre biler...
Er det så jævla mye tryggere og bedre å kjøre rundt i en dødsfelle av en volvo 240 ???

håper du fortsetter kampen mot bt, da vill du åpne opp muligheten for flere mr2 turboer (GODKJENTE) her i landet.
 #400341  av rkarlsen
 
Har ikke gitt opp nei.

Men det som er på bilde blir satsing på NM til neste år. :)
Skal bygges i vinter.

Prosjektet lever enda.

Fikk svar i dag. Jeg trenger avgasspapirer(målinger) på 1990 mod 3s-gte.

Hvis noen har avgassmålingene til 3S-GTE så sier jeg ikke neitakk til det.

Første prioritet er crosskarten.

Motoren står trygt og godt i garasjen enda.
 #400345  av 3rlend
 
da lurer jeg på om man kan bruke avgass papirene fra en godkjent ombygd gti ?
 #403118  av mr292
 
heisann, noe nytt i denne tråden?
følger ivrig med på dette da jeg selv har planer om å gjøre det samme til nyåret.

jeg har papirer som ble kjøpt av toyota for hele 2.000 kr som dokumenterer hvilke avgass/støy og andre krav min bil (91mod 3sge) besto da den ble importert.

er dette noe du har bruk for, eller trenger du slike papirer til en 3sgte?

kommer sikkert til å kontakte deg etterhvert som jeg skal begynne med det samme.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9