TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Robins ombygging 3SGE til 3SGTE,Godkjent!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #403156  av rkarlsen
 
mr292 skrev:heisann, noe nytt i denne tråden?
følger ivrig med på dette da jeg selv har planer om å gjøre det samme til nyåret.

jeg har papirer som ble kjøpt av toyota for hele 2.000 kr som dokumenterer hvilke avgass/støy og andre krav min bil (91mod 3sge) besto da den ble importert.

er dette noe du har bruk for, eller trenger du slike papirer til en 3sgte?

kommer sikkert til å kontakte deg etterhvert som jeg skal begynne med det samme.
Det som er problemet er at BT må se en bekreftelse fra fabrikant om at 3S-GTE motoren er i europa fra før. Har snakket med Toyota Norge, men de sier bare at de ikke har noe info på denne motoren også bare legger de på. Har skjedd meg to ganger nå.

Veit jo at det er flere MR2-er her til lands som er godkjent ombyggd. Har konfrontert BT med det også, men de sier at de må ha dokumentasjon på hver enkelt bil.

Men motoren står trygt og tørt så den drar nok ingen steder uten at jeg har klart å få den ombyggd.

Mangler jo bare å få BT til å skjønne at motoren faktisk er i en celica GT-4!!
 #403744  av rkarlsen
 
Fikk BEKREFTELSE fra BT i dag ang ombyggingen av MR2 en min til japan spec 3S-GTE motoren min!!!!

Har holdt på i snart ett år med dokumenter!

ENDELIG BLIR BILEN GODKJENT SOM TURBO!!!!!! :shock: :P
 #403747  av rkarlsen
 
mr292 skrev:FLOTT!, hvilke papirer var det som fikk de til å gå god for motoren?
trenger virkelig disse, motoren min skulle vært bytta på nyåret, og vil helst ha papirer i orden.
Tror nok du må beregne litt bedre tid på dokumentene. Jeg trodde selv det ikke skulle ta så lang tid. Men har nå fått betalt for alt jeg har gjort.

Det første du må gjøre er å søke til BT om ombygging av din bil.
der får du info om hva de krever.

Jeg har snakket med Toyota i Tyskland da de er mer behjelpelige enn Toyota Norge.
De svarte meg på om 3S-GTE ble importert til europa, som den da ble. DETTE TRENGER DU!!
BT trenger info fra hver og en, kan ikke bruke dokumenter fra andre som har fått det godkjent før.
Prøvde dette selv, Ikke bra. :shock:

Men mesteparten står i svaret på søknaden. Kansje jeg har funnet litt for mye og brukt litt mye tid men hvis du er heldig, kansje du har alle papirer i juni. :)

Men hvis det er noe så kan du bare sende meg en PM. Sitter ved PC på jobb så er tilgjengelig når jeg er der. Står mesteparten på hue i garasjen når jeg er hjemme.

Litt mange prosjekter. :shock:
 #403751  av rkarlsen
 
lasse skrev:Gratulerer!!!
Knallbra jobba, du kommer ikke til å angre på ombyggingen heller, bilen blir en helt annen å kjøre.
Det tror jeg på. Synes jo bilen er sprek nok fra før. Men turbo motor i den bilen er jo drømmen. Har drømt om samme effekt som mr2en til Markus(mr2turbo).
 #403752  av Andrepedersen
 
Gratulerer så mye, dette står respekt av :) Er sikkert mange som har gitt opp på halvegen, men jaggu får en igjen for å stå løpet ut. Nå har du åpnet vinduet for mange med akkurat denne drømmen. KJEMPEBRA :) Muligens norges første godkjente ombygde om jeg ikke tar feil ? :)
 #403755  av rkarlsen
 
Andrepedersen skrev:Gratulerer så mye, dette står respekt av :) Er sikkert mange som har gitt opp på halvegen, men jaggu får en igjen for å stå løpet ut. Nå har du åpnet vinduet for mange med akkurat denne drømmen. KJEMPEBRA :) Muligens norges første godkjente ombygde om jeg ikke tar feil ? :)

Dr.ling har fått godkjent sin, er også en annen i nord som har mr2 en sin på svarte skilter pga ekstrem ombygging! men er ikke mange som har fått det til. Men jeg venter til jeg har fått skrevet inn i vognkort på at det er ok. De har ihvertfall godkjent søknaden med alle papirer, så nå blir det bytte av motor om ikke lenge.
 #403803  av rkarlsen
 
Takker!! :D

Skal begynne å sette sammen motoren forhåpentlig vis i begynnelsen av februar. Er heldigvis ikke så mye som må gjøres, sette på girkasse å presse ut navet fra hubben. Ene festet til nedre bærekule er knekt etter at han som hadde turbomotoren i bilen før meg krasjet og tok nesten hele ræva på bilen er det noen deler jeg må ta fra NA modellen. :shock:

Er det noen som husker hvor mye org trykket på turboen er? :roll:
Kan det stemme at det er ett sted mellom 0,2-0,5?
 #403805  av 3rlend
 
skal ikke si noe for sikkert, men da jeg slo Bc på off. så viste den 0.55.
kan være feil :P

Synes du skal slenge opp en how two get godkjennelse etterhvert:P
tenker på papirarbeidet :p
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9