Tims' Supra mk3 (mini-prosjekt)
Legg innLagt inn:23 feb 2011 22:49
Da har jeg endelig tatt meg tid til å starte en aldri så liten tråd om min Toyota Supra fra 1989 
Det er en original turbo bil med targa som ble tatt inn i Norge 2005.

Litt info om bilen:
jeg kjøpte bilen i august i 2010, men har enda ikke fått gleden av å kjøre med targa'en nede:( et par uker etter kjøp (og bare dritt vær) fikk jeg konstatert BHG så jeg fikk satt den bort til toppakning bytte samt ny regreim og vannpumpe i samme slengen, da var jeg uten bil i nesten en mnd, og sommeren var ikke tilstede lengre. Og da jeg fikk den tilbake gikk det ikke mer enn 2 uker før clutchen røyk. Så det tok ikke lang tid før jeg skjønte at jeg ikke hadde noe annet valg enn å finne ett sted hvor jeg kunne skru selv. Og heldigvis ble jeg kjent med Scotty gjennom noen venner og har gleden av å dele garasje med han og to andre!
Hva som er gjort med bilen av tidligere eier:
-K-sport justerbare dempere
-3'' eksos, fjernet katalysator
-550 venom dyser, Har bare lest dritt om dem nå i ettertid, burde jeg bytte til f.eks. RC????
-Lexus V8 AFM
-bensintrykksregulator
-Walbro 255 pumpe
Jeg har lest gjennom en del andre supra prosjekter på forumet, og de planene jeg har er jo bare tyttebær i forhold! men jeg håper noen ønsker å komme med ris/ros og andre forslag og idèer:)
For tiden holder jeg på å oppgradere bremsene! Og det trengtes virkelig! det var noe helvetes kast i skiver og da jeg tok av bremseklossene foran pulveriserte dem bare!


Det er en original turbo bil med targa som ble tatt inn i Norge 2005.

Litt info om bilen:
jeg kjøpte bilen i august i 2010, men har enda ikke fått gleden av å kjøre med targa'en nede:( et par uker etter kjøp (og bare dritt vær) fikk jeg konstatert BHG så jeg fikk satt den bort til toppakning bytte samt ny regreim og vannpumpe i samme slengen, da var jeg uten bil i nesten en mnd, og sommeren var ikke tilstede lengre. Og da jeg fikk den tilbake gikk det ikke mer enn 2 uker før clutchen røyk. Så det tok ikke lang tid før jeg skjønte at jeg ikke hadde noe annet valg enn å finne ett sted hvor jeg kunne skru selv. Og heldigvis ble jeg kjent med Scotty gjennom noen venner og har gleden av å dele garasje med han og to andre!
Hva som er gjort med bilen av tidligere eier:
-K-sport justerbare dempere
-3'' eksos, fjernet katalysator
-550 venom dyser, Har bare lest dritt om dem nå i ettertid, burde jeg bytte til f.eks. RC????
-Lexus V8 AFM
-bensintrykksregulator
-Walbro 255 pumpe
Jeg har lest gjennom en del andre supra prosjekter på forumet, og de planene jeg har er jo bare tyttebær i forhold! men jeg håper noen ønsker å komme med ris/ros og andre forslag og idèer:)
For tiden holder jeg på å oppgradere bremsene! Og det trengtes virkelig! det var noe helvetes kast i skiver og da jeg tok av bremseklossene foran pulveriserte dem bare!
